تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

چه ماسک‌هایی برای روز‌های آلوده مناسب است؟

در روزهای آلوده استفاده از ماسک تنفسی مناسب می‌تواند از ورود ذرات معلق موجود در هوا به ریه و دستگاه تنفسی افراد جلوگیری کند.

چه ماسک‌هایی برای روز‌های آلوده مناسب است؟

رویداد۲۴ این روز‌ها مسئله افزایش ذرات معلق در هوا و آلودگی هوا تبدیل به یک موضوع مهم شده است و به همین دلیل هوای کلانشهر‌ها برای افراد به ویژه گروه‌های حساس ناسالم است.

استفاده از ماسک تنفسی مناسب می‌تواند از ورود ذرات آلوده به ریه و دستگاه تنفسی افراد جلوگیری کند، اما باید بگوییم که ماسک‌های پزشکی معمولی در هنگام بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق کاربرد چندانی ندارد.

ماسک‌های معمولی فقط از انتقال مایعات ناشی از سرفه و عطسه به دیگران جلوگیری می‌کنند و لایه میانی که حکم تصفیه کننده دارد فقط جلوی ورود میکروب‌ها را گرفته و مانع خوبی برای پیشگیری از ورود آلاینده هوا به درون دستگاه تنفسی افراد و ریه‌ها نیست. همچنین ماسک‌های معمولی به طور کامل بینی و سطح دهان را نمی‌پوشانند و ذرات آلاینده از بین منافع به داخل دستگاه تنفسی افراد نفوذ پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۱۴۷۱ بیماری قلبی و ریوی راهی بیمارستان شدند


ماسک‌های تنفسی ان ۹۵ به گونه‌ای طراحی شده که ۹۵ درصد از ذرات معلق هوا با میانگین صفر تا سه میکرون به محوطه ماسک نفود نمی‌کند. این نوع ماسک کاملاً به صورت می‌چسبد و هوای تنفسی افراد از لایه‌های ماسک‌های ان ۹۵ پس از تصفیه وارد دستگاه تنفسی می‌شود.

افراد باید توجه داشته باشند که قبل از استفاده از ماسک باید در ابتدا دست و صورت خود را با آب و صابون به مقدار کافی شستشو دهید تا آلودگی هوا وارد دستگاه تنفسی نشود.

برای تعیین آزمایش فشار مثبت باید هر دو دست خود را بر روی ماسک قرار دهیم و به سرعت بازدم را انجام دهیم. همچنین برای انجام آزمایش فشار منفی افراد باید هر دو دست خود را بر روی ما سک قرار داده و به سرعت دم هوارا به داخل فشار دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان