تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

عده‌ای از مردم مقابل وزارت امور خارجه تجمع کردند

گروهی از افراد عصر امروز دوشنبه با اجتماع مقابل وزارت امور خارجه، به مصاحبه اخیر «محمدجواد ظریف» با یک نشریه آلمانی در باره روابط ایران و امریکا اعتراض کردند.

عده‌ای از مردم مقابل وزارت امور خارجه تجمع کردندرویداد۲۴ این افراد که شمار آنها به حدود ۲۰۰ نفر می رسید، با اجتماع مقابل در ورودی مجموعه وزارت امور خارجه در خیابان امام خمینی (ره)، شعارهای تند علیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سر دادند و پرچم امریکا را به آتش کشیدند.

آنها همچنین خواستار استعفای ظریف از مسئولیت وزارت امور خارجه شدند.

مرگ بر سازشکار، مرگ بر منافق، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، «ظریف حیا کن وزارت خارجه را رها کن» و «مذاکره با دشمن، خنجر زدن به میهن» از جمله شعارهای تجمع کنندگان بود.

یک روحانی که خود را نماینده شرکت کنندگان در این تجمع خواند، در سخنانی، اظهارات ظریف و پاسخ ترامپ به وی را حقارت آمیز خواند.

وی گفت: ظریف اقتدار کشور را زیر سوال برده و از مذاکره با امریکا دم زده است در حالی که همه در کشور باید در راستای گرفتن انتقام خون شهید سردار قاسم سلیمانی از آمریکا حرکت کنند و فریاد «هیهات من الذله» سر بدهند.

فرد دیگری نیز که خود را طلبه خواند، اظهارداشت: من طلبه ای هستم که برای شرکت در این تجمع به همراه تعدادی از دوستانم از قم به تهران آمده ایم تا از مجلس و قوه قضاییه بخواهیم مطرح کنندگان موضوع مذاکره با آمریکا را استیضاح کنند و سفارت انگلیس در تهران را ببندند.

یک خانم محجبه هم گفت: ما از قم آمده ایم تا آقای ظریف جواب ما را بدهد. آقای ظریف!، مردم از لبخندهای شما خسته شده اند.

وی افزود: تفکر مذاکره با آمریکا باید از بدنه مقامات کشور رخت ببندد و ان شاءالله در انتخابات پیش رو مردم حزب الله با انتخاب خود این امر را محقق می کنند.

در پایان این تجمع، یک بیانیه قرائت شد.

نیروی انتظامی بطور گسترده در محل حاضر شده بود و اجازه ورود اجتماع کنندگان را به داخل مجموعه وزارت امور خارجه نداد.

این اجتماع پس از حدود یکساعت با آرامش به پایان رسید.

این تجمع در واکنش به مصاحبه روز شنبه وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی اشپیگل درباره روابط ایران و آمریکا و پاسخ توییتری رییس‌جمهوری آمریکا به اظهارات ظریف برگزار شد.

وزیر امورخارجه در مصاحبه با اشپیگل در پاسخ به سوال خبرنگار آلمانی که پرسیده بود آیا مذاکره ایران با امریکا برای همیشه منتفی است؟، گفته بود: «من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است اما روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.»

ترامپ از این مصاحبه، تمایل ایران برای انجام مذاکره را برداشت کرده و آن را در قالب یک توییت اعلام کرده بود اما ظریف در توییتی به شیطنت ترامپ واکنش نشان داد و ضمن انتشار تصویری از متن مصاحبه خود با اشپیگل، نوشت: «برای دونالد ترامپ بهتر است که اظهارات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیات بنا کند و نه بر اساس عناوین اخبار فاکس نیوز و یا مترجمین فارسی خود. برای آگاهی بهتر، وی می‌تواند متن کامل مصاحبه من با اشپیگل به زبان انگلیسی را بخواند.»

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان