تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

از نمایندگی مجلس، شرمندگی برایمان مانده است/ همه کرسی‌ها در اختیار اصولگرایان قرار می‌گیرد تا بگویند ما مشکلات را حل کردیم

بیمقدار می‌گوید: تصور من بر این است که مجلس یازدهم به‌دست اصولگرایان تندرو خواهد افتاد و از طرفی یک پیش‌بینی هم وجود دارد که اصولگرایان می‌خواهند به‌مرور همه کرسی‌های قدرت را به دست بگیرند و سپس راه مذاکره با غرب را برای از بین بردن سایه جنگ و تحریم از سر کشور دنبال کنند و بعد به جامعه القا کنند که ما مملکت را از بحران خارج کردیم.

شهاب الدین بیمقدار

رویداد۲۴ محمد آیتی: کمتر از یک ماه دیگر تا انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده و هنوز اصلاح‌طلبان به‌واسطه ردصلاحیت‌های گسترده در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. تا روز ۱۲ بهمن  فرصت برای بررسی اعتراض‌ها توسط شورای نگهبان وجود دارد. البته در همه دوره‌ها عرف به این صورت بوده که تا شب آغاز تبلیغات، نتایج تغییر کرده و نامه تایید صلاحیت برخی نمایندگان دقیقا شب آغاز تبلیغات به دست آنها رسیده است.

جدال‌های لفظی توییتری سخنگوی شورای نگهبان با دیگر مسئولان کشور نشان می‌دهد امیدی به تغییر نتایج صلاحیت‌ها نیست. در روزهای گذشته در چندین مورد کدخدایی با رییس جمهور و رییس دفتر رییس جمهور و برخی نمایندگان مجلس جدال توییتری داشت. دامنه این اختلافات به علی لاریجانی هم کشید و رییس مجلس در نطق پیش از دستور خود از برخی سخنان سخنگوی شورای نگهبان گلایه کرد. استارت انتخابات مجلس یازدهم از ابتدا با اختلاف خورده است و باید منتظر ماند در روزها و هفته‌های پیش رو، شرایط چگونه خواهد شد.


بیشتر بخوانید: اصلاح طلبان در تعلیق؛ اصولگرایان در تدارک جشن پیروزی


شهاب‌الدین بی‌مقدار یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس دهم درباره فضای انتخاباتی کشور و تاثیر رد صلاحیت‌ها بر مشارکت عمومی با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: ردصلاحیت‌ها بسیار گسترده بود و بیشتر نامزد‌های ردصلاحیت‌شده منتسب به جریان اصلاحات و اعتدال هستند.

بیمقدار می‌گوید: در اکثر استان‌ها بسیاری از اعضای فراکسیون امید مجلس ردصلاحیت شدند و از سوی دیگر، افرادی که با جریان اصلاحات قرابتی دارند با تایید صلاحیت روبرو نشدند.

از نمایندگی، فقط شرمندگی مردم برایمان مانده است

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: بنده از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودم که در انتخابات مجلس آتی نام‌نویسی نخواهم کرد، زیرا روز به روز بر مشکلات مردم افزوده می‌شود و ما هم اختیارات کافی برای حل این معضلات نداریم و فقط شرمندگی آن برایمان باقی مانده است.

نماینده تبریز یادآور شد: اگر وضعیت ردصلاحیت‌ها به همین منوال ادامه داشته باشد نباید خیلی انتظار مشارکت حداکثری مردم در شهر‌های بزرگ را داشت، اما معتقدم در شهر‌های کوچک انتخابات به مانند گذشته پرشور برگزار خواهد شد، زیرا نگاه مردم در آن مناطق بیشتر قومی و قبیله‌ای است و کمتر مسائل سیاسی را مدنظر قرار می‌دهند.

بی‌مقدار با اشاره به اینکه پیش‌بینی چنین ردصلاحیت‌های گسترده‌ای را داشته است، عنوان کرد: از مهرماه به این طرف که جنب و جوش‌ها برای انتخابات شدت پیدا کرد، احساس کردم که ردصلاحیت‌ها به این‌گونه باشد. مصاحبه و اظهارنظر برخی افراد تاثیرگذار کشور این حس را در من ایجاد کرد که قرار است جلوی حضور بسیاری از اصلاح‌طلبان برای ورود در انتخابات مجلس گرفته شود.

همه کرسی‌ها در اختیار اصولگرایان قرار می‌گیرد تا بعد از مذاکره بگویند ما مشکلات را حل کردیم

وی افزود: تصور من بر این است که مجلس یازدهم به‌دست اصولگرایان تندرو خواهد افتاد و از طرفی یک پیش‌بینی هم وجود دارد که اصولگرایان می‌خواهند به‌مرور همه کرسی‌های قدرت را به دست بگیرند و سپس راه مذاکره با غرب را برای از بین بردن سایه جنگ و تحریم از سر کشور دنبال کنند و بعد به جامعه القا کنند که ما مملکت را از بحران خارج کردیم.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس در پاسخ به اینکه چطور اصولگرایان مسیر مذاکره با غرب را در پیش خواهند گرفت در حالی که مرتب برای همین موضوع به اصلاح‌طلبان و دولت ایراد می‌گیرند؟ گفت: در زمان جنگ هم شعاری بود که می‌گفت «جنگ، جنگ تا رفع فتنه از جهان»، اما در همان زمان هم مذاکره برای آتش بس صورت گرفت.

بیمقدار خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من بر این است که ۱۲ بهمن‌ماه هم خیلی اتفاق خاصی نخواهد افتاد و شاید تعدادی اندک از افراد تایید و از آن طرف، برخی از افرادی که تا به‌حال تایید شده بودند، ردصلاحیت شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان