تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

راهنمای سامانه یارانه معیشتی خانوار؛ راهنمای ثبت نام یارانه‌نگیر‌ها

یارانه معیشتی خانواده‌های مشمول دیشب به حسابشان واریز شد. آن‌هایی که اعتراض کردند و جواب مثبت بود، یارانه هر دو ماه را گرفته‌اند و آن‌ها که جواب اعتراضشان منفی است، می‌توانند اطلاعات مالی خود را در سامانه بسته حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir مشاهده کنند. یارانه‌نگیر‌ها هم باید برای ثبت خانواده جدید به همین سامانه مراجعه کنند

راهنمای سامانه یارانه معیشتی


رویداد۲۴ ثبت اعتراض یارانه و بسته حمایت معیشتی برای خیلی از خانواده‌ها جواب داد و این ماه حدود ۴۲۰ هزار خانواده به فهرست مشمولان دریافت یارانه معیشتی اضافه شدند و بسته حمایتی دو مرحله را همزمان دریافت کردند. سامانه حمایت معیشتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir بازگشایی شده و کسانی که پیش از این به دریافت نکردن یارانه معیشتی از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* اعتراض کرده بودند، می‌توانند نتایج اعتراض خود را با ورود به سامانه مشاهده کنند. آن‌هایی که اعتراضشان تایید شده در فهرست قرار گرفته‌اند و آن‌هایی که نتیجه درخواستشان منفی است، می‌توانند اطلاعات مالی سرپرست و اعضای خانواده خود را مشاهده کنند. این خانواده‌ها اگر همچنان به دریافت نکردن یارانه معیشتی اعتراض دارند، می‌توانند از طریق همان سامانه درخواست بازبینی دهند، اما در این صورت باید دوباره رضایت‌نامه دیگری را در اختیار ستاد بررسی مشمولان بسته حمایت معیشتی بگذارند. رضایت‌نامه‌ای که بر اساس آن اطلاعات مالی اعضای خانواده به سازمان امور مالیاتی ارائه خواهد شد و اگر نتیجه درخواست بازبینی همچنان منفی باشد، نه‌تن‌ها یارانه معیشتی دریافت نخواهند کرد، بلکه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی آن‌ها نیز قطع خواهد شد. همچنین کسانی که از سال ۹۳ یارانه نقدی نمی‌گیرند و بر همین اساس مشمول دریافت یارانه معیشتی شناخته نشده‌اند می‌توانند درخواست خود را در قالب ثبت خانواده جدید، در سامانه وارد کنند. آن‌هایی که از سال ۹۴ به بعد یارانه نگرفته‌اند، باید تا ۲۲ دی‌ماه صبر کنند.

چه کسانی یارانه دوبرابری گرفتند؟
دومین مرحله بسته حمایت معیشتی به حساب سرپرست خانواده‌ها دیشب ساعت ۱۲ واریز شد و از این ماه به بعد همیشه این بسته حمایتی در تاریخ دهم هر ماه واریز خواهد شد. مبلغ این بسته برای خانواده‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومان است.
ثبت درخواست بسته معیشتی از امشب آغاز خواهد شد


وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده ماه پیش ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ خانواری که بسته حمایتی یارانه معیشتی نگرفتند، شماره ملی خود را با کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت کردند و از این بین، بر اساس اعلام مهدی قمصریان، سخنگو سازمان برنامه و بودجه، ۴۱۹هزار و ۳۰۴خانوار جدید به فهرست مشمولان یارانه معیشتی اضافه شده است. این خانواده‌ها یارانه معیشتی مرحله اول و دوم را با هم دریافت کرده‌اند و دیشب یارانه هر دو مرحله همزمان به حسابشان واریز شده است.

سلام دوباره به سامانه یارانه معیشتی
سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی با سر و شکل جدید بازگشایی شد تا خانواده‌ها بتوانند سابقه واریز بسته معیشتی خود را مشاهده کنند. همچنین کسانی که می‌خواهند به لیست یارانه‌بگیر‌ها اضافه شوند و به دریافت نکردن بسته حمایت معیشتی اعتراض دارند، می‌توانند در این سامانه درخواست خود را ثبت کنند. برای این کار دیگر نیازی به شماره‌گیری *۶۳۶۹# و دریافت کد رهگیری نیست و می‌توانید با مراجعه به سایت سامانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنید. بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سامانه از دیشب ۱۰ دی‌ماه ساعت ۲۲ کار خود را آغاز کرده و مهلت ثبت نام تا دو هفته دیگر یعنی ۲۴ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

راهنمای ثبت نام بسته معیشتی یارانه‌نگیر‌ها
ثبت نام بسته حمایت معیشتی برای خانواده‌هایی که تا حالا برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند، امکان‌پذیر است. همچنین، آن خانواده‌هایی از اردیبهشت‌ماه ۹۳ به بعد یارانه نقدی نگرفته‌اند، می‌توانند برای دریافت بسته حمایت معیشتی درخواست خودر را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند. برای این کار در سامانه باید گزینه ثبت خانوار جدید را انتخاب کنید و در آن شماره ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. بعد از کلیک روی گزینه ثبت، کار تمام است. درخواست شما در سامانه ثبت شده و بعد از بررسی از طریق پیامک به همان شماره تلفنی که وارد کرده‌اید، به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خانواده شما در سال ۹۴ یا بعد از آن قطع شده باشید، نیازی به ثبت خانوار جدید ندارید و می‌توانید با اطلاعات مربوط به شماره حسابی که قبلا یارانه‌تان به آن واریز می‌شد، به سامانه وارد شوید. البته بر اساس اطلاعات سامانه یارانه معیشتی، این امکان از تاریخ ۲۲ دی‌ماه برایتان فراهم خواهد شد.

چطور اطلاعات خانواده خود را در سامانه یارانه معیشتی ببینیم؟
سامانه حمایت معیشتی برای خانواده‌هایی که مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی هستند، فهرست واریزی را ارائه می‌کند. برای این کار باید در سامانه hemayat.mcls.gov.ir روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید و اطلاعات مربوط را وارد کنید. در این روش لازم است شماره ملی سرپرست خانواده را به صورت به صورت یک عدد ۱۰ رقمی و بدون خط فاصله وارد کنید. اگر در یک ماه اخیر خانواده جدید تشکیل داده‌اید یا ساختار خانواده تغییر کرده، باید اطلاعات مربوط به ماه گذشته را وارد کنید. همچنین برای ورود به سامانه لازم است که شماره ملی یکی دیگر از اعضای خانواده را به انتخاب خودتان وارد کنید. اگر خانواده‌تان تک‌نفره است، باید گزینه خانوار یک نفره را انتخاب کنید که نیازی به وارد کردن کد ملی دیگر اعضای خانواده نباشد. برای ورود به سامانه همچنین به شماره حساب سرپرست خانواده احتیاج دارید. این شماره باید مربوط به همان حسابی باشد که یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به آن واریز می‌شود. توجه داشته باشید که شماره کارت یا شماره دیگر حساب‌های سرپرست خانواده برای ورود به سامانه به کارتان نمی‌آید. اگر شماره حسابتان را نمی‌دانید، کافی است با کارت بانکی‌تان به یکی از خودپرداز‌های بانک رفته و موجودی بگیرید. شماره حساب روی رسید خودپرداز قابل مشاهده است. با این کار لازم نیست حتما به شعبه بروید و شماره حسابتان را بپرسید. همچنین از طریق سامانه‌های اینترنت بانک می‌توانید شماره حسابتان را پیدا کنید.

راهنمای مشاهده نتیجه اعتراض در سامانه یارانه معیشتی
اگر پیش از این درخواست خود را از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* وارد کرده باشید و بعد از بررسی همچنان مشمول دریافت یارانه معیشتی شناخته نشده باشید، با ورود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir می‌توانید وضعیت گردش مالی اعضای خانواده خود را در سامانه مشاهده کنید. در این سامانه، مجموع واریزی خانواده شما در سال ۹۷، مجموع حقوق ماهانه، شغل و مدل خودرو اعضا و سرپرست خانواده قابل ملاحظه است. همچنین در این سامانه مجموع برداشتی از حساب اعضای خانواده در سه ماه از سال گذشته نمایش داده و با میانگین تعیین شده مقایسه می‌شود.

اگر خانواده‌ای با وجود مشاهده اطلاعات مالی همچنان به دریافت نکردن یارانه معیشتی اعتراض دارد، یا اطلاعات ارائه شده را اشتباه می‌داند، می‌تواند در همین سامانه درخواست بررسی مجدد اطلاعات خانواده خود را ثبت کند. برای این کار کافی است گزینه درخواست بازبینی را انتخاب کنید. برای ثبت درخواست لازم است مجددا رضایت‌نامه‌ای را برای ستاد یارانه معیشتی تایید کنید که بر اساس آن شرایط دریافت یارانه معیشتی را مطابق ارقام اعلام شده دارید. همچنین با درخواست بازبینی رضایت می‌دهید که اطلاعات خانواده شماه در اختیار سازمان امور مالیاتی و نظام بانکی قرار بگیرد و مبنای تصمیم‌گیری درباره اخذ مالیات و ارائه تسهیلات باشد. اگر در پایان مشخص شود که متوسط درآمد ماهانه خانواده بیشتر از مبالغ اعلام شده است و مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستید، علاوه بر اینکه بسته حمایتی را دریافت نخواهید کرد، بلکه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی خانواده شما هم قطع خواهد شد. این یک تهدید صریح از طرف ستاد یارانه معیشتی است! بر اساس اطلاعات ارائه شده در سامانه یارانه معیشتی، درخواست شما دست کم تا شش ماه آینده بررسی خواهد شد و بعد از آن می‌توانید مجددا به سامانه وارد شوید و نتایج درخواست بازبینی را مشاهده کنید.

شرایط دریافت یارانه معیشتی
ستاد تبصره ۱۴ که جدیدا به ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر نام داده، شرایط دریافت بسته حمایتی را در هفت بند توضیح داده و گفته چه کسانی مشمول یارانه معیشتی نیستند.

۱- مناصب و مشاغل با درآمد بالا از جمله بازارگانان، پزشکان، اصناف ممتاز و درجه یک، اعضای هیئت علمی، مدیران کل و بالاتر، فرماندهان و مناصب بالاتر
۲- خانوار‌هایی که بیش از این سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند
۳- مالکان خودرو سواری به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان یا خودرو عمومی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان
۴- کارفرمایان با بیش از سه بیمه‌پرداز
۵- خانوار‌هایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلانشهر‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۹۰۰ میلیون تومان باشد
۶- دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان
۷- خانوار‌هایی که مجموع درآمد اعضای آن‌ها از میزان جدول زیر بیشتر است:
 

تعداد اعضای خانواده

حداقل درآمد سالانه

حداقل درآمد ماهانه

یک نفر

۴۸ میلیون تومان

چهار میلیون تومان

دو نفر

۶۰ میلیون تومان

پنج میلیون تومان

سه نفر

۷۲ میلیون تومان

شش میلیون تومان

چهار نفر

۸۴ میلیون تومان

هفت میلیون تومان

پنج نفر و بیشتر

۹۶ میلیون تومان

هشت میلیون تومان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
باسلام وخسته نباشیدمن یک کارگربیمه شده تامین اجتماعی هستم به من بسته معیشتی ندادن اعتراض کردم اینبارنوشته به دلیل خودروی تندرتعلق نمیگیردمن نمیدونستم اگه درخواست بازبینی بدم یارانه ام هم قطع میشه تورابه خدابهشون اعلام کنین یه گزینه ای توسایت بزارن که بشه درخواست بازبینی راپس بگیریمذکه لااقل بااین وضع معیشتی یارانه امون قطع نشه
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
من و شوهرم تازه امسال خونه دار شدیم شوهرم فقط ماهی پونصد درآمدشه هروز دعوا و جنجال داریم اونوقت بما بسته معیشتی تعلق نگرفته چرا؟ چون رفتین گردش حساب من و بررسی کردین ک به هفتاد میلیون رسیده درآمدم، اخه کارت حسابی که به اسم منه دست مامانمه دیروز رفتم حسابایی ک استفاده نمیکنم بستم و مامانم مجبور شد بره ب اسم خودش حساب باز کنه و حتی دوتا ماشین هم داره ک زده به اسم من ک خیری ک واسم نداشته هیچ دست ما ک نیست هیچ فقط دودش رفته تو چشم ما اخه چرا؟؟؟؟ تکلیف ما چیه اخه
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
0
0
ما یه مغازه داریم که کل سرمایه 5تومنم نمیشه وازکارتخوان استفاده میکنیم که درما ه نهایت یه تومن دراند داشته باشیم اونوقت چون کارتخان داریم به ماتعلق نگرفته معلوم نیست چجوری محاسبه کردن اخه یه پدر پیر بایه مادرمریض چرا باید بهشون تعلق نگیره هیچ عدالتی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
1
سلام من یک کارگر هستم وتازه ازدواج کردم ویارانه معیشتی بهم ندادن چند بارهم اعتراض کردم ولی جوابی نگرفتم
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
من درخواست بازبینی مجدد زدم ولی پشیمون شدم باید چکار کنم هیچ راهی نداره نمیخوام یارانم قطع بشه ترخدا راهنمایی کنید
محمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
من شغلم قالی بافیه با همسرم کار میکنیمو درامدمان هم ماهی دو نفره سرهم سه ملیون هم نمیشه وچون درحسابم هفتاد ملیون پول دیده میشه که فقط نوزده ملیون اون مال خودمه وبقیهپول نیاز به توضیح ووثابت کردن دارد با ید جایی باشد که مراجعه حضوری کنم تنها با سامانه نمیشه وحق من وخانواده ام ضایع وبه ما طلم میشه تنها با بررسی سامانه عدالت اجراع نمیشه ودرست نیست وواقعن ظلمه. به خدا
ناهید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
1
سلام من ناهید جلالی هستم من از سال ۹۴یارانه ندارم ویک پسره ۶سال دارم وسابقیه تشنج داره وهمسرم زدندانی هست وهیچ کمکی به من دریافت نمیکنن من نه یارانه دارم ونه معیستی از شما تقاضادارم یارانه رو برای منو بچه ام دورست کنید باتشکر
‌ـ
سلام من رج م ا از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
0
0
همسرمن راننده اتوبوس ایران باکوهست ماهی دوتومن از صاحب ماشین حقوق میگیره که از آن ماهی ۳۱۷تومن به بیمه پرداخت میکنیم ویک سال که بیکارشدپول نزول کردیم بیمه و اقساط مسکن روپرداخت کردیم حالا با اون حقوق چندرگاز بیمه و حقوق اقساط مسکن و غیره پرداخت میکنیم ببینید میشه یه خانواده ی ۴ نفری روبا اون حقوق تامین کرد انصافتون کجا رفته چرا اینقد دم از از عدالت میزنید اما عمل نمیکنید؟من درخواست یارانه معشیتی هستم لطفا رسیدگی شود
سجاد حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
1
0
سلام
من به تازگی در دفتر پلیس +10 خانوادم رو ثبت جهت دریافت یارانه کردم. فرم پر کردم و شماره حساب تعریف کردم. تا حالا نه یارانه گرفتم نه معیشتی. وقتی ثبت خانوار رو میزنم و اطلاعات مربوطه رو پر میکنم میگه نیازی به ثبت نیست و مره قسمت ورود. بعد از پر کردن این قسمت این پیغام رو میده.
اطلاعات ارسال شده معتبر نیست لطفا از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید
ممنون میشم راهنمایی کنین
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
سلام. من درخواست بازبینی دادم.ولی با این ملاکهای بررسی میدونم که یارانه ام نیز قطع میشه. خواهش میکنم وزارت تعاون نسبت به افزودن دکمه ای برای لغو بررسی اقدام نماید. اگر یارانه هم قطع بشه خاک بر سر میشم. کرت خوان دارم. گردش حساب که درآمد نیست. هزینه ها رو هم حساب کنید
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
خیلی نامرد هستید به من کارگر ساختمانی که چند ماهه بیکارم ندادید
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
من فردی هستم شصت وپنج ساله بدون درامدمالی یاکشاورزی دارای ۴سرعیله درروستازندگی میکنم من به طورفصلی مشغول خریدوفروش معسولات کشاورزی هستم پول مردم به طوریک روزه امده توی حساب من ورفته به من یارانه معیشتی ندادن پیش خداشکایت میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
0
0
من سرپرست خانواده هستم فقط حقوق بازنشستگی میگیرم خونه ندارم مستاجرم هیچ کدوم از شرایطی که نوشتید و من ندارم من اول ثبت نام کردم ولی هیچ پیامی برام نیومده برای اعتراض توسایت رفتم کد ملی رو که میزنم میگه اشتباه بلاتکلیف موندم نمیدونم چکار کنم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان