تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
پولتیکو گزارش داد.

منابع نزدیک به حزب دموکرات: برنی سندرز احتمالا بتواند در انتخابات درون حزبی پیروز شود

سندرز در حال حاضر در نظرسنجی‌های ملی در جایگاه دوم قرار دارد. البته باید اشاره کرد که در نظرسنجی‌های اخیر در ایالت‌های ابتدایی آیوا و نیوهمشایر او به ترتیب در جایگاه‌های دوم و اول قرار داشت. آخرین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری سی ان ان نشان داد که او بالاترین میزان محبوبیت را در بین همه کاندیدا‌ها کسب کرده است.

برنی سندرز

رویداد۲۴   منابع نزدیک به حزب دموکرات: برنی سندرز می‌تواند پیروز شوددر طول ماه‌های گذشته بسیاری از منابع داخل حزب دموکرات کمپین ریاست جمهوری آقای برنی سندرز، سناتور اهل ایالت ورمانت را جدی نمی‌گرفتند. آن‌ها معتقد بودند که آقای سندرز هوادارن پرشور، اما محدودی در بین رآی دهندگان چپ گرا دارد و نمی‌تواند کاندیداتوری حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به دست آورد. علاوه بر این، خانم الیزابت وارن به تدریج در حال بهبود جایگاه خود در نظرسنجی‌های عمومی بود و به نظر می‌رسید که بلوک پیشرو‌های لیبرال در حزب دموکرات خانم وارن را به برنی سندرز ترجیح خواهند داد.

 اما در طول چند هفته گذشته اوضاع به طور کامل تغییر کرده است. بسیاری از تحلیلگران سیاسی و مقام‌های حزب دموکرات در گفتگو‌های خصوصی و رسانه‌های اجتماعی اعتراف میکنند که در حال تجدید نظر در مورد بخت پیروزی آقای سندرز در انتخابات درون حزبی هستند.

بیشتر بخوانید:
پیروزی جانسون و زنگ خطر برای دموکرات‌ها در آمریکا

آقای دیوید بروک، مشاور خانم هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب در انتخابات سال ۲۰۱۶ در این ارتباط گفت: «در نهایت اجتناب ناپذیر بود که دو کاندیدا به نمایندگی از دو طیف ایدئولوژی میانه رو و چپ گرا در رقابت باقی بمانند. بسیاری از منابع داخل حزب معتقدند در نهایت رقابت برای کسب کاندیداتوری حزب دموکرات به جو بایدن، نماینده طیف میانه رو و برنی سندرز، نماینده طیف پیشرو‌های چپ گرا محدود خواهد شد.»

منابع داخل حزب دموکرات چند دلیل برای تجدید نظر در مورد کمپین آقای سندرز ارائه کردند: خانم الیزابت وارن در هفته‌های اخیر در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی تنزل کرده است. دوم، تمام فراز و نشیب‌های ماه‌های اخیر حتی یک حمله قلبی ناگهانی تاثیر منفی بر روی کمپین آقای سندر اعمال نکرده اند. علاوه بر این، کاندیدا‌های مهم دیگر همچون کامالا هریس، کوری بوکر و بتو اورورک از رقابت خارج شده اند یا کمپین آن‌ها در وضعیت بدی قرار دارد.
آقای دان پیفیر، مشاور سابق باراک اوباما در مصاحبه با ما گفت: «به نظرم همه ما باید کمپین برنی سندرز را جدی بگیریم. او شانس بسیاری خوبی برای پیروزی در دو ایالت اول آیوا و نیوهمشایر دارد. کمپین سندرز در صورت پیروزی در ایالت‌های ابتدایی با انرژی و قدرت بالاتری در ایالت‌های بعد همچون کارولینای جنوبی رقابت خواهد کرد».
آقای اسکات وینر، نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استقامت کمپین سندرز علیرغم همه موانع موجود گفت: «او عملردی فراتر از حد انتظار داشته است. البته نباید فراموش کنیم که آقای سندرز دارای هواداران بسیار وفاداری است که تمایلی برای رها کردن کمپین او نشان نداده اند».
آقای سندرز در حال حاضر در نظرسنجی‌های ملی در جایگاه دوم قرار دارد. البته باید اشاره کرد که در نظرسنجی‌های اخیر در ایالت‌های ابتدایی آیوا و نیوهمشایر او به ترتیب در جایگاه‌های دوم و اول قرار داشت. آخرین نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری سی ان ان نشان داد که او بالاترین میزان محبوبیت را در بین همه کاندیدا‌ها کسب کرده است.
بسیاری از هواداران آقای سندرز در ماه‌های گذشته از این موضوع ناراحت بودند که کمپین سندرز کمتر در رسانه‌های ملی مورد توجه می‌گیرد. اما نباید فراموش کنیم که این موضوع از برخی جهات به او کمک کرده است. برای مثال، خانم الیزابت وارن در هفته‌های اخیر بعد از ارائه سیاست‌های خود برای خدمات بهداشتی به شدت زیر ذره بین قرار گرفت.
آقای مایکل سراسو، تحلیل گر مسائل سیاسی در این ارتباط گفت: «برنی سندرز در ماه‌های اخیر به خاطر ایده‌ها و سیاست‌های خود مورد انتقاد قرار نگرفته است. کمپین‌های کاندیدا‌های دیگر احتمالا شانسی برای پیروزی آقای سندرز قائل نبوده اند و به همین خاطر تمایلی برای حمله به ایده‌های او نشان نمی‌دهند.»
اوایل امسال تعدادی از مقامات ارشد تشکیلات حزب دموکرات در مورد احتمال پیروزی آقای سندرز ابراز نگرانی کرده بودند. آقای دیوید بروک روابط نزدیکی با حامیان مالی بزرگ حزب دارد. او در مصاحبه با ما اشاره کرد که حامیان ثروتمند حزب هنوز تصور می‌کنند که کمپین سندرز تهدید جدی برای کاندیدای میانه رو مورد حمایت آن‌ها محسوب نمی‌شود.
بسیاری از دموکرات‌های میانه رو هنوز شانس پیروزی سندرز را پایین می‌دانند. آن‌ها معتقدند که آقای سندرز نمی‌تواند سطح حمایت رآی دهندگان از کمپین خود را افزایش دهد. آقای مت بنت، بنیان گذار اندیشکده چپ میانه رو در این ارتباط گفت: «به نظرم او نمی‌تواند در انتخابات درون حزبی ما پیروزی شود. چنانچه نگاهی به نظرسنجی‌های انجام شده در ماه‌های اخیر داشته باشیم، متوجه می‌شویم که میزان حمایت رآی دهندگان از کمپین او هیچ وقت از یک محدوده مشخص فراتر نرفته است».
این هفته شاهد برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری دموکرات بودیم. بعد از این رودید تحلیلگران نظر خود در مورد کمپین آقای سندرز را بیان کردند. آقای دیوید اکسلورد بعد از مشاهده مناظره اخیر در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: «ما در هفته‌های گذشته کمتر در مورد کمپین سندرز صحبت کرده ایم. او در حال بهبود دادن جایگاه خود است».
استیو کورناکی، تحلیلگر سیاسی شبکه ام اس ان بی سی نیز در مورد بخت آقای سندرز گفت: «بیشتر رآی دهندگان دموکرات نگاه مثبتی به آقای سندرز دارند. در صورتی که او بتواند در ایالت‌های ابتدایی پیروز شود، این احتمال وجود دارد که عملکرد بهتری در ایالت‌های بعد از او ببینیم. در طول دو ماه گذشته جایگاه آقای سندرز در بسیاری از ایالت‌های مهم از جمله کالیفرنیا بهبود پیدا کرده است».
اما در صورتی که آقای سندرز در هفته‌های آینده به عنوان تهدید جدی برای کاندیدا‌های دیگر در نظر گرفته شود، در نهایت همچون خانم الیزابت وارن تحت حملات رقبای خود قرار خواهد گرفت و سیاست‌های او بیشتر در رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور تجزیه و تحلیل خواهند شد. بسیاری از رهبران حزب نگرانند که آقای سندرز توانایی شکست دادن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را ندارد.
آقای گری دیویس، فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا به طور ویژه در مورد برنامه آقای سندرز برای ملی سازی بخش خدمات بهداشتی ابراز نگرانی کرد. او معتقد است که ایده‌های آقای سندرز به مذاق بخش بزرگی از مردم آمریکا خوش نخواهد آمد و این موضوع احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات آتی را افزایش خواهد داد.
آقای فائز شکیر، مدیر کمپین برنی سندرز در مصاحبه با ما گفت که ناظران سیاسی و رهبران حزب دموکرات دیگر نمی‌توانند احتمال پیروزی آقای سندرز را انکار کنند. او در این ارتباط گفت: «ما در حال بهبود جایگاه خود در تمام نظرسنجی‌های ملی و ایالتی هستیم. ما همچنین به دنبال نشان دادن این واقعیت هستیم که در مقایسه با کاندیدا‌های دیگر شانس بهتری برای شکست دادن دونالد ترامپ خواهیم داشت».
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انتخابات2020
نظرات شما
پیشخوان