تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

علت بروز سانحه پرواز تهران-کرمانشاه مشخص شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای از خارج شدن هواپیمای ایرباس این شرکت از سطوح پروازی خبر داده و به طور تلویحی اشتباه خلبان را عامل بروز سانحه برای هواپیمای مذکور اعلام کرده است.

سانحه هوایی

رویداد۲۴ صبح امروز یک فروند هواپیمای ایرباس 319 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از فرود در فرودگاه کرمانشاه دچار سانحه شد. مدیر روابط عمویم سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفته بود: پرواز تهران-کرمانشاه حدود ساعت 6 صبح امروز در زمان فرود در فرودگاه کرمانشاه به دلیل نقص چرخ جلو دچار سانحه شد.

ای در حالی است که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با تایید خروج هواپیمای ایرباس این شرکت از سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه دلیل آنرا کاهش دید و پوشیده شدن محوطه پارگینگ فرودگاه به دلیل بارش برف و کولاک اعلام کرده است.

در این اطلاعیه آمده است؛ « به اطلاع می‌رساند صبح امروز (12 بهمن ماه سال جاری) پرواز 283 "هما" از تهران به مقصد کرمانشاه، پس از نشستن هواپیما در باند فرودگاه کرمانشاه، به دلیل برف و کولاک شدید، در زمان ورود به محوطه پارگینگ به جهت پوشیده بودن محوطه از برف و به علت کم شدن دید به حداقل ممکن، هنگام خروج هواپیما از باند و ورود به پارکینگ، چرخ جلوی هواپیما وارد چمن کنار پارگینگ می شود.»


بشیتر بخوانید: خروج از باند ایرباس ٣١٩ هنگام فرود در کرمانشاه + فیلم


پیگیری‌ها حاکی از آن است که دید افقی در زمان فرود هواپیمای ایرباس ایران ایر به زیر 300 متر کاهش یافته است. در اطلاعیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز به طور تلویحی به اشتباه خلبان باعث بروز سانحه برای این هواپیما اشاره شده است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان