تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸

سرانجام بازسازی بافت‌های فرسوده در محدوده اجرای طرح‌های دولتی و شهرداری‌

عضو کمیسیون عمران،‌ حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران از تدوین بخشنامه‌ای مبنی بر حل مشکل مرمت و بازسازی بافت فرسوده در محدوده طرح‌های دولتی و طرح‌های شهرداری خبر داد.
بازسازی بافت‌های فرسوده
رویداد۲۴  افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون عمران،‌ حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در خصوص سرانجام تذکر وی درباره صدور مجوز مرمت و بازسازی بافت‌ فرسوده در محله ده‌ونک اظهار داشت: پس از تذکری که در صحن شورای شهر مطرح شد، در جلسه‌ای با آقای گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، پیش‌نویس بخشنامه‌ای در این زمینه آماده شد.

او ادامه داد: این بخشنامه می‌تواند بخشی از مشکلات موجود در مناطقی که طرح‌های دولتی و طرح‌های شهرداری وجود دارد و به گو‌نه‌ای فریز شده که در آن هیچ کاری از جمله مرمت و بازسازی بافت فرسوده را نمی‌توانند انجام دهند، حل می‌کند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه این بخشنامه فضاهای سبز موجود دارای مالکان شخصی را نیز در نظر گرفته، ادامه داد: معاون معماری و شهرسازی اعلام کرد، برمبنای این بخشنامه حتی برای بخش‌هایی که جزو فضای سبز محسوب می‌شوند و مالک شخصی دارند نیز پیشنهاداتی ارائه شده که به این بخشنامه اضافه خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران،‌ حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: در آخرین پیگیری‌ها اعلام شد، بخشنامه در حال تکمیل است و شرایطی را مهیا می‌کند که شهروندان بتواند از آن استفاده کنند، چرا که به لحاظ قانونی دولت یا شهرداری تنها تا 5 سال می‌تواند منطقه‌ای را برای اجرای طرح‌های جدید فریز کنند و اگر در این 5 سال نتوانند کاری انجام دهند،‌ مطابق با قانون شهرداری موظف است پس از منقضی شدن این زمان برای آنها مطابق با ضوابط پروانه صادر کند که این ضوابط به زودی در این بخشنامه ابلاغ می‌شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بافت فرسوده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان