تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
وزیر نیروهای مسلح فرانسه:

زمان مذاکره با ایران است

وزیر نیرو‌های مسلح فرانسه با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، بیان کرد که زمان آن رسیده است تا درباره حفظ توافق نامه هسته‌ای وین، با ایران گفتگو کنیم.

زمان مذاکره با ایران استرویداد۲۴ به گزارش رادیو بین المللی فرانسه (R.F.I)، فلورانس پارلی فرانسه با ابراز همبستگی با خانواده قربانیان سانحه هوایی خطوط هواپیمایی اوکراین در تهران، گفت:" لحظه، لحظه دردناکی است اما مهم است که از این لحظه برای بازکردن هر چه بیشتر فضای مذاکرات و گفت وگوها استفاده کنیم."

پارلی خاطر نشان کرد: درس هایی که ما باید از فاجعه تاسف بار سقوط هواپیمای مسافربری در تهران بگیریم این است که تا دیر نشده باید به تنش آفرینی پایان دهیم. تصور می کنم ترامپ هم چنین روشی را در پیش گرفته است چرا که بعد از اقدام نظامی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، تصمیم گرفت که هیچ واکنشی نشان ندهد.

وزیر نیروهای مسلح فرانسه افزود:" پاریس تلاش می کند از یک بحران تکثیر هسته ای اجتناب کند. اما لازمه این کار آن است که توافق نامه هسته ای ایران که پنج سال پیش در وین امضا شد، از بین نرود. در واقع باید بگویم که این توافق تنها ابزاری است که ما در شرایط حساس کنونی در اختیار داریم . تحقق این هدف همچنین مستلزم آن است که ایران از نقض تدریجی توافق نامه هسته ای که برگشت ناپذیر می شود، دست بردارد. اکنون زمان آن است که به گفت و گو با ایران روی آوریم. باید توافق نامه وین را حفظ کنیم اما برای این کار لازم است که ایران بطور کامل با جامعه جهانی همکاری کند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به اوکراین با ۱۷۶ مسافر از جمله ۱۴۷ ایرانی و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرده بود، ۶ دقیقه پس از پرواز حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

در حالی که در روزهای نخست علت سقوط هواپیما نقص فنی اعلام شده بود، صبح شنبه ۲۱ دی ماه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که در شرایط آماده باش جنگی پس از عملیات موشکی ایران علیه پایگاه های آمریکا در عراق، هواپیمای اوکراین بر اثر خطای انسانی و به صورت غیرعمد، مورد اصابت قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
0
0
نامردا اینهمه شوک حالا الان مذاکره ؟ خدا جوابتونو بده
نظرات شما
پیشخوان