تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

زهره صیادی معلم کودکان کار بازداشت شد/ اتهامات صیادی هنوز نامشخص است

هفته گذشته زهره صیادی یکی از فعالان اجتماعی در خانه خود بازداشت شد. از اتهام این فعال حوزه آسیب دیدگان اجتماعی خبری در دست نیست.
زهره صیادی
رویداد۲۴ سه شنبه هفته گذشته ۱۹ آذر ماه زهره صیادی یکی از فعالان اجتماعی تاثیرگذار در حوزه آسیب‌دید‌گان اجتماعی در خانه خود در شهرک اندیشه بازداشت شد. زهرا صیادی خواهر این فعال اجتماعی می‌گوید: سه شنبه هفته گذشته ۱۹ آذر حدود ساعت یه ربع به ۱۲، ۴ مامور امنیتی، ۳ آقا و یک خانم با حکم بازرسی وارد خانه ما شدند و بعد از ۲ ساعت تفتیش خانه، زهره را همراه با با یک سری وسایلش از جمله لب تاپ، هارد کامپیوتر، و تعدادی از یادداشت‌هایش با خود بردند.
 
او ادامه می‌دهد: زمانی که پدرم از آن‌ها پرسید که زهره را کجا می‌برند و باید مساله را از کجا پیگیری کنیم گفتند که نگران نباشید، چند سوال از او داریم و او غروب برمی‌گردد اما خبری از او نشد، تا اینکه ساعت ۱۴ ظهر روز بعد طی تماسی که با پدرم داشت اعلام کرد که به زندان اوین منتقل شده و حالش خوب است وقتی از او پرسیدیم که چه کنیم و چطور باید موضوع را پیگیری کنیم گفت که فعلا پیگیری نمی‌توانید انجام دهید و خودش به ما خبر خواهد داد و این تنها تماسی بود که طی این یک هفته با زهره داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:
صیادی با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که انجام دادیم تنها متوجه شدیم که خواهرم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است، اظهار می‌کند: ما هنوز در جریان اتهام زهره قرار نگرفته‌ایم. با تقاضای دیدار و تماس ما تا کنون موافقت نشده و تنها به گفته‌اند که حال او خوب است.
 
به گزارش رویداد۲۴ زهره صیادی فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی است که در زمینه آموزش و تدریس به کودکان کار، پیگیری نیاز‌های بهداشتی سلامت و نیاز‌های حقوقی آسیب‌دیدگان اجتماعی به ویژه زنان و کودکان فعالیت می‌کرد. یکی از مهم‌ترین اقدامات او گرفتن شناسنامه برای تعدادی از کودکان بلوچ فاقد شناسنامه است.
 
صیادی تا کنون دو کتاب با روایتی از زندگی حاشیه‌نشینان و آسیب‌دیدگان اجتماعی بلوچ و پاکستانی بر اساس تجارب خودش برای کودکان منتشر کرده است.
زهره صیادی
 
زهره صیادی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
1
واقعن آدم درمانده می‌شود از این نوع رفتار، مسئولانی که تحمل هیچ چیز را ندارند و با مردم ایران مانند دشمن خارجی رفتار می‌کند.
نظرات شما
پیشخوان