تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
رویداد۲۴ بررسی کرد؛

ابهام‌هایی درباره نشست خبری سردار حاجی زاده/ فرمانده همه واقعیت را گفت؟

نشست خبری سردار حاجی زاده برگزار شد و درباره شلیک به هواپیمای اوکراینی توضیح داد و گفت دلیل این اتفاق خطای انسانی بوده است. توضیحات سردار حاجی زاده، سوالات و ابهام‌های جدیدی ایجاد کرده که رویداد۲۴ در این گزارش آن‌ها را بررسی کرده است.

رویداد۲۴ نشست خبری سردار حاجی زاده ظهر امروز پس از بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. در بیانیه ستاد کل گفته شد که پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته است.

پس از این بیانیه سردار حاجی زاده در نشست خبری حاضر شد تا توضیحات خود را مطرح کند. هر چند قرار بود این سخنان، ابهام‌های ماجرا را حل کند، اما حقیقت آن است که بر ابهام‌ها افزود و سوال‌های بسیاری به ذهن آمد.

۱) نکته مهم اینکه، سردار حاجی زاده در سخنان خود توضیح می‌دهد که ستاد کل نیرو‌های مسلح فضا را قرنطینه می‌کند. اینکه مصاحبه در چه شرایطی انجام شده معلوم نیست، اما تصاویر مخابره شده از آن فضا کاملا با آنچه در نشست خبری پس از حمله موشکی به عین الاسد بود، متفاوت است.

ابهام‌هایی درباره نشست خبری سردار حاجی زاده/ فرمانده همه واقعیت را گفت؟


۲) سردار حاجی زاده در توضیحات خود می‌گوید از اپراتوری که شلیک کرده مصاحبه شده که قرار است منتشر شود. تا این لحظه هیچ مصاحبه‌ای از اپراتور (فردی که عملیات شلیک را انجام داده) منتشر نشده است.
 
۳) سردار حاجی زاده در توضیحات خود به این نکته اشاره می‌کند که به خاطر تهدید‌های ترامپ، تمام یگان‌های آفندی و پدافندی به خاطر در آماده‌باش کامل و در بالاترین سطح هشدار بوده‌اند که این موضوع به تمام شبکه پدافند کشور ابلاغ شده است.

در چنین شرایطی که سردار حاجی زاده از آن با عنوان شرایط جنگی [شرایط سه سه] نام می‌برد، معمولا پرواز‌ها باید لغو شوند و به گفته سردار حاجی زاده فضا باید «کلیر» شود، اما عجیب اینکه اطلاعات سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که هیچ پروازی لغو نشده است. اینکه کدام ارگان در چنین شرایطی باید لغو پرواز‌ها را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کند و مسئولیت این موضوع با کیست، از جمله مواردی است که تا کنون مشخص نشده است.

سردار حاجی زاده البته در پایان سخنان خود تاکید می‌کند که تصمیم گرفتند پرواز‌ها لغو نشود. اینکه چه کسانی از چنین تصمیمی سر باز زدند یا اساسا به فکر آن نبودند، هم از نکات عجیب ماجراست.
بیشتر بخوانید: اشتباه سهوی؛ دروغ عمدی/ واکنش‌ها به شلیک به هواپیمای اوکراینی
۴) در بخشی از صحبت‌های سردار حاجی زاده اینگونه می‌شنویم: تعدادی شبکه پدافندی به رینگ اصلی اضافه شدند. سامانه موشکی که عملیات شلیک را انجام داده، امروز به رینگ اضافه شده و در غرب کشور (در بیدگنه) مستقر می‌شود.

بیان این نکته یعنی این سامانه از قبل وجود نداشته و در حقیقت شلیک را همان سامانه‌ای انجام داده که تازه یک روز مستقر شده بوده است. در بخش دیگر البته سردار حاجی زاده ساعت استقرار سامانه را نیز ذکر می‌کند و می‌گوید در ساعت ۱۲ شب سامانه مستقر شده است. این یعنی شلیک تنها چند ساعت پس از استقرار سامانه انجام می‌شود. فرمانده هوافضای سپاه در توضیح اقدام توسط اپراتور می‌گوید: «بنده خدا، هواپیما را کروز تشخیص می‌دهد.»

۵) سردار حاجی زاده اعلام کرده در گزارش‌های واصله تاکید شده که یک موشک کروز شلیک شده است. در بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز به چنین گزارشی استناد شده و آمده است: «برخی اخبار نیز از مشاهده‌ی اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحد‌های دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است» با این حال تا کنون مشخص نشده کدام نهاد به سیستم پدافندی کشور اعلام کرده که موشک کروز شلیک شده است. برخی گفته بودند این سامانه توسط آمریکا مختل شده بود، با این حال در بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و همچنین در توضیحات فرمانده نیروی هوافضای سپاه به چنین موردی اشاره نشده است.

۶) در بخش مهم دیگری گفته می‌شود که اپراتور نتوانسته تماس بگیرد و تاییدیه بگیرد. سردار حاجی زاده دلیل این موضوع را اختلال یا شلوغی شبکه عنوان می‌کند. اگر چنین فرضی را بپذیریم، این سوال پیش می‌آید چگونه در مهمترین شرایط جنگی (یا به قول سردار، شرایط سه‌سه) شبکه نظامی کشور، شلوغ یا مختل بوده و ارتباط برقرار نشده است؟ به بیان دیگر چرا در آن ساعات که تمام نیروهای نظامی کشور در هشدار بوده، شبکه انتقال پیام نیروی نظامی کشور مختل می‌شود؟
بیشتر بخوانید: بازی ۷۲ ساعته با افکار عمومی/ چرا دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی پنهان شد؟
۷) سردار حاجی زاده صبح چهارشنبه که در غرب کشور به سر می‌برده، از این سانحه مطلع می‌شود و آنگونه می‌گوید صبح اتفاق، به مسئولان اطلاع می‌دهد که احتمالا به هواپیمای خودی شلیک شده است. اینکه سردار حاجی زاده چگونه از غرب کشور از این ماجرا مطلع شده، مشخص نیست، مگر آنکه بپذیریم همان شب همه مقامات ارشد کشور (دست‌کم مقامات رده بالای نظامی) در جریان ماجرا بوده‌اند. ضمن آنکه موضوع شلیک به یک هواپیما نکته‌ای نبود که ۷۲ ساعت برای بررسی نتایج آن زمان نیاز باشد.

۸ سردار حاجی زاده نیز در توضیحات خود می‌افزاید که ستاد کل نیرو‌های مسلح در جریان ماجرا بوده است، بنابراین باید پرسید علت تاخیر در اطلاع‌رسانی چه بوده است؟ آنهم تاخیری که باعث شد تمام مردم ایران ماجرا را از زبان رییس جمهور کشوری دیگر بشنوند، نه مقامات رسمی داخلی.

۹) آنگونه که سردار حاجی زاده توضیح می‌دهد صبح روز چهارشنبه مسئولان رده بالا اطلاع داشتند که هواپیمای خودی توسط پدافند سپاه سقوط کرده است. نکته عجیب اینکه حسن روحانی رییس جمهور در بیانیه خود می‌گوید ساعاتی پیش از نتیجه تیم تحقیق ستاد کل نیرو‌های مسلح از جریان با خبر می‌شود! آیا کسی می‌پذیرد که رییس شورای عالی امنیت ملی بعد از همه از ماجرا با خبر بوده است یا باید گفت اینهم شبیه ماجرای افزایش قیمت بنزین بود که روحانی می‌گفت بعدا فهمیده قیمت بنزین افزایش یافته است!

۱۰) فرمانده نیروی هوافضای کشور تاکید دارد که سازمان هواپیمایی کشوری از ماجرا اطلاع نداشته است. اگر چنین فرضی را بپذیریم، باید این سوال را پرسید آیا کسی در مجموعه نیرو‌های مسلح کشور نبوده که نه به خاطر پروتکل‌های امنیتی بلکه حداقل برای حفظ آبرو هم که شده به مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری توصیه کند فعلا از مصاحبه خودداری کنند و اینگونه مطمئن تیم بررسی سایر کشور‌ها را به ایران دعوت نکنند؟ یا نمی‌شد این توصیه را کرد که مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری تنها به گفتن این موضوع بسنده کنند که در حال بررسی جعبه سیاه هستیم و هنوز هیچ چیز مشخص نیست؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
11
29
وقتی هیچ رسانه ای جرات سوال از مسئولان رده بالای کشور و به چالش کشیدن جواب هاشونو نداشته باشه همین میشه ...تو ایران رسانه یعنی هر چی بالا دستی گفتن تو بگو چشم به راست و دروغ ش کاری نداشته باش ...بعدش میگن ایران کشور ازاد ی هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
فرانسه هم آزاده که یک ساله مردمش راحت میرن راهپیمایی چشمشون رو میدن برمیگردن خونه. و آمریکا هم که مردمش پلیسهاشون رو اصلا آدم حساب نمیکنن و پلیسها هم از این بیتفاوتی همش در حال گریه هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
دمت گرم توکشوری که رسانه خبرنگارپشمه لپ کلام مسعولین اینجوری معلوم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
11
12
فقط و فقط و فقط بند پنج مهمه بقیه رو الکی چرا و پرت نوشتی اصل مطلبو اینه که کروزا داستانشون چیه این خزعبلات چیه سر هم کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کجاش خزعبلاته؟
اینا سوالاتیه که باید جواب بدن مسیولین.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
18
18
میشه لطف کنید کمترجوسازی کنید
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
21
14
آمریکا سردار سلیمانی را ترور کرد و برای آبروی سردار حاجی زاده دام پهن کرد
مواظب باشیم ناخواسته مجری ترور حافظان امنیت نشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
از این رویداد 24هر کاری بر میاید چون اینها هر موقع غش کنند بطرف غرب خاستگاهشان غش میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقا هواپیما رو زدن دیگه...
اصل قضیه رو که نمیشه کتمان و فراموش کرد.
باید جواب بدن خوب.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
10
7
طبق صحبتهای سردار قطعا خطای سامانه در تشخیص هدف مشخص می باشد که موجب این خطا شده ، بهرحال این شرایط جنگ ممکن هست هر لحظه وجود داشته باشد پس ریشه قضیه در ساخت و مونتاژ و کنترل کیفیت عوامل سازنده بعنوان تحویل دهنده میبایست بررسی شود کمااینکه مسئول سامانه هم باید از شرایط روحی بالایی برای مقابله با این موقعیت جنگی برخوردار باشد ، در واقع سردار حاجی زاده با قبول مسئولیت خود را سپر دیگران نموده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با همین سامانه های مشکل دار که هواپیمای مسافر بری رو با موشک کروز اشتباه میگیره میخوان بجنگند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
9
12
امریکا در حال اجرای برنامه ای مشابه انچه در سال 1332 اتفاق افتاد به شکل دیگری است
توجه داشته باشیم امروز وحدت داخلی و انسجام و حمایت از نیروهای مسلح وظیفه همه ما است
متاسفانه بعضی تحت تاثیر تبلیغات منتشره فکر میکننددایه های خارجی برایمان دلسوز تر از مادرمان هستند
جان باختن هموطنانمان بسیار درد ناک است و بعنوان یکی از کسانی که عزیز ترین کس خود را در سانحه ایرباس از دست داده هم حال انها را بهتر از بقیه میفهمم هم در غمشان شریک هستم اما حفظ تمامیت ارضی کشور بالاتر از این حرفها است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
10
18
با تمام بندها موافق هستم. یک دورغ هزار تا دورغ به همراه داره که نمیتونی جمش کنی. بدی بدتر از دروغ نیست......

خدا فقط به خانوادهاشون صبر بده
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مشکل اینه که یه تعداد میخوان با جوسازی رسانه ای اطلاعات محرمانه رو از نظامی ها بگیرن.
این میشه بازی دوسر باخت
اگه تمام حقیقت رو بگن اطلاعات محرمانه رو میدن به دشمن
اگه نصفه نیمه بگن میشن دروغگو
این وسط افراد خود روشنفکر بین میشن پیاده نظام دشمن.
والله اعلم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
14
16
سردار سرت را بالا بگیر
شما خیلی بر گردن ما حق داری
اگر موشک ها نبود امروز هر بیگانه ای جرات تعدی داشت
خدا رحمت کند مسافرهای هواپیما رو. ولی شما پیش ما عزیزی
mm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
2
14
همان شب همه مقامات ارشد کشور (دست‌کم مقامات رده بالای نظامی) در جریان ماجرا بوده‌اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
17
مهم ترین نکته علت کلیر نکردن فضا و نهادی است که دستور کلیر کردن نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
4
18
آقای روحانی خسته شدیم از دستت تو رو خدا استعفا بده برو
هموطن
|
Hong Kong
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
14
19
سردار عزیز حاجی زاده
دست تورا بخاطر رشادتها و مقابله با شیطان زیاده خواه که با چنبره بر منطقه غنی خاورمیانه در سدد تاراج ثروت بومیان این مناطق هستند میبوسم
همچنانکه تا امروز، به مسیر مبارزه ادامه دهید
در مورد اتفاق بوجود آمده نه شما و نه آن افسر مسول شلیک هیچ گناهی ندارید.
اگر گناهی هست متوجه مسولانی است که در مدیریت فضای آسمان کشور احمال کرده امد
مردم عزیز و مهربان ایران، هموطنان عزیزم؛
وارد بازی که شیاطین طراحی کرده اند نشوید و بین خادم و خائن تفاوت قائل باشید
و در مسیری که دقیقا دشمنانتان طراحی کردند قرار نگیرید
صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
4
14
چطور کل کشور درحال آماده باش بوده اونوقت موشک از جنوب غرب یا هرجا وارد شده و هیچ پدافندی اونو ندیده فقط این که تازه مستقر شده بود دیدش .9 تا پرواز قبلش انجام شده بود چرا اونارو اشتباه نگرفتند . درضمن اینا مانیتوری دارند که قشنگ تصویر هواپیما دراون مشخصه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این مدشکه حریانش چیه ؟ کی بوده گفته موشک داره میاد الان باید اونم جواب بده
آذرخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
10
14
سردار حاجی زاده خیلی مردی دمت گرم خدا سایتو از رو سرمون کم نکنه
کیومرث
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
6
19
باز هم این بنده خدا که اومد و حقیقت رو تا جایی که میشد گفت...
شرایط خیلی سختی داره البته که به بازماندگان نمیرسه ولی بعد از یک عمر خدمت در اون سطح، احساس خرد شدگی نابود کنندست...
خدا به همه صبر بده.
یادمون نره که اکثر مردم ایران خواهان انتقام سردار سلیمانی بودن و یادمون نره که امنیتی که داشتیم (بین کشور های اطرافمون) به خاطر زحمات این عزیزان بوده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با گفتن حقیقت لطف نکردند به مردم، اونم بعد سه روز.
دونستن حق مردمه و شفافیت تکلیف مسیولین، از جمله ایشونه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
3
4
سردار برای همه شبنخوابیهاتون ازتون متشکریم شما سردار دلهای ایرانیانی خداوند به خانواده ای حادثه هواپیما هم صبر بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
3
فقط ایواااای ....
کانتا تو فضای مجازی از هر مصیبتی مصیبت تره
مردم دو دست شدن و هرچی بدهنشون میاد نثار همدیگه میکنن این فاحعه رو مهار کنید تورو خدا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
3
4
به نظرم بهتره به جای جوسازی علیه سپاه که هرجا کشور و دولت و مردم به مشکل خوردن (سیل ، زلزله ، مقابله با تروریست های داعشی برای جلوگیری از وارد شدن به کشور ، دفاع از حریم اهل بیت ، اجرای طرح های محرومیت زدایی در مناطق مرزی ، تامین امنیت داخلی ، دادن هزاران کشته برای دفاع از کشور ، طرح های دیگر اقتصادی مثل پتروشیمی ها ، سکو های نفتی ، راه و جاده وسد و...........) به دنبال سازمان فردی گشت که فضا را کلیر نکرده
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
2
خدا شهدای این حادثه رو بیمارزه وبه بازماندگان صبر بدهد.درود برشرف مردی که نزدیک به 40ساله که داره برای امنیت این مردم وکشور فعالیت میکنه وبدون هیچ ادعایی جلوی دوربین میآد وهمه چیز رو گردن میگیره حتی چیزهایی که به اون وهوا فضای سپاه ربطی نداره!!!؟کمتر مسئولی رو یاد دارم چه درایران وچه در خارج که چنین تواضعی داشته باشه وبگه گردن من از مو هم باریکتره. خدا هیچ کسی رو جای این سردار نذاره که بعد از چندین دهه جان فشانی برای مردم وکشورش حالا ناخواسته اشتباه بزرگی کرده.درود بر همرزم مظلوم حاج قاسم سلیمانی.یاعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
2
یاد بگیریم هر کس در هرجایی هست فقط برای رضای خدا و با اخلاص کار کند.
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
2
سردار شما قهرمان حفاظت از مملکت در مقابل دشمنان هستید مرام شما قابل ستایش هست اما فداکاری شما غیر قابل پذیرش
هدف دشمن زدن شماست چرا خطای یک سرباز که شما حتی مسئول مستقیمش نیستید گردن میگیرید و خطای کسانیکه اجازه پرواز دادند را میپذیرید فداکاری شما دور از انصاف و مصلحت است
چرا جنگ الکترونیک دشمن در هک رادارار اپراتور پدافندمان و جنگ روانی ترامپ را نمیبینید هدف اصلی دشمن شخص شما هستید
التماس میکنم بخاطر مردم و مقابله با دشمن حیله‌گر خودتان را سیبل دشمنان قرار ندهید
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
2
سردار شما تاج سر ما هستین سرتونو بالا بگیرین شما به گردن ما حق دارید خدا به همه بازماندگان شهدا هواپیمای هم صبر بده و مردم عزیز بدانند که دشمن در کمین ماست و از این موقعیتها سو استفاده میکنه به آنها اجازه ندهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
2
درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرداران شجاعش قاسم سلیمانی و حاجی زاده
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
1
1
خدا قوت سپاه عزیز ما با جان و دل همراه شما هستیم . باید جلوی این اشتباهات گرفته شود انشاء الله همیشه سربلند باشید. چشم دشمنانتان کور باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
2
منکه سردرد گرفتم کلا خیلی قاطی پاطیه
سید نورالدین کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
1
0
دقیق وکارشناسانه بود.دروغ سنج باشید .
پرویز
|
Germany
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
2
ازحکیمی پرسیدند : سزا وجزای دروغگو چیست؟ درجواب گفت: چه مجازاتی ازاین بدتر که اگر راست هم بگوید کسی باورنمیکند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
نویسنده با وجدان . درست گفتید .حرف دل ما را گفتید
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1
1
دانسته یا ندانسته داریم آب به آسیاب دشمن میریزیم، شما کسانی رو متهم میکنین که سالها زحمت کشیدن از خواب و خانواده زدن تا امنیت کشور رو بر قرار کنن، چرا یکبار نماینده ها یه تشکر نکردن بخاطر ساخت اینهمه موشک و غیره، تازه همین رئیس جمهور و یارانش سپاه رو محکوم کردن بخاطر اقتدارش حالا شدن کاسه داغ تر از اش، خود اوکراین حرفی نمیزنه بعد ما بجای همبستگی افتادیم دنبال اینکه چرا دیر اعلام کردن، یعنی واقعا فکر میکنین اپراتوری که پهباد رو از هواپیمای با 30 سرنشین تشخیص میده فرق کروز و هواپیما رو نمی‌فهمه؟هرچیزی رو نمیشه گفت اون یک هواپیمای معمولی نبوده بلکه روش سیستم اواکس نصب بوده حالا تحقیق کنین ببینین این سیستم چیکار میکنه و چرا باید در پوشش یک هواپیمای مسافربری اونم صبح حمله ایران بلند بشه
نظرات شما
پیشخوان