تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
فلاحت‌پیشه:

جنبه‌های سیاسی استیضاح وزیر کشور پررنگ است، مجلس نای این استیضاح را ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور در ناآرامی‌های اخیر: به خاطر ناکارآمدی در اجرای تصمیم اتخاذشده و رعایت نکردن جوانب امر، بسیاری از مردم آسیب دیدند و اموال عمومی تخریب شد که مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.
استیضاح وزیر کشور
رویداد۲۴ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره استیضاح وزیر کشور که برخی از نمایندگان به دنبال جمع کردن امضا برای آن هستند، گفت: جنبه‌های سیاسی و امنیتی استیضاح وزیر کشور پررنگ است و این مجلس نای چنین استیضاحی را ندارد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من نمی‌خواهم موضوع بی‌تدبیری وزیر کشور در مقابله با ناآرامی‌های اخیر را در قالب استیضاح مطرح کنم، ولی معتقدم به خاطر ناکارآمدی در اجرای تصمیم و رعایت نکردن جوانب موضوع، بسیاری از مردم ما آسیب دیدند و اموال عمومی هم تخریب شد و مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این موضوع باشند.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: برخی از افرادی که به قصد آشوب آمده بودند بازداشت شدند و باید مجازات شوند و بخشی از آسیبی را که به جامعه زده‌اند جبران کنند، اما بخشی از قصور بر گردن مسئولان است. تصمیمی که تا این حد برای آقایان حساس بوده است که با وجود اطلاع از نظر مخالف مجلس، برای افزایش قیمت آن در خارج از مجلس آن تصمیم را اتخاذ کرده‌اند.

این نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بنابراین در تصمیم و اجرای آن تخلفاتی صورت گرفته و کسی که در این زمینه کوتاهی کرده و تخلفی انجام داده است باید پاسخگوی مجلس باشد. این موضوع از جمله مواردی است که باید به آن رسیدگی کرد.

فلاحت‌پیشه گفت: پیگیر این موضوع در قالب استیضاح وزیر کشور نیستم، ولی در این ماجرا‌ها افرادی از قطع اینترنت آسیب دیدند. در حالی که اشخاصی سال‌ها از کشور برای اینترنت ملی بودجه گرفتند، اما با قطعی اینترنت به حدی غافلگیر شدند که روزانه ضرر میلیاردی به مردم و جامعه از قطعی اینترنت وارد کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: دولت حتماً باید از کانالی این خسارات واردشده به مردم را جبران کند و اگر شخصی در این باره کوتاهی کرده یا بد عمل کرده است، باید پاسخگو باشد؛ بنابراین در جلسه غیرعلنی روز دوشنبه مجلس که قرار است مسئولانی از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و ... به مجلس بیایند، در این زمینه توضیحاتی ارائه می‌شود که در روند استیضاح وزیر کشور اثرگذار خواهد بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان