تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

ظریف خطاب به ترامپ: سیاست خارجی‌ات را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کن

وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا بهتر است سیاست خارجی خود را بر واقعیات، نه عناوین خبری «فاکس‌نیوز» استوار کند.
توئیت ظریف
رویداد۲۴  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود و در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار تصویر بخش‌هایی از مصاحبه خود با اشپیگل و لینک این مصاحبه به زبان انگلیسی، نوشت: بهتر است به «دونالد ترامپ» توصیه شود که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند، نه اینکه آن را بر اساس عناوین خبر‌های فاکس نیوز یا مترجمان فارسی بنا کند.

او ادامه داد: برای آگاهی بهتر، ترامپ می‌تواند مصاحبه کامل من را به زبان انگلیسی بخواند.

گفتنی است، «دونالد ترامپ» در پیامی در توئیتری در واکنش به مصاحبه ظریف با اشپیگل در توئیتر خود نوشته بود: وزیر امور خارجه ایران گفته است که ایران خواستار مذاکره با آمریکا است؛ اما خواستار برداشته شدن تحریم‌ها شده است. نه ممنون!

وزیر امور خارجه نیز در گفتگو با اشپیگل گفته بود: دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را لغو کرده و به میز مذاکره بازگردد.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ظریف ، دونالد ترامپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حاضرجواب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی،اخه این سیاست موفق خارجی شما که توش خودمونو کشته رو همه نمیتونن انجام بدن،مرسی که این همه اعتماد به نفس دارین
مفتی دیار بکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
تصاویر ترامپ همیشه نگاه بی اعتنایی و نادیده گرفتن مواضع طرف مقابل است و نشان می دهد که از موضع قدرت پیام می دهد هرچند ترامپ منطق قابل قبولی در تفکر سیاسی ندارد ...به هرحال به قول مولانا رگهای گردن را عادی نگهدار و حجت و برهان قوی بیاور.ترامپ اگرچه فارسی نمی داند ولی حتما به زبان انگلیسی که زبان مادری اوست بیش از زبان انگلیسی کسی که در آمریکا درس خوانده اشراف دارد .با اعضای بدن و نشانه با دوانگشت کمکی به فهم بهتر زبان طرف مقابل نمی شود.همانطور که لبخند های بیش از حد متعارف هیچ اثری در مذاکرات نداشت مصدق هم به خیال خودش باطرف آمریکایی اگر لبخند بزند پیروز است .حیله هایی را باید بکار برد که طرف مقابل از آن بی بهره باشد.
نظرات شما
پیشخوان