تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

ترامپ: ایران هرگز بمب اتم نخواهد داشت

جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اعلام کرد با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های طرف‌های اروپایی برای جبران آثار این تحریم‌ها، تهران تمام محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی، از جمله در زمینه تعداد سانتریفیوژها، را کنار می‌گذارد.

ترامپ

رویداد۲۴ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه در یک توییت تازه درباره ایران، گفت تهران هرگز به سلاح اتمی دست نمی‌یابد.

وی در توییتر نوشته است: «ایران هرگز بمب اتم نخواهد داشت.»
بیشتر بخوانید:
تاثیر گام پنجم کاهش تعهدات برجامی بر بازارهای مالی
ترامپ در این مورد توضیح بیشتری نداده، اما به نظر می‌رسد این توییت واکنشی باشد به گام پنجم جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای. ترامپ بعد از گام‌های پیشین ایران هم توییت‌های مشابهی منتشر کرده بود.

جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اعلام کرد با توجه به ادامه تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های طرف‌های اروپایی برای جبران آثار این تحریم‌ها، تهران تمام محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی، از جمله در زمینه تعداد سانتریفیوژها، را کنار می‌گذارد.

تهران در عین حال اعلام کرده است که به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داده و در صورت رفع تحریم‌ها و پایبندی کامل طرف مقابل به برجام، اجرای تعهدات هسته‌ای را از سر می‌گیرد.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
France
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
0
0
اینکه ترامپ با اطمینان می گوید که "ایران هرگز به بمب اتمی دست نخواهد یافت" یک حقیقت را نشان می دهد و ان هم اینکه چیزی به عنوان سلاح اتمی مطلقا" وجود خارجی ندارد و خود دولت امریکا 75 سال با وانمود به داشتن چنین سلاحی و ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها خود را به دروغ ابرقدرت جا زده است و ملتها را به بردگی گرفته است.

در شرایط فعلی که تقریبا" تمامی مراکز شرارت جهانی بر علیه کشور ایران هستند و حتی کشورهای چین و روسیه خود را ناجوانمردانه کنار کشیده اند تنها راه مقابله با امریکای فریبکار افشای دروغ بودن سلاح اتمی توسط مقامات عالیرتبه کشور می باشد.

افشای این دروغ باعث ایجاد هرج و مرج در امریکا و پایگاههای نظامیش در سرتاسر جهان می شود. و به نوعی تعادل قدرت به نفع کشورهای جهان سوم را سبب می شود.




انچه را به عنوان انفجار هسته ای نشان می دهند دقیقا" مشابه انفجار گاز مایع در مقیاس دهها و یا صدها تن می باشد.

یعنی اگر دهها و یا صدها تن گاز مایع را با هوای فشرده کافی منفجر نمایند ،دقیقا" انفجاری مشابه انفجار به اصطلاح هسته ای رخ می دهد. مثلا" در هردو انفجار قارچ تشکیل می شود و و چرخش قارچشان کاملا" مشابه می باشد.

ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی عنوان می شود که مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست چیزی جز انفجار دهها و یا صدها تن گاز هیدروژن مایع به همراه هوای فشرده کافی نیست.
اگر از هیدروژن مایع استفاده نمایند به علت سرعت بیشتر واکنش هیدروژن با هوا ، انفجار در زمان کمتری رخ می دهد و در نتیجه

شدت انفجار بیشتر و قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت. اما با استفاده از عدم آگاهی ملتها وانمود می کنند همجوشی هسته ای رخ داده است.
نظرات شما
پیشخوان