تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

با خواص فراوان بادام زمینی آشنا شوید

به طور متوسط ۲ گرم بادام‌زمینی، ۲ کالری انرژی، ۲ گرم چربی، ۲ گرم پتاسیم، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم پروتئین دارد.

با خواص فراوان بادام زمینی آشنا شوید

رویداد۲۴ به طور متوسط ۲ گرم بادام‌زمینی، ۲ کالری انرژی، ۲ گرم چربی، ۲ گرم پتاسیم، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲ گرم پروتئین دارد. اکثر مردم بادام‌زمینی را برای دریافت انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های روزانه خود می‌خورند، اما در مقابل بادام‌زمینی به‌شدت حساسیتزا است. در ادامه به بررسی خواص بادام‌زمینی می‌پردازیم.

خواص بادام‌زمینی برای سلامتی

این آجیل خوشمزه فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این قسمت به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

خواص بادام‌زمینی برای انرژی

بادام‌زمینی منبعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. ترکیبات ذکر شده اغلب به‌عنوان تأمین‌کننده انرژی شناخته می‌شوند، بنابراین بادام‌زمینی را می‌توان به‌عنوان یکی از کم‌مصرف‌ترین ترکیبات گیاهی در نظر گرفت.

خواص بادام‌زمینی در کنترل آلزایمر

ترکیب نیاسین موجود در بادام‌زمینی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ترکیباتی است که باعث وجود بادام‌زمینی ضد آلزایمر می‌شود. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد خوردن غذا‌های غنی از نیاسین مانند بادام‌زمینی می‌تواند بروز آلزایمر را تا ۵ درصد کاهش دهد.

خواص بادام‌زمینی برای کنترل‌کننده کلسترول

بادام‌زمینی مانند فیلتر می‌تواند کلسترول مضر بدن را کاهش دهد و در عوض کلسترول مفید را افزایش دهد. بادام‌زمینی دارای اسید چرب تک زنجیره‌ای غیراشباع خود به نام اسید استیک است که نقش مهمی در کنترل بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند.

خواص بادام‌زمینی در کاهش یبوست

یبوست یا مشکل مدفوع یکی از مشکلات گوارشی است که باید دراسرع‌وقت درمان شود. مصرف غذا‌های پر فیبر یکی از درمان‌ها و پیشگیری از یبوست است. خوشبختانه یکی از خواص بادام‌زمینی این است که با داشتن فیبر زیاد، جریان مواد زائد به روده را بهبود می‌بخشد و دفع آن را آسان می‌کند.

خواص بادام‌زمینی برای بدنسازی

اگر شما هم به بدنسازی علاقه دارید و دوست دارید در این زمینه پیشرفت کنید، باید بدانید که بادام‌زمینی به دلیل داشتن انواع مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین‌های خاص می‌تواند یکی از بهترین میان وعده‌ها برای هر ورزشکاری باشد. آنتی‌اکسیدان‌های بادام‌زمینی خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی را نیز کاهش خواهند داد.

خواص بادام‌زمینی برای مبارزه با سرطان

ترکیبات گیاهی زیادی با خواص ضد سرطانی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری خطرناک را کاهش دهد. پس بادام‌زمینی نیز یکی از ترکیبات گیاهی ضدسرطان است. آنتی‌اکسیدان‌های بادام‌زمینی به همراه ترکیبات اسیدی عامل اصلی فعالیت ضد سرطانی آن‌ها هستند. سرطان معده شایعترین بیماری است که بادام‌زمینی می‌تواند تأثیر مفیدی در پیشگیری از آن داشته باشد.

با خواص فراوان بادام زمینی آشنا شوید

خواص بادام‌زمینی برای سرماخوردگی

اگر نگاهی به ارزش غذایی بادام‌زمینی بیندازید؛ متوجه خواهید شد که این ماده مغذی ویتامین C کافی در خود دارد. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C خود یکی از عوامل مؤثر در کاهش بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی است. با داشتن ویتامین C کافی، بدن می‌تواند با انواع بیماری‌های عفونی مقابله کند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای جلوگیری از سرماخوردگی مصرف بادام‌زمینی را در فصل‌های زمستان و پاییز افزایش دهید.

خواص بادام‌زمینی برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی

یکی از رایج‌ترین مشکلات دنیای بشر امروزی بیماری‌های قلبی عروقی است. آلزایمر همچنین با افزایش سن در کمین اکثر افراد مسن قرار می‌گیرد. خوردن بادام‌زمینی مانند ضربه‌زدن به دو هدف با یک تیر است. بر اساس ترکیبات آنتی‌اکسیدانی پلی فنولیک و ترکیب رسوراترول، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش می‌یابد. دومین هدفی که با مصرف بادام‌زمینی حاصل می‌شود، پیروزی بر آلزایمر و بیماری‌های عصبی رایج در دوران پیری است.

خواص بادام‌زمینی برای کبد

کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که باید مراقب آن بود. یکی از عوامل مهم در سلامت کبد، خوردن غذا‌های سالم است. بیماری کبد می‌تواند شامل سنگ کیسه صفرا و همچنین کبد چرب باشد. از جمله خواص ثابت شده بادام‌زمینی می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی را از بیماری‌های مختلف مانند کیسه صفرا، کبد چرب و سموم کبد کاهش داد.

خواص بادام‌زمینی برای کاهش سکته قلب

به طور کلی بادام‌زمینی می‌تواند با بیماری‌های قلبی عروقی مبارزه کند. نکته دیگری که باید در مورد بادام‌زمینی بدانید کاهش خطر حملات قلبی است. آنتی‌اکسیدان‌ها و رسوراترول دو ترکیب اصلی برای کاهش خطر انفارکتوس میوکارد هستند که در بادام‌زمینی یافت می‌شوند.

رادیکال‌های آزاد یکی از مهم‌ترین علل سرطان‌های رایج در انسان هستند. تنها ترکیبی که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را در بدن شکست دهد آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. خوشبختانه بادام‌زمینی منبع غنی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است. این آنتی‌اکسیدان‌ها زمانی که بادام‌زمینی پخته می‌شوند فعال‌تر می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید بر رادیکال‌های آزاد در بدن خود پیروز شوید، فقط از بادام‌زمینی آب پز یا سرخ شده با روغن سالم استفاده کنید.

با خواص فراوان بادام زمینی آشنا شوید

خواص بادام‌زمینی برای محافظت از پوست

پوست انسان علاوه بر زیبایی بصری، به مقابله با انواع ویروس‌ها و آلودگی‌ها کمک می‌کند، اما پوست در برابر رادیکال‌های آزاد بسیار آسیب‌پذیر است که عمدتاً به دلیل قرارگرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی‌ها است. روغن بادام‌زمینی به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان و عامل غنی از ویتامین E می‌تواند مانعی قوی برای مشکلات پوستی بالقوه باشد. این ترکیبات بادام‌زمینی همچنین به حفظ یکپارچگی سلول‌های پوست و حفظ سلامت غشای مخاطی کمک می‌کند.

بادام‌زمینی سرشار از ترکیبات مفید برای بدن است. برخی از ویتامین‌های موجود در بادام‌زمینی عبارت‌اند از ویتامین B، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B۶، ویتامین B۹، اسید پانتوتنیک. هرکدام از این ترکیبات نقش اساسی و مهمی در متابولیسم و رشد بدن دارند.

خواص بادام‌زمینی برای نوزادان و کودکان خردسال

پروتئین و اسید‌های آمینه مخصوص برای رشد نوزادان و کودکان ضروری است؛ بنابراین مصرف این مواد مغذی در سنین پایین برای نوزادان و کودکان ضروری است. غذا‌های حاوی این ترکیبات زیادی وجود دارد، اما خوردن آن‌ها برای نوزادان می‌تواند مضر باشد. اما بادام‌زمینی از جمله غذا‌هایی است که معمولاً پزشک کودکان می‌تواند از آن برای تأمین ویتامین‌های مختلف و همچنین کمک به رشد کودک استفاده کند.

خواص بادام‌زمینی برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش است. خوردن چند دانه بادام‌زمینی یا خوردن یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی در طول هفته می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا داشته باشد. طبق تحقیقات، خوردن مقادیر گفته شده بادام‌زمینی خطر ابتلا به این بیماری را تا ۵ درصد کاهش می‌دهد.

خواص بادام‌زمینی برای کمک به کاهش وزن

طبق آمار، زنانی که حداقل دو بار در هفته بادام‌زمینی می‌خورند، دوبرابر بیشتر از سایرین در معرض چاقی قرار دارند. خوشبختانه، خوردن بادام‌زمینی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. بادام‌زمینی به‌راحتی فراوری شده و به کره بادام‌زمینی تبدیل می‌شود. همه محصولات بادام‌زمینی دارای خواص مشابه با منبع اصلی خود هستند، بنابراین برای جلوگیری از چاقی می‌توانید صبح خود را با خوردن کره بادام‌زمینی شروع کنید.

خواص بادام‌زمینی برای کاهش سرطان روده بزرگ

بادام‌زمینی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به‌خصوص در زنان تا حد زیادی کاهش دهد. بر اساس مطالعات، افرادی که به طور متوسط دو قاشق از کره بادام‌زمینی در هفته مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان روده هستند. این درصد در زنان ۷ درصد و در مردان ۲ درصد است. یکی از بهترین فواید بادام‌زمینی برای زنان کاهش درصد سرطان است.

خواص بادام‌زمینی برای باروری در زنان

اگر قبل و در طول بارداری خود از بادام‌زمینی استفاده کرده باشید، نوزاد شما با شانس بیشتری برای سلامتی متولد خواهد شد. تخمین زده می‌شود که اسیدفولیک موجود در بادام‌زمینی خطر نقص جدی لوله عصبی در نوزادان را تا ۵ درصد کاهش می‌دهد.

خواص بادام‌زمینی برای کنترل قند خون

یکی از خواص بادام‌زمینی این است که به‌عنوان یک تنظیم‌کننده قوی ترکیبات در بدن عمل می‌کند. بر اساس یافته‌های محققان، خوردن بادام‌زمینی درصد چربی، کربوهیدرات و قند خون را کنترل می‌کند. پس اگر می‎‌خواهید قند خود را کنترل کنید، بد نیست هفته‌ای چند بار آن را بخورید و در برنامه غذایی خود قرار دهید.

خواص بادام‌زمینی برای درمان افسردگی

علت اصلی افسردگی در انسان کاهش درصد سروتونین در بدن است. ترکیب تریپتوفان موجود در بادام‌زمینی به‌عنوان یک محرک باعث می‌شود بدن شروع به تولید سراتونین بهتر در سلول‌ها کند؛ بنابراین بادام‌زمینی از جمله دارو‌های ضدافسردگی نیز محسوب می‌شود.

با خواص فراوان بادام زمینی آشنا شوید

خواص بادام‌زمینی برای پوست

بادام‌زمینی علاوه بر مفید بودن برای سلامتی، فواید زیادی برای داشتن پوستی سالم و جوان دارد. یکی از خواص بادام‌زمینی و کرم آن درمان اگزما و لک‌های پوستی است. اسید چرب بادام‌زمینی تورم و قرمزی پوست را از بین می‌برد. ویتامین E، روی و منیزیم نیز پوست را روشن و شاداب می‌کند. از سوی دیگر، باکتری‌های مولد آکنه توسط بادام‌زمینی سفید می‌شوند. این ترکیبات همگی نقش مهمی در بازسازی سلول‌های بدن دارند.

خواص بادام‌زمینی در درمان کبودی‌های پوستی

کبودی پوست در اثر واکنش‌های رادیکال آزاد روی پوست و همچنین سطوح پایین‌تر ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از واکنش‌های رادیکال، باید ویتامین‌ها و همچنین ترکیبات مشابه آن‌ها را مصرف کنید که همگی آنتی‌اکسیدان هستند.

خواص بادام‌زمینی در کاهش کبودی‌های پوستی را نباید فراموش کرد. ازآنجایی‌که بادام‌زمینی حاوی مقادیر زیادی ویتامین و بتاکاروتن است، به‌راحتی می‌تواند با کبودی‌های پوست مقابله کرده و کاهش دهد.

به‌جرئت می‌توان گفت که استفاده از روغن و همچنین ترکیبات بادام‌زمینی به‌جای مواد شیمیایی برای مراقبت از پوست و لوازم آرایشی کاملاً مفید است. البته به‌خاطر داشته باشید که بادام‌زمینی و عصاره‌های آن به‌اندازه مواد آرایشی شیمیایی غلیظ نیستند و برای رسیدن به نتیجه باید کمی بیشتر صبر داشت.

خواص بادام‌زمینی برای تعادل عصبی

همچنین ممکن است در اثر استرس دچار التهاب پوست و آکنه شوید. بادام‌زمینی از جمله ترکیباتی است که می‌توان از آن برای حفظ تعادل پوست استفاده کرد.

خواص بادام‌زمینی در کاهش اثرات آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی نوعی التهاب پوستی است که در اثر قرارگرفتن مستقیم در معرض نور خورشید ایجاد می‌شود. علائم آفتاب‌سوختگی شامل قرمزی پوست و خارش است. برای مقابله با آفتاب‌سوختگی به کرم ضدآفتاب نیاز دارید. مهم‌ترین ترکیب موجود در ضدآفتاب ویتامین E است.

یکی دیگر از خواص بادام‌زمینی که باید به آن اشاره کرد میزان بالای ویتامین E موجود در آن است. به لطف ویتامین E می‌توانید از بادام‌زمینی و مشتقات آن به‌عنوان ضدآفتاب استفاده کنید. دفعه بعد که احساس سوختگی کردید، خواص بادام‌زمینی را به‌خاطر بسپارید و روغن یا عصاره آن را به‌عنوان ماسک روی قسمت آفتاب‌سوخته بمالید.

خواص بادام‌زمینی برای جوان‌سازی پوست

جالب است که بدانید یکی از خواص بادام‌زمینی کمک به جوان‌سازی پوست است. برای جوان‌سازی پوست و ایجاد احساس سلامتی در پوست، باید به‌اندازه کافی منیزیم، ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C و همچنین مقداری اسید‌های چرب دریافت کنید.

این عوامل باعث فعال‌شدن و فعال نگه‌داشتن کلاژن پوست می‌شوند؛ بنابراین با استفاده از خواص بادام‌زمینی می‌توانید به‌خوبی بر چین و چروک‌های خود غلبه کنید. به‌سادگی از روغن بادام‌زمینی یا ماسک بادام‌زمینی به‌عنوان فعال‌کننده کلاژن استفاده کنید. این خواص بادام‌زمینی به شما این امکان را می‌دهد که به‌جای مواد شیمیایی و ماسک‌های غیرعادی از مواد طبیعی استفاده کنید.

خواص بادام‌زمینی در درمان آکنه

آکنه روی پوست می‌تواند ناشی از اختلالات هورمونی و برخی عوامل دیگر مانند کمبود مواد مغذی در بدن و همچنین کمبود ویتامین‌ها باشد؛ بنابراین برای درمان و پیشگیری از آکنه به مواد مغذی ضد آکنه نیاز دارید. از جمله مهم‌ترین مواد مغذی توصیه شده برای درمان و پیشگیری از آکنه، بادام‌زمینی و استفاده از خواص بادام‌زمینی است.

خواص بادام‌زمینی در درمان آکنه ناشی از ویتامین E، روی و منیزیم به‌وفور در آن است. داشتن این سه فاکتور در کنار هم کمک زیادی به مقاومت پوست در برابر آکنه می‌کند.

خواص بادام‌زمینی برای مو

اگر ریزش مو دارید یا موهایتان نازک شده است، علاوه بر مراجعه به پزشک، خوردن بادام‌زمینی می‌تواند

به‌سرعت مشکلات مو را برطرف کند. برخی از این خواص بادام‌زمینی عبارت‌اند از:

تقویت ریشه مو

بادام‌زمینی سرشار از مواد مغذی برای مو است. اسید‌های چرب امگا ۳ اصلی‌ترین ترکیبی هستند که پوست و فولیکول‌های مو را برای افزایش رشد مو تقویت می‌کنند.

پیشگیری از ریزش مو

طاسی سر یکی از شایع‌ترین مشکلات زنان و مردان است. ازآنجایی‌که بادام‌زمینی دارای منابع غنی اسید‌های آمینه است، رگ‌های خونی پوست و ریشه مو با مصرف بادام‌زمینی تقویت می‌شود. یکی از راه‌های پیشگیری از طاسی، استفاده از ترکیبات مبتنی بر پوست سر مانند بادام‌زمینی است.

کلام پایانی

بادام‌زمینی که به‌عنوان یک محصول گیاهی برای بدن بسیار مفید است، بیشتر برای ما به‌عنوان آجیل شناخته می‌شود. بادام‌زمینی را می‌توانید به‌صورت سرخ شده و آب پز بدون هیچ‌گونه فرایندی مصرف کنید، اما طبق آمار، پخت بادام‌زمینی می‌تواند خواص آن را چندبرابر کند. مواد معدنی که بیشتر در بادام‌زمینی یافت می‌شوند عبارت‌اند از پتاسیم، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، سلنیوم و روی. مواد معدنی به‌عنوان جعبه‌دنده برای سیستم متابولیک عمل می‎‌کنند و عدم وجود هر یک منجر به اختلال متابولیک جدید می‌شود. همان‌طور که بیان شد بادام‌زمینی خواصی همچون؛ درمان سرماخوردگی، کنترل قند خون، جوان‌سازی پوست، کنترل آلزایمر و ... دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
0
0
سلام ببخشیدکانال این مدلودارید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان