تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

گسترش کروناویروس در تمامی مناطق چین/۱۷۰ تن قربانی این ویروس کشنده

گزارش‌ها حاکی از آن است کروناویروس در تمامی مناطق چین گسترش پیدا کرده و تاکنون ۱۷۰ قربانی برجا گذاشته است.
گسترش کروناویروس
رویداد۲۴ شمار تلفات کروناویروس کشنده به ۱۷۰ تن رسیده و با تایید اولین مورد ابتلا به این ویروس در تبت، اکنون کروناویروس در تمامی مناطق چین گسترش پیدا کرده است.

بنابر اعلام مسئولان سلامت در چین تاکنون حدود ۷۷۱۱ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند. همچنین این ویروس دست‌کم در ۱۶ کشور دیگر نیز گسترش پیدا کرده است.

همچنین قرار است امروز (پنج شنبه) سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشستی برگزار کند تا در مورد اعلام وضعیت اضطراری جهانی بحث شود.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته با اشاره به سه کشور آلمان، ویتنام و ژاپن گفت: در چند روز اخیر پیشرفت کرونا ویروس در برخی از کشور‌ها و به ویژه انتقال انسان به انسان آن ما را نگران کرده است.

وی افزود: اگرچه تعداد مبتلایان به این ویروس در خارج از مرز‌های چین به نسبت کم است، اما احتمال شیوع هر چه بیشتر این ویروس ناشناخته وجود دارد.

به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس‌ها اطلاق می‌شود و واژه "کروناویروس" از کلمه لاتین "corona" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین نیز یکی از سویه‌های جدید کروناویروس‌هاست که با عنوان ۲۰۱۹ nCoV نامگذاری شده است. کروناویروس‌ها در بدن انسان موجب بروز عفونت‌های تنفسی و بیماری‌هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات‌الریه می‌شوند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان