تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ادعای اتحادیه عرب: کشور‌های عربی از تصمیم فلسطین حمایت می‌کنند

دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره مدعی شد کشور‌های عربی از موضع فلسطین در قبال معامله قرن حمایت خواهند کرد.

اتحادیه عرب

رویداد۲۴«احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان مدعی شد کشور‌های عربی پشتوانه و حامی فلسطینی‌ها هستند.

ابوالغیط همچنین مدعی شد کشور‌های عربی هیچ گاه پشت ملت فلسطین را خالی نکردند و مبارزه در راه دفاع از فلسطین یک مبارزه عربی جمعی است.
بیشتر بخوانید:
ترامپ از طرح معامله قرن رونمایی کرد/ معامله‌ای پرسود برای اسرائیلی‌ها
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم رئیس تشکیلات خودگردان هم به نوبه خود گفت که زمان اعلام طرح معامله قرن آمریکا و شیوه اعلام آن علامت سوال‌های زیادی ایجاد کرده و پاسخ محکم کشور‌های عربی را می‌طلبد به خصوص که تندرو‌های اسرائیل به رهبری نتانیاهو درصدد به کارگیری این طرح برای پیاده کردن نقشه‌های دیرینه خود در الحاق دره رود اردن و شهرک‌ها هستند که امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی را در آینده تضعیف می‌کند.

اتحادیه عرب فردا شنبه به ریاست عراق نشستی فوق العاده را در سطح وزیران خارجه کشور‌های عربی عضو برای بررسی پیامد‌های اعلام طرح معامله قرن آمریکا برگزار می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه (۸ بهمن ماه) در یک کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از معامله قرن رونمایی کرد.

در این طرح نه تنها حق بازگشت آوارگان لغو شده بلکه شهر «ابودیس» به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین معرفی شده و قدس شرقی و غربی پایتخت دولت اسرائیل در نظر گرفته شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتحادیه عرب ، برجام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان