تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
رییس ستاد انتخابات استان تهران:

۲۸۳ نفر به آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده استان تهران اضافه شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در آخرین بررسی شورای نگهبان به اعتراضات داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۲۸۳ نفر در ۶ حوزه انتخابیه این استان تایید شده است و احتمال افزایش این آمار نیز تا آخر امروز وجود دارد.

۲۸۳ نفر به آمار داوطلبان تایید صلاحیت شده استان تهران اضافه شدرویداد۲۴ شکراله حسن بیگی عصر یکشنبه افزود: بر اساس آخرین آماری که سامانه جامع انتخابات اعلام کرده است در این دوره در مجموع صلاحیت یک هزار و ۵۵۲ نفر در این استان تایید اما صلاحیت یک هزار و ۵۹۸ داوطلب دیگری که اعتراض کرده بودند، در این سامانه رد شده است.

حسن بیگی یادآور شد: در مرحله قبلی بررسی صلاحیت‌ها تعداد یک هزار و ۲۶۹ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در استان تهران از سوی هیات نظارت تایید صلاحیت شده بودند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: با این وجود، عده ای از داوطلبان وجود دارند که هنوز بلاتکلیف هستند و در لیست اعلامی از سوی شورای نگهبان، وضعیت تایید یا رد صلاحیت آنها روشن نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امشب، وضعیت این عده از داوطلبان نیز روشن شود.

حسن بیگی به شمار دقیق این افراد اشاره ای نکرد.

رییس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: نام دو نفر از چهره هایی که نماینده کنونی تهران در مجلس شورای اسلامی هستند نیز در لیست جدید تایید صلاحیت ها مشاهده می شود.

حسن بیگی گفت: افرادی که در این مرحله نیز رد صلاحیت شده اند می توانند تا فردا (۱۴ بهمن) به عنوان آخرین مرحله، اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

وی افزود: پس از ثبت اعتراضات، شورای نگهبان هفت روز فرصت بررسی دارد و در نهایت ۲۲ بهمن اسامی نامزدهای نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس اعلام خواهد شد.

وی زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدها را از ۲۴ تا ۳۰ بهمن اعلام کرد.

انتخابات نیز روز جمعه دوم اسفند برگزار خواهد شد.

حسن بیگی به تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده حوزه های انتخابیه ۶ گانه استان تهران اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ، تاکنون صلاحیت یک هزار و ۴۲۴ نفر تایید و یک هزار و ۴۳۰ نفر رد شده است، در حالی که تکلیف تعدادی از داوطلبان معترض تا این لحظه مشخص نیست.

این حوزه انتخابیه 30 نماینده در مجلس دارد.

حسن بیگی گفت: در حوزه انتخابیه پاکدشت صلاحیت ۱۱ نفر تایید و ۱۵ نفر رد و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک صلاحیت ۲۶ نفر تایید و ۲۱ نفر رد شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه صلاحیت ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان تایید و ۳۹ نفر رد شده است، افزود: در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه نیز ۱۸ نفر تایید و ۳۴ نفر رد صلاحیت شده اند.

به گفته وی، برای حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد هم ۲۶ نفر تایید و ۵۷ نفر رد صلاحیت شده اند.

حسن بیگی تصریح کرد: از مجموع ۲۸۳ نفر اضافه شده به لیست تایید صلاحیت شده ها، ۲۶۳ نفر به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، یک نفر به نامزدهای حوزه انتخابیه پاکدشت، چهار نفر به حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، هفت نفر به حوزه انتخابیه دماوند و فیروکوه و ۲ نفر به لیست حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک اضافه شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در همین راستا از تلاش های اعضای شورای نگهبان و هیات نظارت استان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که تا ۲۲ بهمن شاهد ورود افراد بیشتری به عرصه رقابت ها باشیم.

استان تهران با ۶ حوزه انتخابیه در مجموع ۳۵ نماینده در مجلس دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انتخابات مجلس
نظرات شما
پیشخوان