تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸

این بار لیونل مسی هم چاره ساز نبود!

شکست بارسلونا مقابل والنسیا نشان داد کیکه ستین روز‌های دشواری پیش رو دارد.

این بار لیونل مسی هم چاره ساز نبود!رویداد۲۴  کیکه ستین به زعم خودش در حال پیاده روی با گاوهای مزرعه ای بود و یک روز بعد مسئولیت هدایت بارسلونا را برعهده گرفت. اما به نظر می رسد اگر چند نتیجه دیگر مانند بازی امروز مقابل والنسیا رخ دهد، او دوباره باید به روستایش بازگردد.

بارسلونا امشب در شرایطی مغلوب والنسیا شد که ممکن بود شکست سنگین تری نصیب این تیم شود. اخراج ارنستو والورده در میانه فصل علیرغم صدرنشینی در لالیگا و صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان، یک قمار به نظر می رسید، اما به زودی ممکن است به یک فاجعه تبدیل شود.

بارسا تحت هدایت کیکه ستین در اولین دیدار نمایش خوبی برابر گرانادا نداشت، اما هواداران این تیم نسبت به مالکیت بالا و ارسال پاس های فراوان این تیم رضایت داشتند. در دیدار کوپا مقابل ایبیزا، آنتوان گریزمان از بروز فاجعه جلوگیری کرد و بارسا راهی دور بعدی شد.

این بازی سومین، بدترین و اولین شکست سیتین بود. بارسلونا با والنسیایی روبرو شد که غرق در بحران مصدومیت بود. دانی پارخو مصدوم بود، رودریگو فقط به اندازه کافی شرایط خوبی داشت که بتوان روی نیمکت قرار گیرد، دنیس چریشف، یسپر سیلسن، گونکالو گوئدس و کریستیانو پیچینی نیز دچار آسیب دیدگی شده بودند.

تیم آلبرت سلادس در چهار بازی اخیر یک پیروزی کسب کرده بود و هفته گذشته مقابل مایورکا 4-1 مغلوب شد. آنها آخرین بار در سال 2007 بارسلونا را در خانه در لالیگا شکست داده بودند و اگر بازی کردن در مستایا هرگز آسان نیست، اما این بار شرایط برای کسب پیروزی برای بارسلونا مساعد بود.

شرایط در نیمه اول بقدری وخیم بود که تساوی بدون گل خبری خوشایند برای بارسلونا بود. در همان دقایق ابتدایی و روی خطای جرارد پیکه، والنسیا صاحب یک ضربه پنالتی شد که تراشتگن به زیبایی ضربه مکسی گومز را مهار کرد. دقایقی بعد دروازه بان آلمانی با عکس العمل فوق العاده و البته با کمک دیرک دروازه در دو صحنه متوالی دروازه تیمش را نجات داد و در نهایت بارسلونا با تساوی بدون گل راهی رختکن شد.

در نیمه دوم انتظار بر آن بود که کیکه ستین با ایجاد تغییرات تاکتیکی ورق را برگرداند، اما در همان ابتدا دروازه بلوگرانا باز شد و در ادامه این تیم فقط با تکیه بر نبوغ لیونل مسی به دنبال گلزنی بود. این اتفاق رخ نداد و دروازه تراشتگن دوباره باز شد تا در روزی که بارسلونا خوش شانس بود، با شکست 0-2 حالا صدر جدول را تقدیم رئال مادرید کرده باشد.

با توجه به این که همه چیز به شماره 10 وابسته بود، هیچ چیز واقعا تغییر نکرده است. بارسلونا ارنستو والورده وابسته به مسی بود و به نظر می رسد شرایط تیم کیکه ستین نیز همینطور باشد. با توجه به اینکه او بهترین بازیکن جهان است، شاید این روند تعجب آور نیست، اما او هر بار نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد.

همه سرمربیان برای اجرای ایده هایشان نیاز با زمان دارند، اما کیکه ستین به خوبی می داند روی نیمکت آتشین بارسلونا، فرصت چندان زیاد نیست و در صورت ادامه این روند، عمر او در رختکن بلوگرانا طولانی نخواهد بود.

 

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان