تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا ۳ پایگاه در مرز ایران و عراق احداث می‌کند؟

به گفته کارشناسان اسرائیلی، ایالات متحده برخلاف ادعای دونالد ترامپ در مورد عقب‌نشینی از منطقه خاورمیانه، در حال احداث دست‌کم سه پایگاه نظامی شبه‌دائمی در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران است.
پایگاه نظامی آمریکا در عراق
رویداد۲۴ به گفته کارشناسان اسرائیلی، ایالات متحده نه تنها قصدی برای خروج از عراق ندارد، بلکه برعکس در حال احداث چند پایگاه جدید در طول مرز با ایران است.

«بریکینگ دیفنس» به نقل از کارشناسان صهیونیست فاش کرد: ایالات متحده برخلاف ادعای دونالد ترامپ در مورد عقب‌نشینی از منطقه خاورمیانه، در حال احداث دست‌کم سه پایگاه نظامی شبه‌دائمی در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران است.

«یوزی رابی» مدیر اندیشکده خاورمیانه و آفریقای «موشه دایان» معتقد است: ایالات متحده به این نتیجه رسیده که عقب‌نشینی از عراق ضربه مهلکی به سازوکار تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آمریکا به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق

او در این رابطه افزود: واشینگتن دریافته که به رغم اعلام رئیس‌جمهور ترامپ، باید حضور نظامی بالفعل خود را در عراق حفظ کند، از این رو دست به ساخت چند پایگاه در منطقه کردنشین زده است.

به گفته این منابع، آمریکا در حال حاضر قرار است یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر سلیمانیه، یک پایگاه نظامی بزرگ در شهر حلبچه که فقط ۱۴ کیلومتر با مرز‌های ایران فاصله دارد و یک پایگاه سوم نیز در جنوب شهر اربیل احداث کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
نبایداجازه ی ساخت چنین پایگاهای داده شود
نظرات شما
پیشخوان