تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۸
گفت وگوی سینگ با وزیران دفاع امریکا و ژاپن؛

وزیر دفاع هند: ما بصورت جدی بدنبال کاهش تنش بین ایران و آمریکا هستیم

راجنات سینگ وزیر دفاع هند روز پنجشنبه در تماس تلفنی با مارک اسپر و تارو کانو همتایان آمریکایی و ژاپنی خود گفت: که دهلی بصورت جدی خواهان کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در خاورمیانه است.

وزیر دفاع هند: ما بصورت جدی بدنبال کاهش تنش بین ایران و آمریکا هستیمرویداد۲۴ نشریه "تایمز او ایندیا" روز پنجشنبه نوشت: وزیر دفاع هند در مکالمه تلفنی با وزیر دفاع آمریکا در خصوص نگرانی ها و منافع هند در خاورمیانه گفت و گو کرد.

مارک اسپر نیز خطاب به همتای هندی خود ضمن توضیح در مورد وضعیت منطقه خاورمیانه اعلام کرد که آمریکا علاقه ای به افزایش تنش ها و وخیم تر شدن وضعیت امنیتی منطقه ندارد.

وزیر دفاع هند در مکالمه جداگانه با همتای ژاپنی خود ضمن بررسی وضعیت خاورمیانه در مورد به کارگیری روش های مختلف جهت تامین امنیت انرژی و خطوط انتقال نفت در خلیج فارس گفت و گو کرد.

هند پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، با نگرانی تحولات منطقه را دنبال کرده است.

دهلی نو دارای منافع گسترده در خاورمیانه است. حدود ۸ میلیون هندی در این منطقه زندگی می کنند که سالانه درآمدی ۷۰ میلیارد دلاری برای این کشور به ارمغان می آورند. همچنین ۷۰ درصد از نیاز هند به نفت از منطقه خاورمیانه تامین می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان