تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اگر همه اصلاح طلبان وارد مجلس شوند، باز هم کار خاصی نمی‌توان کرد/ تا حرف می‌زنیم، احضار می‌شویم

پروانه سلحشوری می‌گوید: عده‌ای می‌گویند میدان را خالی نکنید که مجلس به‌صورت یک‌دست در اختیار اصولگرایان قرار نگیرد، ولی باید در جواب این افراد بگویم که در مجلس دهم که تعداد اصلاح‌طلبان به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده بود هم کار خاصی نشد، زیرا وقتی برای هر موضوعی باید تایید شورای نگهبان باشد چطور می‌شود کاری را جلو برد مگر اینکه کار مدنظر آن‌ها انجام شود.

پروانه سلحشوری

رویداد۲۴  محمد آیتی: ۳۶ نماینده مجلس دهم برای انتخابات مجلس یازدهم نام‌نویسی نکردند و البته چهار نماینده هم در ادامه روی به انصراف آوردند. هرچند انگیزه این افراد برای چنین تصمیمی متفاوت از یکدیگر بود، چند نفر از این نمایندگان به خاطر پرونده‌های مالی و اقتصادی محترمانه مجبور به کناره‌گیری  شدند اما در این میان بودند نمایندگانی که معتقد بودند حضورشان در مجلس فایده‌ای ندارد چون در تصمیم‌‌گیری‌های کلان کشور مجلس دخالتی ندارند و کناره‌گیری کردند. شورای نگهبان البته با رد صلاحیت‌های گسترده، فضا را پیچیده‌تر کرده است و سوال مهمی که برای فعالان سیاسی پیش آمده، این است که انتخابات مجلس یازدهم در چه شرایطی برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: شهاب الدین بیمقدار: از نمایندگی مجلس، شرمندگی برایمان مانده است


پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس دهم به رویداد۲۴ می‌گوید: برخی معتقدند نتیجه ردصلاحیت‌های گسترده به ناامیدی و بی‌انگیزگی مردم در انتخابات منجر خواهد شد در حالی که من معتقدم حتی اگر همه نامزد‌ها هم تایید می‌شدند، خیلی امید و انگیزه خاصی به مردم تزریق نمی‌شد.

او می‌گوید: بیشتر افراد رد صلاحیت‌شده از جناح اصلاح‌طلب هستند و این موضوع طبیعی و مسبوق به سابقه است و گویا همچنان نگاه جناحی در رد و تایید صلاحیت‌ها حاکم است.

سلحشوری تصریح کرد: به‌نظرم اگر شورای نگهبان افرادی مثل من و برخی همکارانی که امروز رد صلاحیت شدند را می‌شناخت و از خط و خطوط سیاسی ما باخبر بود، حتماً پیش از انتخابات مجلس دهم ما را هم ردصلاحیت می‌کرد، ولی برای من عجیب است که امروز برخی از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند که خیلی فعالیت خاصی نداشتند.

عضو فراکسیون امید در پاسخ به اینکه امیدی به تایید صلاحیت افراد منتسب به جریان اصلاحات دارد؟ گفت: فکر می‌کنم تعدادی از اصلاح‌طلبان مجلس دهم که تاکنون صلاحیت آن‌ها احراز نشده است، تایید شوند. گویا رویه شورای نگهبان این است که افراد برای تایید صلاحیت خود چند بار بروند و بیایند تا کارشان درست شود.

سلحشوری می‌گوید: معتقدم در این شرایط ارائه لیست توسط اصلاح‌طلبان به صلاح نیست. البته حرف من فقط یک نظر شخصی است و بهتر است نامزد‌های اصلاح‌طلبی که تایید صلاحیت شدند بدون لیست و به پشتوانه عملکرد خود در انتخابات ظاهر شوند.

نماینده مجلس دهم گفته عده‌ای می‌گویند میدان را خالی نکنید که مجلس به‌صورت یک‌دست در اختیار اصولگرایان قرار نگیرد، ولی باید در جواب این افراد بگویم که در مجلس دهم که تعداد اصلاح‌طلبان به نسبت گذشته افزایش پیدا کرده بود هم کار خاصی نشد، زیرا وقتی برای هر موضوعی باید تایید شورای نگهبان باشد چطور می‌شود کاری را جلو برد مگر اینکه کار مدنظر آن‌ها انجام شود.


بیشتر بخوانید: اصلاح طلبان در تعلیق؛ اصولگرایان در تدارک جشن پیروزی/ یاران جلیلی، سربازان قالیباف شدند


سلحشوری در پاسخ به اینکه چرا با این تفکر نامزد انتخابات مجلس دهم شد؟ گفت: این حرف‌ها مربوط به پروانه سلحشوری سال ۹۸ است نه ۹۴. من در سال ۹۴ این میزان علم و آگاهی را نداشتم، ولی اکنون متوجه جایگاه نمایندگی هستم. شک نکنید اگر این سطح آگاهی را در چهار سال پیش داشتم هرگز وارد این رقابت سیاسی نمی‌شدم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: می‌گویند نماینده طبق قانون اساسی در بیان نطق و اظهارنظر آزاد است، اما تا چهارتا حرفی که عده‌ای خوششان نمی‌آید می‌زنیم از چند جای مختلف احضار می‌شویم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان زمانی رای می‌آورند که غیر از حامیان خود، آرای خاکستری هم به صحنه بیایند و به نامزد‌های آن‌ها رای دهند، اما با وضع موجود و دلخوری بسیاری از مردم از اتفاقات سال‌های اخیر خیلی به حضور حداکثری آرای خاکستری در انتخابات امیدوار نیستم و تصورم بر این است که مشارکت در کلان‌شهر‌ها و مخصوصاً تهران با افت شدیدی روبرو خواهد شد، ولی بعید می‌دانم مشارکت در شهرستان‌ها با کاهش محسوسی روبرو شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رمضان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
1
تو ویارانت که تا امروز در مجلس بودین چه کار کردین که ملت نفعی برده باشد وچه کارها که نکردین برای سخت کردن زندگی بر مردم باز هم نظریه پرداز کم بود شما حرف زدی کارنامتو رو کن از خودت بگو
عبدالله مذنب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
1
اگر به حرفت اعتقاد داری پس چرا اینهمه اراجیف بافی برای رفتن به مجلس؟
نظرات شما
پیشخوان