تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
وکیل محمدعلی نجفی:

به حکم صادره اعتراض داریم/ قتل عمد صورت نگرفته است

وکیل مدافع محمدعلی نجفی با تاکید بر اینکه مسلما قتل شبه عمدی است، گفت: به حکم صادره معترض هستیم و در دیوان عالی کشور فرجام خواهی کردیم.
محاکمه محمد علی جفی
رویداد۲۴  لاله عقبایی گفت: همه کارشناسان متفق القول اعلام کردند، آقای نجفی زمان شلیک تعادل نداشته و در واقع اینکه موکل هیچ اراده و قصدی برای شلیک نداشته، محرز است بنابراین قتل عمدی واقع نشده است.
 
وی با تاکید بر اینکه تئوری کارشناسان با شرایط فیزیکی صحنه در تضاد است، اظهار داشت: در نظریه کارشناسان آمده است که دست مرحومه میترا استاد در فاصله بسیار نزدیک و تقریبا چسبیده به اسلحه بوده و شلیک در این شرایط رخ داده است؛ چنانکه مثبت بودن گزارش گاز باروت روی دست وی نیز موید این مطلب است؛ با این وصف، غیر ممکن است دست به این شکل قرار گرفته باشد و آن وقت، گلوله به صورت کج از بالای قفسه سینه وارد شود.
 
عقبایی اضافه کرد: مطلب مهم دیگر این است که میزان زیاد خون ریخته شده در کف حمام نشانگر این است که گلوله اصابت شده به کف دست نمی‌تواند همان گلوله وارد شده به قفسه سینه که موجب مرگ شده، باشد، زیرا کف حمام مملو از خون بوده، اما در وان حمام، تنها رگه‌ای از خون مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:
وکیل نجفی در مورد اتهام حمل سلاح غیر مجاز افزود: مطلب شایان ذکری که قاضی عباسی نیز در اقلیت به آن استناد کرد و آقای نجفی را از آن مبرا دانست این است که عنصر معنوی جرم احراز نشده البته رأی ایشان در این خصوص با قوانین و مقررات موضوعه و نصفت قضایی مطابقت دارد.
 
عقبایی گفت: به موجب جهات فوق و دیگر موارد از دادنامه یاد شده، فرجام خواهی کردیم و امید داریم با دادرسی عادلانه در دیوان عالی کشور، عدالت در مورد آقای نجفی اجرا شود، زیرا متاسفانه او با قرار وثیقه‌ای که از مدت‌ها پیش تودیع شده، با وجود بیماری قلبی حاد و وضعیت نامناسب جسمی، در بازداشت به سر می‌برد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
آقای نجفی،مرتکب قتل عمد نشده اند.ان شاالله به زودی قتل غیر عمد برای ایشان،از طرف دیوان عالی کشور تایید شود تا ایشان هم بتواند به زندگی عادی خودش ادامه دهد.
نظرات شما
پیشخوان