تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

قرنطینه ووهان چین: حبس مردم در خانه/ شهروندان این شهر چگونه غذا می‌گیرند؟

ساکنان شهر قرنطینه و ویروس‌زده "ووهان" در استان "هوبی" (هه‌بی) چین در تهیه غذا با چالش‌های اساسی روبه‌رو هستند.

به دلیل محدودیت‌های شدید تعریف شده برای ساکنان، خرید از سوپرمارکت یا خوردن در خارج از خانه برای شهروندان ووهان دیگر آسان نیست. این محدودیت‌ها برای کند شدن شیوع ویروس کرونا وضع شده‌اند.

الجزیره در ساعات قبل از کشته شدن 250 نفر از بیماران و ابتلای بیش از 11 هزار و 700 نفر به این ویروس خبر داد.

اپلیکشین چینی "وایبو" (Weibo) چین پر از شکایت و غر‌و‌لند مردمی است که در تهیه غذا با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

یکی از شهروندان ووهان در این باره در پیجش نوشته است: برخی از سبزیجات خاص پیدا نمی‌شوند و قیمت برخی از غذاها و مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

حتی تحویل غذا نیز خطراتی در پی دارد.

مردم ووهان در تهیه مواد غذایی و تحویل غذا با مشکل روبه‌رو شده‌اند/ عکس: MEITUAN

ووهان غذا فناوری

"شینگ شینگ یین" یک دانشجو در ووهان در این باره گفت: من قبلا به دفعات در هفته غذای بیرون سفارش می‌دادم. اما اینک تعداد سفارشات بسیار کمتر شده چون نمی‌خواهم با فرد آورنده غذا در تماس مستقیم باشم.

در این میان یک شرکت ارسال غذا در چین در حال استفاده فناوری برای حل این مشکل است.

بازار پیک و ارسال مواد غذایی در چین در سال‌های اخیر با سرعت زیادی رشد کرده و شرکت "موی‌توان" (Meituan) با 440 میلیون مشتری و 700 هزار قاصد روزانه بزرگترین شرکت ارسال مواد غذایی این کشور محسوب می‌شود.

برخی از مردم چین از مواجه با پیک‌های غذا به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا نگرانند/ عکس: MEITUAN

ووهان غذا

اینک این شرکت قصد دارد در این شرایط بحرانی با تکیه بر فناوری به حمایت از مردم قرنطینه ووهان و دیگر شهرهای استان هوبی بپردازد.

"مای‌توان" (MEITUAN) با حمایت شرکت "تنسنت" یک اپلیکیشن تحویل غذا را به گونه‌ای تنظیم کرده که مشتریان و قاصدان نیازی به دیدار چهره به چهره نداشته باشند. تنسنت یکی از غول‌های بزرگ اینترنت در چین است.

به کمک اپلیکیشن جدید شرکت "مای‌توان"، کاربران می‌توانند از آورنده غذا بخواهند که بسته غذا را به پذیرش ساختمان تحویل دهد یا آن را در راه‌پله‌ها بگذارد. آنها همچنین می‌توانند از طریق این برنامه به صورت مستقیم با پیک غذا ارتباط برقرار کنند و در مورد رها کردن غذا در محل مورد نظر خود صحبت کنند.

شرکت "مای‌توان" روزانه 1000 بسته و مواد غذایی سالم برای پخت و پز را برای کادر پزشکی فعال در ووهان ارسال می‌کند. 

شرکت "مای‌توان" قفسه‌های قفل‌داری را در بخشی ار بیمارستان قرار داده که بدون نیاز به تماس قفل می‌شوند. این کار باعث می‌شود غذا هیچ تماسی با آورندگان نداشته باشد. از طرفی این قفسه‌ با QR کد توسط کادر بیمارستانی باز خواهد شد.

قفسه‌های قفل‌دار شرکت "مای‌توان" که به صورت ویژه برای قرار دادن غذا در بیمارستان نصب شده‌اند/ عکس: MEITUAN 

قرنطینه ووهان چین: مردم چگونه غذا تهیه می‌کنند؟

بسیاری از شرکت‌ها مانند فیس بوک، "وی‌ورک" و گروهی از بانک‌ها مانند "مورگان استنلی" از کارمندان خود خواسته‌اند تا از خانه کار کنند. چنین اقداماتی باعث افزایش تقاضا در سفارش غذا از بیرون می‌شود.

نحوه تحویل گرفتن غذا توسط کادر بیمارستانی ووهان در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا/ عکس: شرکت MEITUAN 

غذا ووهان کرونا

اپلیکیشن رایگان "بدون-ارتباط" شرکت "مای‌توان" برای اولین بار در ووهان راه‌اندازی شد. این برنامه در سراسر چین وارد بازار شد و اینک در 184 شهر این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. "مای‌توان" اعلام کرد: انتظار داریم این برنامه تا پایان هفته در سراسر چین عملیاتی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان