تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

دفاع همه جانبه حشد الشعبی از مرجعیت در عراق

به دنبال تلاش برخی عوامل آشوب گر در نجف برای هجوم به دفاتر مراجع شیعه، فرماندهان الحشد شعبی و سایر شخصیت های سیاسی و دینی عراق آمادگی کامل خود را برای حمایت از مرجعیت شیعه این کشور اعلام کردند.

دفاع تمام همه جانبه الحشدالشعبی از مرجعیت در عراقرویداد۲۴ اوضاع شهر نجف از شب گذشته با حمله شماری از افراد مهاجم به کنسولگری ایران در این شهر متشنج شد. در حالی که اعتراضات مردم عراق در برخی از شهرهای این کشور به اوضاع اقتصادی و اجتماعی و سیاسی همچنان ادامه دارد، برخی از عوامل وابسته به جریان های داخلی و خارجی سعی در سوء استفاده از این تظاهرات و تبدیل کردن آن به خشونت و کشتار دارند. در همین راستا پس از آتش زدن کنسولگری ایران در نجف، برخی به دنبال حمله به دفاتر مراجع شیعه بودند که با واکنش های جدی و تند فرماندهان نظامی و شخصیت های سیاسی و دینی عراق روبه رو شد.

ابو مهدی المهندس : دستی که بخواهد به مرجعیت نزدیک شود قطع می کنیم

ابو مهدی المهندس جانشین فرمانده نیروهای الحشد الشعبی ( بسیج مردمی) عراق با صدور بیانیه ای تاکید کرد تمامی تیپ های بسیج مردمی تحت نظارت و فرمان مرجعیت عالی هستند .

وی تاکید کرد دستی را که بخواهد به آیت الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان نزدیک شود قطع خواهیم کرد.

فرمانده سابق حشد شعبی: آماده محافظت از مراجع دینی مان هستیم

«احمد الاسدی» از فرماندهان سابق الحشد الشعبی و نماینده فعلی در پارلمان عراق گفت ما آماده ایم مانند حصاری از همه مراجع حفاظت کنیم.

وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد در این راه جان خود را فدای مراجع دینی خود می کنیم.

الاسدی تاکید کرد ما آماده هستیم فوراً مانند حصاری از قلعه ، رهبر و مرجع خود آیت الله علی سیستانی و همه مراجع عالی مان محافظت کنیم تا آسیبی از حوادث به آنها نرسد زیرا مرجعیت خط قرمز ماست وهمه ما خود را فدای وطن ومرجعیت دینی می کنیم.

مجلس اعلای اسلامی عراق: آماده ایم با هرگونه خطری که به مقام مذهبی نزدیک شود مقابله کنیم

همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در بیانیه ای تاکید کرد ما برای هرگونه خطری که مرجعیت دینی عراق را تهدید کند آمادگی داریم .

وی افزود: ما در مدرسه مولا علی بن ابی طالب (ع) با صبر و شجاعت تربیت شده ایم و تاریخ و مواضع ما شاهد این امر است.

حمودی گفت: ما امروز آمادگی کامل داریم با خطراتی که سعی در نزدیک شدن به سوپاپ امنیتی عراق و پناهگاه مردم آن کشورکه همان نماینده مرجعیت دینی در نجف است روبروشویم و همه ما قربانی آقای سیستانی هستیم.

 

البلدوای: آمریکا و امارات به دنبال منحرف کردن مسیر اعتراضات عراق

همزمان با ادامه اعتراض ها و آشوب های خیابانی در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق، برخی شخصیت های سیاسی و مذهبی نیز ضمن مشکوک دانستن تحرکات خشونت بار اخیر از وجود دست های پنهان در آشوب های عراق خبر دادند، از جمله «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از نقش ایالات متحده آمریکا، امارات و شمار دیگری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای منحرف کردن مسیر اعتراضات عراق پرده برداشت.

البلداوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفته که این کشورها شمار زیادی از مراکز و شخصیت‌های اهل رسانه را خریده‌اند تا از طریق ترویج خشونت و تبلیغ برای «سرنگونی دولت»، مسیر اعتراضات را منحرف کنند.

وی افزود این مراکز در حال حاضر در تلاش هستند که تصویری متفاوت از مطالبات تظاهرات‌کنندگان ارائه دهند و عراق را وارد یک فتنه داخلی کنند.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، از طریق حواله‌های بانکی از امارات، کویت و آمریکا، مبالغ مالی زیادی وارد عراق شده تا از برخی شخصیت‌های وابسته به این کشورها و افراد نفوذی در میان معترضان حمایت کنند.

البلداوی همچنین خبر داد که آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس پشتِ عملیات‌های قتل و ربایش شماری از معترضان قرار دارند تا از این طریق، دولت را متهم کنند و میزان تنش را افزایش دهند.

هشدار تحلیل گر سیاسی درباره جنگ نرم آمریکا و موج سواری اشرار در تظاهرات

وائل الرکابی تحلیلگر سیاسی نیز در ارتباط با تعرض به مرجعیت در جریان آشوب های اخیر افزود: "آمریکا در حال جنگ نرم در عراق است تا علاوه بر هدف قرار دادن همه مولفه های مردمی این کشور از طریق رسانه های اجتماعی، مرجعیتی را که باعث شکست یک توطئه بزرگ - داعش- شد هدف قرار دهد."

وی نسبت به جنگ نرم آمریکا در عراق و موج سواری کمتر از 10 درصد از معترضان در داخل تظاهرات کنندگان هشدار داد و خاطرنشان کرد: آمریکا با صرف هزینه های گزاف و تشویش اذهان عمومی در رسانه های اجتماعی سعی در منحرف کردن تظاهرات ها به هدف سرنگونی دولت عراق دارد.

این تحلیلگر سیاسی عراقی که با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت وگو می کرد، افزود : عراق با سیاست ها و نقشه های آمریکا غریبه نیست این در حالی است که واشنگتن با وجود پیروزی ، همچنان به تحریک داعش در عراق و سوریه مشغول است.

الرکابی خاطرنشان کرد: "واشنگتن با گنجاندن برخی عناصر خود در تظاهرات ، گرچه معترضان مسالمت آمیز بیش از 90٪ هستند ، اما صدای بلند، همان صدای دستگاه آمریکایی است که با استفاده از پول و رسانه در صدد منحرف کردن تظاهرات مسالمت آمیز از مسیر اصلی وموج سواری در جهت سرنگون دولت این کشور است.

مرجع دینی خواستار انحلال احزاب سیاسی شد

شیخ قاسم طایی از مراجع دینی عراق در بیانیه ای خواهان انحلال احزاب سیاسی و برگزاری انتخابات شد.

وی گفت: در صورتی که مرجع قانونگذاری نتواند سیستم پارلمانی را به ریاست جمهوری تبدیل کند باید احزاب سیاسی منحل و انتخابات مستقیم برگزار شود.

وی بر لزوم کاهش تعداد نمایندگان مجلس به 150 نماینده و لغو بودجه سه ریاست و تأمین این میزان عظیم از منابع که برای دولت 7 میلیارد دلار هزینه دارد تاکید کرد.

طایی ادامه داد قانون اساسی براساس منافع ائتلاف های سیاسی بنا شده است ، نه به نفع عراقی ها و بسیاری از واژگان آن مبهم است و هیچ مشکلی را نمی تواند حل کند.

استان نجف در پی حوادث شب گذشته و حمله عناصر مخرب به مقر کنسولگری ایران در شهر نجف شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی و تدابیر امنیتی شدید است.

در پی حمله گروهی آشوبگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضین خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند.

وزارت امور خارجه عراق همچنین حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف را قویاً محکوم کرد و آن را خلاف واقعیت اعتراضاتی خواند که در برخی شهرهای عراق جریان دارد. این وزارتخانه همچنان بر حق مردم عراق برای انجام اعتراضات به‌عنوان حقی تضمین‌شده تاکید کرده است.

عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برخی اعتراضات به فساد و ناکارآمدی است که با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صحنه آشوب و اغتشاش بدل شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
حشدالشعبی عامل بنی عباس است
نظرات شما
پیشخوان