تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

علی فتح الله زاده: مدیرعامل نشوم از استقلال می‌روم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان این که هیچ تهدیدی در کار نیست گفت: برای مدیرعامل شدن به استقلال آمدم و اگر امکانش نباشد احتمال رفتنم زیاد است.

علی فتح الله زاده

رویداد۲۴ علی فتح الله زاده در خصوص آخرین مسائل مربوط به این روزهای باشگاه استقلال گفتگویی مفصل انجام داد و به تشریح آخرین وضعیت آبی پوشان پیش از دیدار با الکویت پرداخت. مدیرعامل پیشین آبی پوشان در بخش مهمی از این گفتگو به احتمال رفتنش از هیات مدیره اشاره کرد و گفت: کار من پشت میز نشینی نیست، کار من اجرایی است. من برای مدیرعاملی به استقلال آمده بودم و اگر قرار باشد نتوانم کارم را انجام دهم احتمال رفتنم زیاد است.

از AFC انتظار نداشتیم
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم گفتگو می‌کرد بیان داشت: من نمی‌دانم AFC بر اساس چه معیاری بازیهای ما را انداخت خارج از ایران. AFC اسیر یک لابی بزرگ پشت پرده شد و اگر غیر از این نبود، امکان نداشت بازی پر افتخار ترین تیم ایرانی در آسیا و پر تماشاگر ترین تیم آسیا را از خانه خارج کند.

ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا انتظار نداشتیم با این جایگاهی که برای خودش ایجاد کرده اسیر این لابی های پشت پرده شود و به قول معروف بازی بخورد.

توافقی خوب بود نه پیروزی بزرگ
فتح الله زاده در خصوص توافق ۴ باشگاه ایرانی با AFC تاکید کرد: بر خلاف گفته دوستان معتقدم ما پیروزی بزرگی به دست نیاوردیم، اما توافق خوبی حاصل شد.

پیروزی بزرگ آن بود که ما می توانستیم حق مان را کامل بگیریم و در خانه خودمان بازی کنیم. اما اینکه توافق شد بعد از پلی آف در ایران بازی کنیم و بازیهای ملی مان نیز در تهران باشد، اتفاق خوبی است و من نام این را توافقی خوب می گذارم نه پیروزی بزرگ.

AFC این تضمین را داد که بعد از مرحله حذفی آسیا، کلیه بازیهای ملی و باشگاهی که یکسر آن تیم های ایرانی باشند در کشورمان برگزار شود.

شیطنت بزرگی کردند
همین الان فضای عربستان ملتهب تر از ایران است اما هیچ اتفاقی برای میزبانی آنها نمی افتد. مگر قبلاً پیش نیامده بود که در پاریس داعش حملات انتحاری کرده باشد؟ آیا میزبانی را از کشور فرانسه گرفتند؟ اینها نشان می دهد در حق کشور ما شیطنت صورت گرفته است. شیطنتی که ریشه آن مسائل سیاسی است.

فرهاد مجیدی با کسی اختلاف ندارد
وی در خصوص بیانیه فرهاد مجیدی و دلخوری او از برخی از مدیران باشگاه بیان داشت: از این قبیل اختلافات همواره در یک خانواده وجود دارد و من آن را موضوع مهمی نمی‌دانم.

ریشه این اختلافات بیشتر در یکسری ناهماهنگی‌هایی است که مدیریت هم در آن دخیل نبوده است. بهتر است بگوییم سوء تفاهم تا اختلاف.

مثلاً اگر یک اشتباه فردی نبود و فردی که مسئولیت نگهداری از زمین چمن ورزشگاه تحت قرارداد استقلال را داشت روی آن کاور می کشید تا زمین برای تمرین آماده بماند، این اختلافات پیش می آمد؟

هوادار بداند من فقط عضو هیات مدیره هستم
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: من در حال حاضر تنها عضوی از هیات مدیره هستم و در سیاست های کلان باشگاه تاثیر گذار هستم. مدیرعامل نیستم که امور اجرایی را در دست داشته باشم و هوادار باید این را متوجه باشد. هواداران نباید از من توقع داشته باشند که کارهای اجرایی انجام بدهم.

متاسفانه تا اسم من می آید هواداران تصور می کنند همه کارها را باید انجام دهم در حالی که وظایف قانونی من این نیست.

خلیل زاده و موسوی زحمات زیادی می کشند
فتح الله زاده خاطرنشان ساخت: به جز من در هیات مدیره نفرات دیگری هم هستند که زحمات زیادی می کشند. از دکتر خلیل زاده و آقای موسوی گرفته که با قدرت مالی زیادی که دارند مستقیماً به تیم کمک مالی می کنند تا منزوی که تلاش های زیادی کرد تا یکسری از مطالبات قدیمی که داشت سوخت می شد را زنده کرد.

من خودم برای مدیرعاملی به استقلال آمده بودم چون کار من اجرایی است نه نشستن پشت میز. این حرف من هم به منزله تهدید نیست، اما ترجیح می دهم در جایی خدمت کنم که توان آن را داشته باشم.

البته من خودم اگر جای وزیر ورزش بودم و قرار بود بین فتح الله زاده و خلیل زاده یا موسوی یکی را برای مدیرعاملی انتخاب کنم، حتماً یکی از این دو نفر را انتخاب می کردم. پس توقع زیادی هم ندارم. لذا احتمال رفتنم از هیات مدیره باشگاه هم زیاد است.

بازیکنان با غیرتی داریم
وی در بخشی از این گفتگو با اشاره به بازیکنان خوبی که استقلال در اختیار دارد بیان داشت: ما بازیکنانی داریم که از نظر تکنیکی بسیار بالا و در کنار آن با غیرت هستند.

اگر موفقیتی هم تاکنون داشتیم باید بیشتر این موفقیت را مدیون غیرت بازیکنان باشیم. بازیکنانی که هر مشکلی بیرون زمین داشتند در مستطیل سبز آن را فراموش کردند و بهترین علمکرد را داشتند. بازیکنان با غیرتی که سه بازی بدون کادر فنی بازی کردند و بهترین عملکرد را داشتند. اگر این بازیکنان حالا با تحمل این همه مشکل دلخور باشند و واکنشی داشته باشند، این وظیفه ماست که از آنها دلجویی کنیم.

پیش بینی من پیروزی استقلال مقابل الکویت است
درست است که تیم ما امروز با هزاران مشکل در دبی مقابل الکویت بازی می کند، اما من دوست دارم انرژی مثبت داشته باشم و این انرژی مثبت را به تیم منتقل کنم. لذا الان می گویم که به پیروزی استقلال بسیار امیدوارم و دوست دارم خودم اولین نفری باشم که برای تبریک پیروزی با فرهاد مجیدی تماس بگیرم.


بیشتر بخوانید:فتح‌الله‌زاده به استراماچونی: من می‌روم، فقط بیا!


بعید است استراماچونی در باره من صحبت کرده باشد
فتح الله زاده در خصوص اینکه استراماچونی شرط کرده بود برای بازگشت او نباشد بیان داشت: من بعید می‌دانم چنین چیزی صحت داشته باشد. اولاً من چند روز بعد از رفتن استراماچونی به هیات مدیره آمدم و سابقه کار با هم نداشتیم که ایشان مقابل من جبهه بگیرد. در ثانی بین ما تنش که هیچ، حتی صحبتی هم پیش نیامده بود که زمینه دلخوری را فراهم کند.

ضمن اینکه خود استراماچونی گفته بود مذاکره‌ای صورت نداده و آن مذاکرات را هم به رسمیت نشناخت پس چطور می تواند چنین شرطی گذاشته باشد؟

من شدم دشمن استراماچونی؟
وی افزود: من که قبل از حضورم در هیات مدیره همه جوره از استراماچونی حمایت کردم و خودم هم از رحمان رضایی خواستم برای مذاکره به قطر برود شدم دشمن استراماچونی، بعد آنهایی که نمی خواهم اسم بیاورم اما هنوز هم تیم را اذیت می کنند شدند هوادار استراماچونی؟

یک عده هستند که امروز می خواهند اسم مرا به دهان ها بیندازند و مرا نزد هوادار خراب کنند. من به خاطر استقلال امروز سکوت می کنم اما یقین بدانید که یک روز با ارائه مستندات نشان می دهم دوستدار استقلال و دشمن آن کیست.

با کارمند فرودگاه با رافت برخورد شود
عضو هیات مدیره استقلال در خصوص رفتار یکی از کارکنان فرودگاه با شیخ دیاباته گفت: آن فرد هم حتماً هوادار یک تیم خاص بوده و در یک لحظه جو گیر شده است. من از مدیران فرودگاه خواهش می کنم با او برخورد تندی نکنند و نان بُری انجام ندهند. او کارمندی از رده پایین است و باید با رافت با او برخورد شود.

وزیر ورزش برای استقلال کوتاهی نکرد
فتح الله زاده بیان داشت: چون امروز که صحبت می‌کنم احتمال رفتنم از استقلال زیاد است، با خیال راحت از وزیر ورزش دفاع می کنم و کسی نمی تواند بگوید مجیز سلطانی فر را می گویم. اینکه هواداران استقلال و پرسپولیس او را متهم به جانبداری می کنند درست نیست. البته یکسری مسائل هست که من آن را کتمان نمی کنم و آن مسائل تاثیر گذار بودند. اما هواداری وزیر نه.

اگر در استقلال مشکلاتی بوده، به خاطر ضعف مدیریتی است که در سالهای اخیر در این تیم وجود داشته است. مثلاً تیم قرار است به امارات برود و ویزای تیم مشکل پیدا می کند و وزیر برای آنکه باز هم متهم نشود خودش ورود می کند و حتی پای وزارت خارجه را هم وسط می کشد.

در گذشته کی اتفاق می افتاد که استقلال برای صدور ویزا مزاحم دو تا وزارتخانه شود؟ در زمان مدیریت من بالای ۱۰۰ سفر خارجی رفتیم، وزارت خانه که هیچ، حتی هیات مدیره هم نمی فهمید ویزا چطور آماده می شود. حتی خود من هم ورود نمی کردم و معاونانم کار را انجام می دادند. اما حالا برای ویزا باید دو تا وزارتخانه ورود کنند.

وقتی خودمان نمی توانیم یکسری کارها را انجام دهیم، بی انصافی است که همه تقصیرها را گردن وزیر بیندازیم.

هواداران باید در تصمیم گیری ها دخیل باشند
مدیرعامل پیشین استقلال گفت: فصل گذشته را نمی‌دانم اما این فصل که در هیات مدیره هستم می‌دانم از ابتدای فصل تاکنون هواداران حدود ده دوازده میلیارد تومان به باشگاه کمک کردند. وقتی هوادار اینطور به تیمش کمک می کند، این حق را دارد که در خصوص آینده تیمش تصمیم گیری کند و در تصمیم گیری‌ها سهیم باشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
بره بهتره.
هر چی بدبختی از همین آقاست که همه چیزش قلابیه و دروغ
نظرات شما
پیشخوان