تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت مخابرات خبر داد:

استفاده از سلول‌های خورشیدی در تامین برق تجهیزات مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به فعالیت‌های شرکت در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین اظهار داشت: در مناطقی که به صورت طبیعی قابلیت استفاده از فناوری خورشیدی وجود دارد، از سلول‌ها و باتری‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی مورد نیاز تجهیزات مخابراتی استفاده می‌شود.
استفاده از سلول‌های خورشیدی در تامین برق
رویداد۲۴ به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سیدمجید صدری ضمن اعلام مطلب فوق بیان کرد: سلول‌های خورشیدی، جایگزین بسیار مهمی برای جانشینی منابع انرژی زمینی است، زیرا می‌تواند با بازده مناسبی، نور مستقیم خورشید را به الکتریسیته تبدیل کند که با هزینه عملیاتی کم می‌تواند انرژی برق قابل استفاده در صنایع مخابراتی را تولید کند.

وی با تشریح سیستم تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی اضافه کرد: با استفاده از این فناوری که در مناطقی مانند خوزستان، لرستان، اصفهان و چند منطقه دیگر عملیاتی شده، علاوه بر تامین برق مورد نیاز در مناطق فاقد برق رسانی، از صنایع داخلی و دانش بنیان کشورمان در راستای رونق تولید داخلی حمایت شایانی به عمل می‌آید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین اظهار داشت: استفاده از فناوری سلول‌های خورشیدی، علاوه بر حمایت از صنایع داخلی، در مواقع اضطراری و مدیریت بحران، در تحقق پایداری ارتباطات مخابراتی، بسیار موثر و نقش آفرین است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان