تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
جدیدترین وضعیت استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

بیست و دومین جام جهانی است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در کشور قطر برگزار خواهد شد. این نخستین باری خواهد بود که کشوری از خاورمیانه میزبانی این مسابقات را برعهده خواهد داشت. فیفا در سال ۲۰۱۰ در شرایطی به میزبانی قطر رای داد که آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم برای میزبانی جام جهانی فوتبال اعلام آمادگی کرده بودند. استادیوم‌های متنوع کشور قطر یکی پس از دیگری برای میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۲ در حال آماده شدن هستند.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکسرویداد۲۴  کشور قطر که سالهاست از نظر امکانات سخت افزاری خود را به یک قطب مهم در فوتبال دنیا تبدیل کرده، با تلاش فراوان خود را برای رسیدن به بهترین سطح کیفی به منظور میزبانی جام جهانی 2022 آماده می کند. قطری ها در پایان سال 2019 استادیوم های خود را به موقعیت خوبی رسانده اند و هر کدام از این ورزشگاه ها مرحله ای از پیشرفت به سمت کامل شدن را طی می کنند.

 

- استادیوم بین المللی خلیفه

این ورزشگاه در سال 2017 بازسازی شد و توسعه پیدا کرد. این اولین استادیوم جام جهانی بود که در کشور قطر شروع به کار کرد. ورزشگاه خلیفه در سال 2019 پرکار بود. ابتدا در ماه اکتبر و نوامبر از مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان میزبانی کرد و سپس پذیرای بازی های فوتبال جام خلیج فارس و جام باشگاه های جهان بود.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

استادیوم الجنوب

این استادیوم 40 هزار نفری در ماه می سال 2019 افتتاح شد و بازی فینال جام امیر قطر را بین الدحیل و السد میزبانی کرد. استادیوم الجنوب بعد از بین المللی خلیفه، دومین ورزشگاه آماده شده برای جام جهانی قطر نام گرفت. دیدارهای تیم ملی قطر در مقدماتی جام جهانی و همچنین بازی مهم قطر و عربستان در نیمه نهایی جام خلیج فارس در این ورزشگاه برگزار شد.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

ورزشگاه Education City؛ الماس صحرا

ساخت این ورزشگاه 40 هزار نفری به اتمام رسیده است. الماس صحرا لقبی است که به این استادیوم واقع در مجموعه دانشگاهی قطر داده شده است. ورزشگاه Education City قرار بود میزبان بازی های نیمه نهایی و فینال جام باشگاه های جهان باشد اما به دلیل اینکه آزمون های نهایی میزبانی را از نظر امنیت و سلامت پشت سر نگذاشته بود، این فرصت را از دست داد. به همین دلیل افتتاح این استادیوم به سال 2020 موکول شده است.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

ورزشگاه البیت

این استادیوم 60 هزار نفری که به شکل چادرهای بادیه نشینان طراحی شده، تا مرحله نیمه نهایی از مسابقات جام جهانی 2022 میزبانی خواهد کرد. مراحل ساخت قسمت های مختلف این ورزشگاه مثل استراحتگاه های اختصاصی با سرعت بالایی در حال طی شدن است. پل های دسترسی در حال ساخت هستند و کاشت درختان و مواردی مثل پارکینگ خودروها نیز پیش می رود.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

ورزشگاه الریان

چمن این استادیوم 40 هزار نفری به تازگی کاشته شده است. ورزشگاه الریان تا مرحله یک چهارم نهایی از بازی های جام جهانی 2022 میزبانی خواهد کرد. صندلی های این ورزشگاه نصب شده و کارهای نمای بیرونی آن هم انجام شده است. ساخت قسمت سقف ورزشگاه در حال پیشرفت است.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

استادیوم لوسیل

استادیوم بازی های افتتاحیه و فینال جام جهانی 2022 در حال ساخت است. همه 48 قاب V-شکل این ورزشگاه 80 هزار نفری نصب شده و 6 تا از 24 قسمت حلقوی مربوط به جمع شدن سقف هم جاگذاری شده است. نصب بخش هایی از سقف ورزشگاه هم آغاز شده است.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

استادیوم رأس ابو عبود

این ورزشگاه 40 هزار نفری با استفاده از کانتینر های کشتیرانی که مواد مورد نیاز برای توسعه آن را حمل می کنند، ساخته می شود. در سال 2022 این استادیوم به اولین استادیوم تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد که قابلیت پیاده کردن اجزای آن وجود دارد. 158 کانتینر به قسمت ساخت وارد شده اند و 30 تا از آنها نصب شده اند. سازه فلزی این ورزشگاه به میزان 25 درصد ساخته شده و قسمت هایی دیگر از جمله تالارها و سقف فلزی در حال پیگیری است. بخش های زیرزمینی مثل شبکه زهکشی هم بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

ورزشگاه الثمامه

این ورزشگاه 40 هزار نفری شبیه کلاه هایی خواهد بود که مردان در کشورهای عربی روی سر می گذارند. در حال حاضر 26 تا از 40 ستون های بیرونی ورزشگاه نصب شده است. بخش های دیگری از ورزشگاه هم حدود 90 تا 97 درصد کامل شده اند.

قطر و استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲+عکس

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جام جهانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان