تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۸
کلنگ مترو پردیس تا پایان سال ۹۸ زده می‌شود؛

برآورد قیمت مسکن ملی در پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تلاش می‌کنیم قیمت واحدهای طرح اقدام ملی در پردیس از ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر متر مربع فراتر نرود، اما ممکن است با توجه به شرایط خاص پردیس هزینه‌ها مقداری بالاتر باشد.

 مسکن ملی

رویداد۲۴ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تلاش می‌کنیم قیمت واحد‌های طرح اقدام ملی در پردیس از ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر متر مربع فراتر نرود، اما ممکن است با توجه به شرایط خاص پردیس هزینه‌ها مقداری بالاتر باشد.

سید مهدی هدایت اظهار کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در پردیس در دو بخش شامل واگذاری زمین و هم‌چنین واحد‌های ثبت نامی تعریف شده است. در قالب واگذاری زمین ۹۰۰۰ واحد و ثبت نام ۳۰۰۰ واحد را مدنظر داریم که واحد‌های ثبت نامی را خودمان می‌سازیم.

با توجه به برآورد ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان در هر متر مربع که در سطح وزارتخانه برای طرح اقدام ملی انجام شده تلاش می‌کنیم قیمت تمام شده از این دامنه قیمتی فراتر نرود. به دلیل شرایط جغرافیایی پردیس ممکن است مقداری هزینه‌ها بیشتر شود که البته ارزش افزوده واحد‌های این شهر برای مالکان نیز بیشتر از دیگر شهر‌ها است.

وی افزود: آماده‌سازی زمین برای طرح اقدام ملی تولید وعرضه مسکن در شهر جدید پردیس آغاز شده و در مرحله تهیه نقشه سازه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره آخرین وضعیت واحد‌های مسکن مهر نیز گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد مسکن مهر با تمامی خدمات و انشعابات آماده شده که به طور روزانه و بدون افتتاح رسمی در حال واگذاری آن‌ها هستیم. طبیعتا ۱۰ هزار واحد را نمی‌توان یک روزه تحویل داد. به همین لحاظ بلوک به بلوک از متقاضیان دعوت می‌کنیم تا ضمن دریافت دفترچه اقساط، واحد خود را تحویل بگیرند.

موافقت بانک مسکن با اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای زیرساخت‌های پردیس

هدایت با بیان این‌که برای تامین خدمات و زیرساخت‌ها به ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم افزود: از محل تبصره ۸ قانون بودجه در حال دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک مسکن هستیم که در مراحل تصویب نهایی است و به محض این‌که هیات مدیره مصوب کرد و مجوز صادر شد این منابع به پروژه‌ها تزریق می‌شود که تحول مناسبی در بخش خدمات و زیرساخت‌های پردیس خواهد بود.

وی درباره روند پیشرفت فاز‌های ۵ و ۹ گفت: در فاز ۵ شمالی ۲۲ جبهه کاری در بخش‌های آماده‌سازی مشغول فعالیت هستند و همه‌ی پیمانکاران در بخش ساخت فعالند.

مشکلی که در فاز‌های ۵ و ۹ وجود دارد این است به دلیل این‌که در گذشته کار چندانی در بخش آماده‌سازی این فاز‌ها انجام نشده حجم کار‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی زیاد است و به همین دلیل اولویت را در این فاز‌ها گذاشته‌ایم که طی روز‌های آینده با تمرکزی که داریم انشاءالله شرایط بهتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار کرد: هم‌چنین مشکل آسانسور بلوک‌هایی که تحویل شده بود و آسانسور نداشتند را حل کردیم. این از مواردی است که همکاران ما پای کار هستند.

بازار مسکن پردیس به ثبات رسیده است

هدایت درباره نگرانی از التهاب قیمتی در بازار مسکن پردیس گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که وزیر راه و شهرسازی و دادستانی پردیس داشتند بازار مسکن شهر جدید پردیس به ثبات و آرامش رسیده است. فقط از خریداران و فروشندگان انتظار داریم مراقب باشند در دام دلالان نیفتند.

اگر واحد‌ها دارای سند تک برگی است باید طرفین دقت کنند و اگر قرارداد پنج برگی است باید از شرکت عمران استعلام بگیرند تا خدا نکرده شاهد مشکلاتی از قبیل فروش یک واحد به چند نفر نباشیم.

وی هم‌چنین درخصوص اخباری مبنی بر فروش امتیاز مسکن ملی در شهر جدید پردیس تاکید کرد: با ورود جدی آقای وزیر این مشکل جمع شد و دیگر شاهد خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن در پردیس نیستیم.

کلنگ مترو پردیس تا پایان سال ۹۸ زده می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به پروژه مترو پردیس اظهار کرد: به احتمال زیاد تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده فراخوان اجرای طرح منتشر می‌شود. دلیل تاخیر، بحث ناوگان از مترو تهران بود که با تاخیر انجام شد. به محض این‌که ناوگان نهایی شود عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

با توجه به این‌که از محل منابع خودمان برای مترو هزینه می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۱۳۹۸ قطعا پروژه آغاز خواهد شد.

انشاءالله با پیشرفت فیزیکی مناسب و حداکثر چهار ساله مترو آماده می‌شود. با توجه به این‌که مسیر پردیس بیشتر تونل است معارض چندانی در مسیر نداریم و کار‌ها به خوبی پیش خواهد رفت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار مسکن
نظرات شما
پیشخوان