تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

اوساگوآنا؛ شبیه به جونیور و یک کابوس بزرگ برای پرسپولیس

مهاجم تازه وارد پرسپولیس در اولین نمایش خود در ترکیب این تیم همه را ناامید و یاد جونیور براندائو را زنده کرد.
اوساگوآنا پرسپولیس
رویداد۲۴ کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه‌ای صراحتاً گفت در شرایط فعلی باشگاه که مشکلات مالی امان پرسپولیس را بریده چه نیازی به جذب بازیکن خارجی است.

این حرف یا به عبارتی اعتراض شفاف در حالی از سوی بازیکنان پرسپولیس مطرح می‌شود که همین دیروز آنتونی استوکس با هیاهوی فراوان دومین خرید خارجی باشگاه در یک ماه اخیر به تهران رسید.

اتفاقی که حتماً با دریافت بخشی از قرارداد شش ماهه مهاجم ایرلندی افتاده و طبیعی بود این مسأله بازیکنان پرسپولیس را ناراحت و عصبانی کند.

اما بدتر از استوکس، فعلاً چیزی که از کریستین اوساگونا دیده‌ایم باعث شده حق را بیشتر از همیشه به بازیکنان پرسپولیس بدهیم که واقعاً در این اوضاع اسفناک مالی چه نیازی به جذب چنین بازیکنان خارجی بی‌کیفیتی است که قرارداد‌های دلاری می‌بندند، اما به اندازه ریالی کارآیی ندارند.

می‌گویند قرار بوده کریستین اوساگونا با رقمی ۱۲۰ هزار دلاری به فولاد برود که احتمالاً با رقمی بیشتر پرسپولیسی شده، اما واقعاً کنار گذاشتن این مبلغ برای چنین مهاجم بی‌کیفیتی ارزش داشته است؟

در مورد جونیور هم خیلی‌ها می‌گفتند نباید با یک بازی قضاوت کرد، چون او با فرهنگ فوتبال ایران آشنا نیست و خیلی دیر به تیم اضافه شده، اما فوتبالیستی که توانمند نباشد با اولین ضربه به توپ ثابت خواهد کرد باری از روی دوش تیمش برنخواهد داشت و در نقطه مقابل بازیکنی که پتانسیل داشته باشد در اولین نمایش حتی اگر حرکت خاصی نکند چیزی از خود نشان خواهد داد که همه را امیدوار و منتظر نگه خواهد داشت.

حالا بعد از اولین نمایش اوساگونا در پرسپولیس می‌توان قضاوتی اولیه نسبت به این مهاجم داشت که انگار قرار نیست او هم اتفاقی در خط حمله پرسپولیس رقم بزند. اوساگونا مطابق پیش‌بینی در ترکیب اصلی بازی با تراکتور قرار گرفت و تا دقیقه ۷۱ هم در زمین بود، اما در تمام این مدت یک مهاجم ناکارآمد و ضعیف نشان داد و در توصیف اولین نمایشش تنها می‌توان از واژه «ناامید کننده» استفاده کرد.

این مهاجم نیجریه‌ای که فقط چهره‌ای شبیه به دروگبا دارد با وجود قد و قامت بلند و فیزیک مناسبش در طول ۷۱ دقیقه ۲۱ نبرد برای گرفتن توپ داشت که فقط در ۳ تا از آن‌ها موفق بود! او ۹ بار مرتکب خطا شد و در نهایت یک کارت زرد گرفت که این هم در نوع خودش بی‌سابقه است. اوساگونا سه بار توپ لو داد که یکی دو بارش پرسپولیس در موقعیت ضدحمله بود، اما بی‌دقتی و ناتوانی این بازیکن باعث شد مسأله انتقال سریع توپ شکل نگیرد. او در مجموع دو بار به سمت دروازه حریف ضربه زد که تنها یکی از آن‌ها در چارچوب بود و آن هم ضربه‌ای کم جان و بی‌رمق.

حالا مهم‌ترین سؤالی که باید مطرح شود این است که پرسپولیس از این مهاجم چه می‌خواهد و اصلاً برای چه جذبش کرده است؟ یادمان نرفته در ماه‌هایی که ماریو بودیمیر مهاجم بی‌کیفیت کروات در پرسپولیس بازی می‌کرد برخی با این استدلال که «اگر گل نمی‌زند حداقل برای بقیه بازیکنان فضاسازی می‌کند» سعی در توجیه خرید این بازیکن داشتند، اما یادمان نرفته که پرسپولیس برای تکان دادن خط حمله‌اش و ورود به مسابقات آسیایی و رقابت با تیم‌های متمول حریف، مهاجم خارجی خریده و اگر قرار باشد تنها روی یک فاکتور این مهاجم حساب کند دقیقاً به اوت رفته است. البته با خرید استوکس احتمالاً اوساگونا با این کیفیتی که دارد خیلی زود به نیمکت دوخته خواهد شد، اما پرسش بزرگتر اینجاست که اصلاً چرا مهاجمی با این کیفیت باید جذب شده و جای یک جوان را روی نیمکت بگیرد؟ یادتان نرود پرسپولیس مهاجمان جوانی مثل عبدی، روستایی و برزگر را دارد که تشنه بازی هستند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان