تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
پیش بینی تداوم افت فروش در ۲۰۲۰؛

افزایش جهانی قیمت خودرو، فروش را کاهش داد

گزارش ها حاکی از آن است که فروش ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ حدود ۴ درصد دیگر کاهش یافت و به حدود ۷۷/۵ میلیون دستگاه رسیده است.
 خودرو
 
رویداد۲۴ در مورد دلایل افت فروش خودرو نظریات مختلفی عنوان می‌شود و روند کاهشی تقاضا در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا یعنی چین به‌عنوان مهم‌ترین عامل افول شدید فروش خودروی جهانی عنوان می شود . 
 
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در این خصوص می گوید: احتمال تداوم جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا و افزایش تعرفه‌های گمرکی که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های خودروسازان شده و رشد قیمت خودرو در جهان از دلایل دیگر افت فروش خودرو به شمار می رود.
 
وی می افزاید: پیش‌بینی‌کنندگان برای سال ۲۰۲۰ هم امکان بازگشت و بهبود فروش را پیش‌بینی نمی کنند و در همین حال بر این موضوع تاکید دارند که افول شدیدتر نخواهد شد.
 
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که تحلیلگران انتظار ندارند در سال 2020 بهبود قابل‌توجهی در صنعت خودرو رخ دهد، تصریح می کند: در بهترین حالت چشم‌انداز صنعت خودرو به پایداری آن مربوط می شود و خبری از بازگشت بزرگ نیست اما بدون شک خودروسازان باید از تولید بیش از اندازه خودداری کرده و تولید هماهنگ با تقاضا را در دستور کار قرار دهند. 
 
زاوه ادامه می دهد: دیگر گزینه‌ آن‌ها افزایش تلاش‌ها برای رشد فروش است که این امر با شرایط فروش جذاب انجام می شود البته این کار می‌تواند به کاهش ارزش خودروها منجر شود.
 
در همین حال آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت best-selling-cars، میزان فروش خودرو در بازار کشورهای مختلف را در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال مشابه مقایسه کرده که این بررسی نشان می دهد میزان فروش خودرو در بازار کشورهای اروپایی از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تا پایان فصل سوم آن، با کاهش ۱/۶ درصدی روبه‌رو شده است. 
 
 گزارش ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ بازار فروش خودروها با روند نزولی روبرو بوده است و تنها دو کمپانی خودروسازی هیوندایی و هوندا از این تغییرات در امان مانده اند.
 
در این بین کمپانی های خودروسازی آمریکایی به دلیل افزایش تعرفه محصولات اولیه ساخت خودرو با افزایش قیمت و کاهش فروش مواجه شده اند.
 
کمپانی خودروسازی جنرال موتورز در این بین نخستین کمپانی خودروسازی بود که با افت ۷ درصدی در فروش محصولاتش مواجه شد. فورد دومین کمپانی خودروسازی در این فهرست است که در فروش محصولاتش افت را تجربه کرده است.
 
در کاهش فروش محصولات، سومین کمپانی باز هم پای آمریکا در میان است که این کمپانی فیات است.
 
کارشناسان اقتصادی و همچنین سازمان امور اقتصادی آمریکا تاکید دارد که باید مصرف کنندگان را تشویق به خرید بیشتر خودروها کنیم.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودرو ، صنعت خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان