تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

رییس جمهوری لایحه بودجه سال ۹۹ را تقدیم مجلس کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.
 لایحه بودجه سال ۹۹
رویداد۲۴ رییس دولت دوازدهم در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی حضور یافت و ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده را تشریح و سپس آن را به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

رییس مجلس نیز پس از دریافت لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور از دکتر روحانی رییس جمهوری تشکر کرد.

به گفته محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، لایحه بودجه با ۱۹ جلد پیوست به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع می‌شود، پس از آن نمایندگان تا ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهاد‌ها خود را در مورد لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارائه کنند.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند، مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است.

بر اساس این ماده، نهایتا نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهاد‌های مربوط به درآمد‌ها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به تصویب خواهد رسید، پس از آن پیشنهاد‌های مربوط به تبصره‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان