تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۰ نظر

۴ فیلترشکن برای عبور از سد فیلترینگ

فیلترشکن در اصطلاح عام به مجموعه‌ای از روش‌ها و نرم‌افزارهای مختلف گفته می‌شود که برای عبور از سد بزرگ فیلترینگ از آن استفاده می‌کنند. به دلیل گستردگی فیلترینگ و سانسور اینترنت در ایران، بسیاری از کاربران ایرانی از این روش‌ها و نرم‌افزارها بهره می‌گیرند.

فیلترشکن قابل نصب

رویداد۲۴ البته بعضی از فیلترشکن‌ها کاربرد امنیتی دارند یعنی با عوض‌کردن آی‌پی آدرس فرد مورد نظر جلوی هک شدن را می‌گیرند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران را به‌دلیل سانسور گستردهٔ اینترنت در ردهٔ ۱۳ کشور دشمن اینترنت دسته‌بندی کرده‌است.

چرا فیلترشکن ؟!!!

برنامه های فیلتر شکن برای اجرا بر روی سیستم، چند پورت را جهت اجرای دستورات باز می‌کند. هیچ شرکت‌ امنیتی، امنیت هنگام استفاده از فیلتر شکن‌ها را تأیید نکرده است. پیشرفت فناوری و ارتباطات باعث شده تا افراد بتوانند با یک جستجوی ساده در اینترنت به هر نوع اطلاعاتی در هر زمینه‌ای دست پیدا کنند. همین امکانات اینترنت این قابلیت را به افراد میدهد تا توانایی انتشار هر موضوعی را بر بستر اینترنت داشته باشند. ممکن است تعدادی از این اطلاعات مناسب برای انتشار و در معرض عموم قرار گرفت نباشد.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ؛ عامل اصلی گسترش شبکه‌های اجتماعی در ایران 

خطرات استفاده از فیلترشکن

برخی از روش‌ها و نرم‌افزارهایی که برای عبور از فیلترینگ وجود دارند قابل اعتماد هستند، اما در این بین برخی از نرم‌افزارها ممکن است خطراتی برای کاربران استفاده‌کننده در پی داشته باشند. فیلترشکن‌های حاوی بدافزار، ردیابی کاربران، دسترسی شرکت‌های شخص ثالث به داده‌های کاربران، دزدی پهنای باند، ربودن مرورگر و نشت داده از جمله این خطرات می‌باشند.

۴ فیلترشکن قابل اعتماد جهانی

۱- سایفون (Psiphon)

 
سایفون | فارسینو - طراحی سایت

سایفون یک پراکسی وب برای کمک به کاربران اینترنت است تا از سیستم‌های فیلترینگ محتوا که برای سانسور اینترنت توسط دولت‌ها استفاده می‌شوند، عبور کنند. طراحی اولیهٔ سایفون توسط آزمایشگاه سیتیزن در دانشگاه تورنتو صورت گرفته‌است؛ ولی از سال ۲۰۰۸ توسط شرکتی کانادایی به نام سایفون توسعه داده می‌شود.

این فناوری به کاربران اینترنتی ساکن کشورهای آزاد اجازه می‌دهد اینترنت آزاد را از طریق رایانه خویش در اختیار کاربرانی که اینترنت در کشور آن‌ها سانسور (فیلتر) می‌شود از جمله: بلاروس، میانمار، چین، کوبا، مصر، ایران، کره شمالی،عربستان، سوریه، تونس، ترکمنستان، ازبکستان، و ویتنام قرار دهند.

۲- هات‌اسپات شیلد (Hotspot Shield)

 
هات‌اسپات شیلد | فارسینو - طراحی سایت

هات‌اسپات شیلد (به انگلیسی: Hotspot Shield) یک نرم‌افزار کاربردی ساخته شده توسط AnchorFree, Inc است که به کاربر اینترنتی اجازه اتصال به شبکه خصوصی مجازی را می‌دهد.

هات‌اسپات شیلد فیلترشکن مناسب و امنی برای عبور از فیلترینگ است. هات‌اسپات شیلد سیستم‌عامل‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند و دارای دو نسخه رایگان و غیررایگان است. هات‌اسپات شیلد بسیار امن است و از سیستم رمزگذاری استفاده می‌کند، کلیه ترافیک مصرفی شما را رمزگذاری می‌کند، شما را در شبکه ناشناس نگه می‌دارد و امکان وب‌گردی امن را به شما می‌دهد. هات‌اسپات‌شیلد یک شبکه خصوصی مجازی بین شما و گذرگاه اینترنت شما ایجاد می‌کند که این تونل بسیار امن و غیرقابل نفوذ است. امکان ردیابی فعالیت‌های شما در زمانی که از این فیلترشکن استفاده می‌کنید و همچنین نفوذ هکرها وجود ندارد.

هات‌اسپات شیلد از ارتباطات اینترنتی خانگی و عمومی شما محافظت می‌کند و ارتباطی امن را برای شما ایجاد می‌کند، از شما محافظت می‌کند و امنیت شما را با استفاده از رمزگذاری “HTTPS” بالا می‌برد و از کلیه اطلاعات شما از جمله اطلاعات شخصی شما و اطلاعات خرید اینترنتی شما محافظت می‌کند.

از سیستم شما در مقابل حمله بدافزارها و فیشینگ‌ها محافظت می‌کند.

۳- لنترن (LANTERN)

 
لنترن | فارسینو - طراحی سایت

لنترن (به انگلیسی: LANTERN) نوعی فیلترشکن همتا به همتای متن‌باز و رایگان است که بر اساس طرحی از شرکت غیرانتفاعی brave new software به منظور مبارزه با سانسور اینترنت و دستیابی افراد به اینترنت آزاد ابداع شده‌است.

هدف لنترن تنها ارائه یک روش سریع برای دور زدن فیلتر اینترنت است و مانند نرم‌افزار ناشناسی تور یک ابزار و شبکه برای ناشناس ماندن نیست.

لنترن از طریق گوگل تاک می‌تواند یک ارتباط بین کاربران ایجاد کند. در صورت در دسترس نبودن کاربر مطمئن، امکان دسترسی به سرویس ابری لنترن وجود دارد. این ارتباط کاربران و لنترن رمزنگاری شده‌است.

لنترن برای نخستین بار در نوامبر ۲۰۱۳ با ارسال دعوت‌نامه برای تعداد محدودی کاربر از پیش ثبت نام شده به صورت آزمایشی شروع به کار کرد.

یک بودجه ۲/۲ میلیون دلاری توسط وزارت امور خارجه آمریکا برای لنترن تأمین شده‌است.[۶] این موضوع باعث ایجاد نگرانی در موردحریم خصوصی کاربران شده‌است.

۴- فری گیت (Freegate)

 
فری گیت | فارسینو

فری‌گیت نرم‌افزاری است که به کاربران اینترنت در کشورهای چین، سوریه، تونس، ایران، ویتنام، امارات متحده عربی و بسیاری کشورهای دیگر اجازه می‌دهد که به وبگاه‌هایی که توسط دولتها فیلتر (مسدود) شده‌اند، دسترسی پیدا کنند. این برنامه از تعدادیپراکسی باز برای عبور دادن اطلاعات کاربران از سد فایروالهایی که کار مسدود کردن وبگاه‌ها را بر عهده دارند، استفاده می‌کند. شرکت سازندهٔ این نرم‌افزار تخمین می‌زند که این نرم‌افزار ۲۰۰٬۰۰۰ کاربر در سال ۲۰۰۴ داشته باشد.

فیلتر شکن فری گیت به صورت قابل حمل این امکان را به کاربر میدهد که بتواند در هر جایی و با هر کامپیوتری که به اینترنت متصل است بدون نیاز به نصب نرم افزار فیلترینگ را دور بزند. و هدف اصلی برای مبارزه با سانسور اینترنت در چین است.

با فیلتر شکن فری گیت ، فیلترینگ به راحتی قابل دور زدن است. فقط بر روی آیکون برنامه کلیک کنید و به پروکسی سرور به طور کاملا ناشناس وصل می شوید.

هشدار پلیس فتا در مورد استفاده از وی پی ان و فیلتر شکن ها
 
پلیس فتا | فارسینو

سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا در مورد خطر دسترسی غیرمجاز سرورهای خارج از کشور به اطلاعات و داده های رایانه های شخصی کاربران ایرانی که از اشتراک VPN و نرم افزارهای فیلترشکن استفاده می کنند، هشدار داد.

بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان رفته و این رجوع کاربران به این روشهای عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانتهای VPN و نرم افزارهای فیلترشکن شده است به نحوی که رئیس پلیس فتا چندی پیش آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از VPN را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد.

سرپرست معاونت تشخیص و پبشگیری پلیس فتا گفت: بیشتر و اغلب سرورهایی که اشتراک VPN – وی پی ان- را در اختیار کاربران قرار می دهند نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می کنند بلکه به همین وسیله با پورتهای باز رایانه کاربر، به اطلاعات درون رایانه وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی رایانه کاربر را برای سرورهای خارجی میسر می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه کاربران بدون بررسی عملکرد نرم افزارهای فیلترشکن آنها را بر روی رایانه خود نصب می کنند ممکن است این نرم افزارها خود یک تروجان و یا key logger باشند و اطلاعات مربوط به نام عبور کاربری افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلترشکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
7
6
در اقتصاد میگویند غذای مجانی وجود ندارد فیلتر شکن مجانی یعنی همه اطلاعات خود را در اختیار سازمانهای دیگر قرار دهید فکر نمیکنم سازندگان این فیلتر شکن ها که شما معرفی می نمایید هزینه سنگین را برای رضای خدا متحمل میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
اطلاعات من ک ب دردشون نمیخوره . اونا ک شخصیت برجسته دارن باید براشون مهم باشه .
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
تو چقدر ناز بودی ما خبر نداشتیم دانشمند چطوری به این اطلاعات ناب و دست نخورده اساسی پیدا کردی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
به کسی ربطی نداره من در فضای مجازی چیکار میکنم...اگر جرمی مرتکب شدم اونوقت میشه تحقیق کرد...نه اینکه فیلتر و سانسور اجرا بشه...مثل این میمونه که بگین جاده رو میبندیم تا تصادف نشه...به زودی اینترنت ماهواره ای بساط فیلتر و سانسور رو جمع میکنه...و شما همچنان آب در هاون می کوبید و فقط باعث آزار مردم می شید، مثل ویدئو و تلویزیون های ماهواره ای که الان دیگه حتی تو روستاهای دور دست هم وجود داره...دست از این مردم آزاری ها بردارید و وضع معیشت مردم رو درست کنید که وقتی مردم از شما راضی باشن هیچ دشمن خارجی جرات پایمال کردن حق ایرانیان رو نداره...شما با این اذیت کردن های مردم کشور خودتون ناخواسته هم به مردم وهم به خودتون آسیب می زنید و باعث ضعف ایران در دنیا می شید...از توهم بیاید بیرون، بدون پشتوانه مردمی شما هیچ کاری نمی تونید انجام دهید...والسلام
........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
0
15
آخه مگه مرض دارین فیلتر میکنین نه پولی به مردم میدین ن حقوق اضافه میکنین ن یارانه ای ن کمک معیشتی این مردم ایران چه‌گناهی گردن که از همه طرف گذاشتینشون تو منگنه اینیستا رو هم که فیلتر کردین خیلیا نون شون رو از گوشی در میارن لعنتیا
علیرضا باقری پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
9
2
فیلتر شکن برای امنیت بچه های ما که میخوان وارد اجتماع بشن هدفی برای زندگی آیندشون مشخص کنن و با نداشتن تجربه که فقط با گذشت زمان بدست میاد بدون اطلاع از حضوردست های بیگانه ودشمن هایی که همیشه باحضور بی ارزششون همزمان با اعتراضات مردم برای رفع مشکلات داخلی کشور خودمون میان ومیخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن وبا کوچکترین اعتراض مردم سر وکله ی مشت گروهک ها وپشتیبانی اونها توسط کشورهای غربی چطور میشه احساس امنیت کرد چطور میشه محافظ نداشت چطور میشه دیواری که بتونه بهمون کمک کنه تا لااقل شب بدون دقدقه حجوم غارتگران راحت بخوابیم واز شمال تا جنوب واز غرب تا شرق کشورمون را راحت بریم چطور ممکنه دیوار دفاعی وامنیت نباشه وما بدون حمل سلاح امنیت داشته باشیم...اینها وقتی نمیتونن مثل داعش و...‌این بلاها را سرمون بیارن حتما از طریق رسانه ها باهامون دشمنی میکنن وبچه هامون را حدف میگیرن وتهاجم فرهنگی میکنن....اگر این غربی ها اینطور تحریم نمیکردنمون اینهمه گرونی نبود وما هم با این مشکلات روبرو نمی‌شدیم....پس مجبوریم بپذیریم فیلترینگ نیازه وچاره ای نداریم ...خداییش اونهایی که اعتراض برای فیلتر شدن دارن بخدا طاقت ی سیلی از پدر و مادرشون را ندارن چطور میتونن تیر وتفنگ وتوپ وتانک وقتل وقارت را تحمل کنن...من طرفدار ظلم نیستم وخودم هم با دوتا بچه مستاجر وبیکارم ولی اینو میدونم اگر فقر هست کسی نمیخواد با اسلحه بیاد تو خونه وزندگیم جلوی چشمم با جون بچه هام بازی کنه...
خدا کنه به حق خون سید الشهدا کسانی که قصد آزار واذیت مردم را دارن قوت لایموتشون خون عزیزشون بشه وکسانی که میتونن کمک مردم کنن وکوتاهی میکنن به دردی دچار بشن که درمونش سنگ لحد باشه.‌‌‌‌.‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
2
4
این بنده خدا از سال 99 منتظر اینترنت ماهواره ای بوده طفلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
1
2
درباره اداره انواع و اقسام کشور های جهان نظر میدید فلان کشور حق شهروندی برای مردمش قائل نیست فلان کشور امنیت نداره
فلان کشور...... یه نگاه به کشور و فضایی که برامون ساختید بندازید بعد برید ب کشورهای دیگه نظر بدید فیلترینگ الا ماشالا فقط کم مونده خودمونم فیلتر کنید
گرانی بحران دارو که قربوش برم فت و فراوون همین مونده بود که نظریه صادر کنید فیلتر شکنا مخربن مگه فیلتر شکنی مونده که از کار ننداخته باشید اما چطوریه که خودتون از انواع و اقسام فضای مجازی استفاده میکنید نمیدونم دلمون پاکه حتما چون این همه دعا بی جواب میمونه .......
ابوتراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
1
با سلام چنانچه برنامه بدون فیلتر وبدون قطع اینترنت کار کند راضی و ممنون هستم در غیر این صورت مشکل اعصاب و روان پیش رو است و اجبارآ تصمیم به قطع برنامه می‌شود
ابوتراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
0
ممنون از فعال شدن واتساب در صورتی که منظم باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
4
همین قدر بهتون بگم که حتی وطن‌پرستان عزیز هم از وضعیت اینترنت شاکی بوده، هستند و خواهند بود.
BK
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
0
0
چشم الآن میایم روبیکا نصب میکنیم راحت تر اطلاعاتمون رو بدزدین. ممنون که گفتید
یه آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
1
1
خاک تو سرتون... یعنی میتونم فقط بگم خاک تو سرتون... اولا مارو از دنیای فضای مجازی که بخش بزرگی از تکنولوژی و اینجور چیز ها میشه محدود میکنید... و وقتی هم میخواهیم این رو دور بزنیم میگین واسه ما خطرناکه؟ بعد هم میایین میگین ما کشور پیشرفته ای داریم و همیشه پی علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی و ... بودیم؟! دیگه حتی یه دونه اپ خارجی هم واسه ارتباط با اون بیرون نداریم. من نمیدونم چرا شما از دین اسلام فقط این قوانین و اصولشو میبینین... چرا حق مردم و مهربانی با مردم و به خصوص دروغ نگفتن توی دین اسلامو نمیبینین؟!! کجای قرآن نوشته هرکی هر جور دلش میخواست لباس بپوشه بیاد بیرون باید با باتوم بزنینش؟؟
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
1
0
به نظر من هر حکومتی که بدنبال خاموشی اندیشه و فکر رفت در نهایت سرنگون شده نمونه نظام کومونیست با آن همه عظمت و قدرت سرانجام به زیر کشیده شد
فیونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
0
اگر با وضع مالی بخان حمایت کنن پس چرا علی دایی وعلی کریمی اول از همه به معاندین پیوستن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
55
دپ حت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
خوب
ارسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
اون دسته از کسانی که اومدن میگن بیگانه و فیلتر باید باشه، لطفاً دهن رو ببینید از عقل چیزی بهره نبردی جز حرف مفت زدن، بخدا قسم حالا تو گوشی خودش و همسرش و کلا خاندان شو نگاه کنی فیلترشکن نصب هست بعد میان از فیلتر کردن حمایت میکنند مثل خوارج میمانند این نادانها
سلام محمدرضا هستم ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
اقا من هنوز وصل نشدم بازم ممنونم بخره از کارم دوتا نمونه میگزارم تا کاری بهم بخوره من لوله کش هستم باز ممنونم از لطف شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
0
0
خوبه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان