تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۸
شهرداری تهران خبر داد؛

دره فرحزاد به اکوپارک تبدیل می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران از تبدیل شدن دره فرحزاد به «اکوپارک» خبر داد.
دره فرحزاد
رویداد۲۴  سید امین ناصر هراتی درباره تبدیل دره فرحزاد به اکو پارک طبیعی گفت: دره فرحزاد با داشتن قدمتی تاریخی، یک فضای مفرح، پرنشاط و به نوعی یکی از تنها فضا‌های اکولوژیکی و طبیعی باقی‌مانده در تهران است و اطراف آن شهرنشینی مدرن مشاهده می‌شود. طول مسیر درنظر گرفته شده نیز سه هزار و ۸۸۰ متر و از حدفاصل بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش) تا پل خوش‌مرام است.

وی با بیان اینکه با همت تمام مسئولان و تعامل بسیار خوب با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در پی این هستیم که این منطقه تبدیل به "اکوپارک" طبیعی شود، ادامه داد: در تبدیل شدن این منطقه به اکوپارک قطعا حق و حقوق مردم منطقه نیز حفظ شود و با کمترین دخالت در عرصه طبیعت این اتفاق روی می‌دهد. شهرداری در کنار سایر نهاد‌ها این کار را انجام می‌دهد، البته زمان اتمام پروژه مشخص نیست، اما اگر همکاری خوبی صورت گیرد و بودجه مدنظر وجود داشته باشد، امیدواریم در مدت دو سال آینده شهروندان در این دره تردد کنند.

بیشتر بخوانید:
جزئیات ساماندهی دره فرحزاد

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه دو تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بوستانی شبیه بوستان نهج‌البلاغه در دره فرحزاد ایجاد کنیم با این تفاوت که کمترین دخالت مصالح عمرانی و نیروی انسانی را در آن داشته باشیم و کاملاً بافت طبیعی آن حفظ شود.

هراتی تاکید کرد: قطعاً قرار نیست با احداث پارک حقی ضایع شود؛ اولویت این است حق هر فردی که بنابر قانون دارای حقی است به آن برسد و به هیچ وجه نیت بر این نیست که فردی متضرر شود، البته در حریم رودخانه فرحزاد ساخت ساز غیرمجاز وجود داشته و آبفا درخواست تخریب ساختمان‌هایی را داده که در حریم رودخانه غیرمجاز ساخته شده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دره فرحزاد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان