تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۸

شرط جدید جذب مربی و بازیکن خارجی

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل مشکلات متعدد مالی در عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی، برای جذب خارجی‌ها نیاز به مجوز وزارت ورزش و جوانان دارند.

استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ مشکلات اخیر در زمینه امضای قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی که پرداخت دستمزدشان حواشی زیادی را ایجاد کرد، باعث به وجود آمدن قانون جدیدی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده است. قانونی که این دو باشگاه را موظف می‌کند پیش از اقدام برای جذب مربی یا بازیکن خارجی، مجوز این کار را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند.

مشکلات مالی و همچنین مشکل انتقال ارز به حساب مربیان و بازیکنان، در چند ماه اخیر باشگاه‌ها و حتی فدراسیون فوتبال را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است. از جمله ماجرای فسخ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال و آندره‌آ استرماچونی با باشگاه استقلال که شرایط سختی را به کشور تحمیل کرد. در عین حال هنوز تکلیف گابریل کالدرون با باشگاه پرسپولیس مشخص نیست و این در حالی است که پرسپولیسی‌ها تکلیف بدهی برانکو ایوانکوویچ را هم مشخص نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید: آتش FATF دامن‌گیر قرارداد مربیان خارجی در ایران!


مسائل به وجود آمده، وزارت ورزش و جوانان را بر آن داشته است تا جذب مربی و بازیکن خارجی از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را منوط به کسب مجوز از این وزارتخانه کند.

با این تصمیم باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مجبور خواهند بود برای جذب مربی یا بازیکن خارجی، از وزارت ورزش و جوانان مجوز کسب کنند تا به این صورت از تکرار اتفاقات رخ داده در ماه‌های اخیر جلوگیری به عمل آید.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان