تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

۱۱۷ ایموجی برای سال ۲۰۲۰ تصویب شد

کنسرسیوم یونیکد، ۱۱۷ ایموجی جدید را برای اضافه شدن در نسخه تازه ایموجی‌های مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی و پلتفورم‌های انتقال متن به تصویب رساند.

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴ کنسرسیوم یونیکد، سازمان غیرانتفاعی تنظیم‌کننده مقررات در زمینه متن‌های کامپیوتری، ۱۱۷ ایموجی جدید را برای اضافه شدن در نسخه تازه ایموجی‌های مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی و پلتفورم‌های انتقال متن به تصویب رساند.

مطابق اعلام این نهاد، ۶۲ ایموجی جدید و ۵۵ ایموجی قدیمی که اکثر آن‌ها با هدف به رسمیت شناختن بیشتر تنوع جنسیتی تغییر کرده‌اند، در بسته نسخه ۱۳ ایموجی‌های مورد تأیید دیده خواهند شد.
بیشتر بخوانید: پرکاربردترین ایموجی‌های دنیا را بشناسید
استفاده از ایموجی‌ها، که شامل تصاویر آدمک‌ها، اشیاء و نماد‌ها هستند، به صورت گسترده در ارتباطات نوشتاری در سطح شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار‌های پیام‌رسان رواج دارد. سازمان کنسرسیوم یونیکد وظیفه تایید انتشار اولیه این ایموجی‌ها را بر عهده دارد.

از جمله ایموجی‌های جدید یک ایموجی با نماد تراجنسیتی‌هاست. دو شرکت گوگل و مایکروسافت در سال گذشته از کمپینی برای اضافه شدن این ایموجی‌ها پشتیبانی کرده بودند. از دیگر ایموجی‌ها که در سری جدید به چشم خواهند خورد ایموجی مردی در حال شیر دادن کودک با شیشه شیر، ایموجی زن در لباس دامادی و مرد در لباس عروس و نیز مرد و زن محجبه خواهند بود.

شایان ذکر است در سال‌های گذشته ایموجی‌های تایید شده جدید در پاییز منتشر می‌شدند و انتظار می‌رود ایموجی‌های جدید امسال نیز در همین فصل منتشر شوند. کلمه ایموجی در اصل در زبان ژاپنی به معنی «تصویرنگاشت» است و از ترکیب دو بخشِ E. به معنای تصویر و Moji به معنای شخصیت به دست آمده است. همچنین لغتنامه آکسفورد در سال ۲۰۱۵ ایموجی صورتکی با اشک شادی را به عنوان لغت سال خود انتخاب کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان