تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ برآورد اولیه خسارت میلیاردی سیل

مناطق سیل زده استان هرمزگان پس از ۱۰ روز کمک رسانی‌های نیرو‌های مختلف همچنان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

سیل سیستان و بلوچستان

رویداد۲۴ براساس اعلام ستاد مدیریت بحران سیل در سیستان و بلوچستان خسارتی معادل هزار3 میلیارد تومان به روستائیان وارد کرده است که باتوجه به محروم بودن این مناطق جبران این هزینه ها برای ساکنان آن تقریبا غیرممکن است.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف استان وارد شده به طوری که بر اساس برآورد اولیه این سیل ۷۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش راه‌ها، ۲۳ میلیارد تومان به شبکه برق رسانی و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شبکه آبرسانی استان خسارت وارد کرده است.

غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین در جریان سیلاب اخیر هفت هزار و ۳۲۲ راس دام سنگین و سبک، تخریب هزار و ۴۶۸ حلقه چاه، ۵۴۰ رشته قنات، هزار و ۲۰۸ واحد دامداری، ۶۲۰ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد مرغداری و ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب در سیستان و بلوچستان دچار آسیب شدند.


بیشتر بخوانید: تبعیض در مدیریت بحران/ آیا سیل سیستان و بلوچستان بحران ملی نیست؟


پس از وقوع سیل و حضور مسئولان و نیروهای امدادی ،استانداری، هلال احمر ، ارتش و سپاه در مناطق سیل زده شرق هرمزگان برخی از مردم این مناطق چشم انتظار مسئولان کشوری هستند.

ترمیم سیل بند‌های شهرستان قلعه گنج

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: تلاش می شود عملیات ترمیم سیل‌بند‌ها تا پیش از وقوع بارش‌های شدید امسال در شهرستان قلعه گنج پایان یابد.

اسکان ۱۱۹۸۸ نفر آسیب دیده در چادر‌های هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی سیل و ابگرفتگی ۲۰۸۳۷ خانوار در ۹۳۳ روستا از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

حاجی میرزایی به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با هدف بازدید از مدارس سیل زده شهرستانها و مناطق جنوب به سیستان وبلوچستان سفر می کند .

ارسال محموله کمک‌های اوقاف کرمان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از ارسال محموله کمک‌های این اداره به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان