تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

توئیت تازه ترامپ خطاب به ایران، روسیه و سوریه

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از روسیه، ایران و ترکیه، کشور‌هایی که در چارچوب تصمیمات نشست‌های آستانه و سوچی برای پایان دادن به جنگ و خونریزی در سوریه تلاش می‌کنند، درخواست کرده به کشتار غیر نظامیان در ادلب پایان داده شود!

توئیت تازه ترامپ خطاب به ایران، روسیه و سوریهرویداد۲۴ دونالد ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت، از تهران، مسکو و دمشق می خواهم تا هر چه زودتر به کشتار غیر نظامیان در ادلب پایان دهند.

ترامپ ادعا کرد که "روسیه ، ایران و سوریه با کشتار و قتل عام هزاران بی گناه و غیر نظامی در ادلب ادامه می دهند؛ این کار را نکنید!" او سپس ادامه داده " ترکیه سخت به دنبال توقف این قتل عام است."

این درخواست ترامپ در حالی در رسانه های غربی بازنشر شده که آمریکایی ها طی سال های اخیر از اصلی ترین عوامل بحران ساز در سوریه و منطقه آسیای غربی بوده اند و با حمایت از گروه های تروریستی باعث تداوم بحران در منطقه شده اند.

آمریکایی ها بدون مجوز قانونی و هماهنگی با دولت سوریه نیروهایشان را به این کشور گسیل کرده اند و دولت سوریه نیز همواره این حضور نظامیان آمریکایی را غیر قانونی اعلام کرده است.

توئیت ترامپ درباره سوریه، در حالی است که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز پنجشنبه از آزادی بیش از ۴۰ روستا و شهرک به مساحت ۳۲۰ کیلومترمربع در استان ادلب خبر داده و بر ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی این استان از وجود تروریست ها تاکید کرد.

دولت دمشق همواره تاکید کرده است که عملیات ارتش در ادلب برای مقابله با تروریست های برجای مانده در این استان است.

در این بیانیه آمده است که یگان های ارتش سوریه همچنان به حملات خود در جنوب و جنوب شرقی استاد ادلب ادامه می دهند. در جریان این حملات، مراکز و مخفی گاه های تروریست ها نابود شده و خسارت های جانی و مادی زیادی به آن ها وارد شده است.

فرماندهی ارتش سوریه تاکید کرد که عملیات مبارزه با تروریسم تا بیرون راندن تروریست ها و مزدورانشان و برافراشتن پرچم سوریه در سراسر خاک کشور ادامه خواهد داشت.

ارتش سوریه در پنج روز اخیر از دو محور جنوب و جنوب شرق به سمت ادلب پیشروی های خود را آغاز کرده است؛ استانی که آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه به شمار می آید. ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی در این محور توانست شهر جرجناز و روستاهای زیادی را تحت کنترل خود در آور د.

برخی منابع، آمار کشته های تروریست ها در عملیات هفته اخیر را تا ۳۰۵ نفر نیز اعلام می کنند.

شهر «خان شیخون» یکی دیگر از شهرهای مهم ادلب چهار ماه قبل و اواخر مرداد ماه به دنبال محاصره ارتش و فرار تروریست ها آزاد شد.

استان ادلب با ۱۱ درصد از ۱۸۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربع خاک سوریه در شمال غربی ترین منطقه این کشور و در کنار استان های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد و از ۵ شهرستان شامل ادلب، معره نعمان، اریحا، جسرالشغور و حارم تشکیل می شود.

راهبرد نظامی ارتش سوریه در عملیات آزاد سازی ادلب محاصره شهرهای مهم از همه سو و وادار کردن تروریست ها به فرار یا تسلیم و آزادسازی بدون تلفات آنها است و این روش پیشتر نیز با آزادسازی روستاهای خان شیخون و محاصره آن اجرایی شده بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان