تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۸

پاشش شن و نمک در معابر/هیچ کدام از خیابان‌ها و بزرگراه‌ها مسدود نیست

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی درخصوص بارش برف شن و نمک و محلول پاشی دقیقی در بزرگراه‌ها و معابر انجام شده است.
بارش برف و باران
رویداد۲۴  اصغر عطایی درخصوص بارش برف و تمهیدات لازم برای عدم انسداد معابر بزرگراهی و خیابان‌های شهر گفت: از دو روز قبل هواشناسی نسبت به ورود سامانه‌های جوی هشدار داده بود.

وی افزود: در هشدار سازمان هواشناسی آمده بود که در شمال استان تهران شاهد بارش برف و کولاک شدید خواهیم بود و در مناطق مرکزی شهر نیز شاهد بارش باران رخ خواهد داد.

عطایی گفت: از این رو از شب گذشته نیرو‌های خدمات شهری به همراه تجهیزات لازم در معابر حضور داشته و مخازن شن و ماسه به صورت کامل شارژ شده است.

بیشتر بخوانید:
شهرداری به رغم اعلام قبلی سازمان هواشناسی از بارش برف غافلگیر شد!
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: از صبح امروز بارش‌ها به خصوص در شمال و شمال غرب تهران آغاز شد که در این مناطق به صورت برف و در مناطق مرکزی شهر به صورت باران بود.

وی ادامه داد: بنده از ابتدای روز در معابر شهری گشت زنی کرده و مشاهد کردم که به طور دقیق کار شن و نمک پاشی و محلول ریزی انجام گرفته است.

عطایی در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیرو و دستگاه و ماشین آلات فعال هستند گفت: بیش از ۱۴ هزار نیروی خدمات شهری در آماده باش به سر می‌برند و این در حالی است که تمام دستگاه‌ها و ماشین آلات برف روبی و شن پاشی به خط شده اند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: هرچند همه اقدامات لازم و پیش بینی‌ها صورت گرفته است، اما باز هم از شهروندان می‌خواهیم تا از تردد‌های غیرضرور با وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.

وی گفت: اگر شهروندان ضرورتی در سفر کردن دارند بهتر است در معابر مناطق شمالی تهران از زنجیر چرخ استفاده کرده و از سلامت خودروی خود مطمئن باشند.

عطایی در پاسخ به این سوال که از امشب هوای تهران سرد می‌شود آیا فکری برای جلوگیری از یخ زدگی معابر شده است افزود: با توجه به پایان بارش‌ها در آخر وقت امروز هوای شهر سردتر می‌شود از این رو محلول ریز یو شن و نمک پاشی ادامه پیدا خواهد کرد تا یخ زدگی رخ ندهد.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بارش برف
نظرات شما
پیشخوان