تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

«مخدوش‌کنندگان پلاک» حتما این خبر را بخوانند!

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: رانندگانی که اعداد و ارقام پلاک خودروی خود را تغییر دهند، باید خلافی پلاک جدیدی را که با آن مرتکب تخلف شدند نیز پرداخت کنند.

مخدوش‌ کردن پلاک

رویداد۲۴ سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی وکنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت به طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش پرداخت و اظهار داشت: مأموران پلیس راهور تهران در مواجهه با خودروهایی که دارای پلاک مخدوش هستند، ضمن اعمال قانون، راننده را به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد، چرا که طبق قانون، تغییر پلاک جرم تلقی می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت اعلام کرد: بر طبق قانون، مجازات مخدوش کردن پلاک، حبس 6 تا یک‌ساله را در بر دارد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص که وضعیت تخلفاتی که راننده متخلف با تغییر ارقام پلاک انجام داده برای مالک واقعی پلاک چگونه است، تصریح کرد: برخی رانندگان متخلف با تغییر اعداد و ارقام، پلاک خود را تغییر می‌دهند که خلافی و تخلف خودروی‌شان برای پلاک جدید ثبت می‌شود، در این صورت بعد از مواجهه پلیس با این دسته از رانندگان متخلف، این افراد ملزم هستند که خلافی پلاک جدید را پرداخت کرده و صفر کنند.


بیشتر بخوانید: مدل‌های عجیب مخدوش کردن پلاک برای فرار از دوربین +فیلم


گفتنی است، شهروندان در سامانه فارس من با درج موضوعی با عنوان «چرا تردد خودروهای بدون پلاک در خیابان‌ها افزایش یافته است» پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

شهروندان با درج این موضوع گفته‌اند: «شاید شما هم متوجه این نکته شده باشید که اخیرا تعداد خودروهای فاقد پلاک که در خیابان‌ها در تردد هستند زیادتر شده است و نیز خودروهایی که اگر چه پلاک دارند اما پلاک آنها خوانا نیست. روش‌های مختلفی هم برای ناخوانایی پلاک استفاده می‌شود مانند پخش روغن‌های تیره بر روی پلاک، گلی وخاکی کردن پلاک، استفاده از اسپرس های مخصوص ، استفاده از کاورهای پلاستیکی تیره و... ».

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان