تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر؛ محصول مشترک علیپور و اوساگونا

بعضی کارشناسان داوری اعتقاد داشتند که ضربه خطای پرسپولیس که به تک گل این تیم منجر شد اشتباه بوده است. با این حال این مساله چیزی از زیبایی گل نورالهی کم نمی‌کند.

ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر؛ محصول مشترک علیپور و اوساگونارویداد۲۴هفته هجدهم لیگ برگزار شد و در حالی که سرخابی‌ها بیشتر تحت تاثیر دربی بودند تیم‌های دیگر توانستند با فراغ بال بیشتری بازی کنند. در این هفته اکثر مدعیان برنده شدند تا رقابت‌ها داغتر شود.

گل هفته: احمد نوراللهی (پرسپولیس)
بعضی کارشناسان داوری اعتقاد داشتند که ضربه خطای پرسپولیس که به تک گل این تیم منجر شد اشتباه بوده است. با این حال این مساله چیزی از زیبایی گل نورالهی کم نمی‌کند. البته اشتباه داوری کاظمی می‌توانست تعیین کننده نباشد اگر نورالهی آن ایستگاهی شگفت‌انگیز را نمی‌زد و توپ از آن فاصله وارد دروازه نمی‌شد. این گل زیباترین هدیه تولدی بود که نورالهی به خودش داد و سه امتیاز شیرین را هم به یحیی و هواداران هدیه کرد.

پاس گل هفته: اشکان دژاگه (تراکتور)
دژاگه مقابل ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشت و بازی خوبش را با یک پاس گل تکمیل کرد. گل اول تراکتور را می‌توان به نام هوش و ذکاوت دژاگه نوشت که با یک حرکت زیبا و تعیین‌کننده از دست دو مدافع ذوب‌آهن فرار کرد و توپ را برای مهاجم تازه‌وارد تیمش فرستاد. حمزاوی هم با یک ضربه سر این پاس را تبدیل به گل کرد. دژاگه با 4 شوت به سمت دروازه‌‏‏، شوت‌زن‌ترین بازیکن تیمش هم بود که البته هیچ کدام از شوت‌هایش در چارچوب قرار نداشت.

بازیکن هفته: محمد محبی (سپاهان)
گل بسیار زیبای محمد محبی یکی از کاندیدای اصلی گل هفته بود. دو گل بسیار زیبای کی‌روش و محبی با پا و روی زمین پاسخی بود به منتقدانی که تنها نقطه قوت زردپوشان را روی هوا می‌دانستند. محبی یک شوت در چارچوب دیگر هم زد که با واکنش خوب گردان تبدیل به گل نشد. فولادی‌ها که از گل زودهنگام نیمه اول سردرگم‌شده بودند در نیمه دوم قصد داشتند به بازی برگردند که محبی کار را تمام کرد.

مربی هفته: میشو کریستیچوویچ (شاهین بوشهر)
میشو بالاخره اولین پیروزی خود در لیگ برتر ایران را جشن گرفت‎؛ آن هم در تهران و مقابل پیکان. بعد از حضور کریستیچوویچ نتایج شاهین روند بهتری گرفته بود و آنها در 7 بازی گذشته فقط 2 باخت داشتند که مقابل دو تیم مدعی لیگ بود. برد مقابل پیکان نقطه عطف نتایج میشو بود و هواداران بوشهری امیدوارند که این روند ادامه داشته باشد. شاهینی‌ها در این بازی 19 شوت به سمت دروازه حریف زدند. آماری که در هر بازی دیگری می‌توانست یک رکورد محسوب شود اما پیکان در آن سو با 30 شوت توانست آمار عجیب‌تری را خلق کند.

تیم هفته: سایپا
سایپا اگر تمام بازی‌های لیگ را مقابل نساجی برگزار می‌کرد می‌توانست با اقتدار قهرمان شود. سایپایی‌ها مانند دور رفت با برد پرگل مقابل نساجی به بهترین تیم هفته تبدیل شدند. ابراهیم صادقی توانست با درخشش محمدرضا سلیمانی که یک گل زد و یک گل ساخت سه امتیاز حیاتی را کسب کند و خود را کاملا از قعر جدول نجات دهد. 7 امتیاز در سه بازی نشان می‌دهد که سایپا و صادقی با تجربه بیشتری نسبت به نیم‌فصل اول پا به لیگ گذاشته‌اند.

تیرک هفته: علیپور و اوساگونا (پرسپولیس)
چهره ویژه بازی صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس علیپور بود. بازیکنی که این بار با گل‌نزدن و از دست دادن موقعیت‌های متعدد مورد توجه قرار گرفت. همکاری او و اوساگونا در گل‌نزدن دو تیرک پی در پی را برای پرسپولیس به همراه داشت. مهدی ترابی ارسال خوبی به داخل محوطه جریمه داشت و علیپور به تیر افقی زد و در ادامه اوساگونا توپ را به تیر عمودی کوبید. البته پرسپولیس خوش‌شانس بود که تک گل نورالهی توانست بی‌دقتی‌های مهاجمان این تیم را جبران کند.

موقعیت از دست‌رفته: مجتبی ممشلی (نساجی)
با همکاری داور و ممشلی بهترین فرصت نساجی برای آغاز یک کامبک از دست رفت. ممشلی توانست پنالتی‌اش را مقابل سایپا تبدیل به گل کند اما پیام حیدری دستور به تکرار پنالتی داد تا ممشلی این بار به جای تور، توپ را به تیر بزند. او چند دقیقه بعد هم یک موقعیت خوب داشت که با واکنش فلاح‌زاده از دست داد.

دروازه‌بان هفته: مسعود پورمحمد (پارس جنوبی)
5 شوت در چارچوب بازیکنان گل گهر فقط یک گل برای آنها داشت و این به خاطر عملکرد خوب دروازه‌بان پارسی‌ها بود. پورمحمد با چند سیو خوب توانست یک امتیاز کسب کند. اگرچه یک امتیاز کمک زیادی به هومن افاضلی نکرد تا جایگاهش را درجدول بهتر کند اما نباختن او را به بازی‌های بعدی امیدوارتر خواهد کرد.

مدافع هفته: فرشاد فرجی (شهر خودرو)
فعلا شوک رفتن یحیی نتوانسته شهر خودرو را زمین بزند و آنها بعد از برد در آسیا در نتیجه‌ای جالب 3 بر یک ماشین‌سازی را هم شکست دادند. ماشین‌سازی در این بازی 16 شوت زد که 5 شوت داخل چارچوب بود اما مدافعان این تیم به خوبی مقابل حملات آنها ایستادگی کردند. فرشاد فرجی بازیکنی که در آسیا هم یکی از بهترین‌های پدیده بود در این بازی با 9 عملکرد دفاعی نقش زیادی در این پیروزی داشت. او با 83 لمس توپ یکی از پرکارترین بازیکنان هفته بود و با حدود 90 درصد پاس درست در این زمینه هم عالی عمل کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان