تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
حسن بیادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

قالیبافی‌ها برای مجلس یازدهم لیست جداگانه منتشر می‌کنند/ اصولگرایان بزرگتر ندارند

حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا بر این عقیده است ک اختلافات اصولگرایان بیش از پیش شده است و به دلیل نداشتن یک بزرگتر، بعید است که فقط با دو لیست وارد رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم شوند.

لیست اصولگرایان تهران

رویداد۲۴  اگرچه از دور به نظر می‌رسید که اصولگرایان در شرایط مناسبی برای رقابت‌های انتخاباتی قرار دارند، اما خبرهایی که از گوشه و کنار احزاب به گوش می‌رسد، حاکی از بروز مشکل برای ارائه لیست اصولگرایان تهران است؛ مشکلاتی که باعث شد حتی غلامعلی حداد عادل به مرتضی آقاتهرانی نامه بزند و از سهم‌خواهی‌ها گلایه کرد.

البته آقاتهرانی نیز از خجالت حدادعادل در آمد و در پاسخی نوشت: «جبهه پایداری مدل و روش‌های منسوخ شده گذشته را قبول نداشته و ندارد.»

رقابت درونی اصولگرایان به حدی رسیده است که جبهه پایداری اعلام کرده است که برای انتخابات مجلس لیستی جدا از ائتلاف اصولگرایان ارائه می‌دهد. نبود نام قالیباف، میرسلیم و مصباحی مقدم در لیست پایداری‌ها، به عقیده برخی از کارشناسان نشان دهنده حذف درون گروهی اصولگرایان است.


ببینید:رقابت پرشور انتخاباتی اصولگرایان با اصولگرایان!


حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل آبادگران جوان بر این عقیده است که اصولگرایان بزرگتر ندارند بنابراین قادر نخواهند بود که صرفا با یک یا دو لیست وارد انتخابات مجلس شوند. او به رویداد۲۴ می‌گوید: وضعیت اصولگرایان به نواقصی که از قبل وجود داشته برمی‌گردد، وضعیتی که روز به روز باعث بدتر شدن شرایط احزاب و تفکرات سیاسی ما شده است، به دلیل اینکه مجالس گذشته ما نتوانسته‌اند رسالت خودشان را در این زمینه به خوبی انجام دهند. چرا که ساختار مدیریت اجرایی کشور ما در تراز جمهوری اسلامی نیست.

او می‌گوید: این مشکلات ساختاری باعث شده در بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی‌مان دچار مشکل شویم. ساختار معیوب باعث ایجاد مدیریت جزیره‌ای و تولید مدیریت‌های موازی و بعضاً سازمان‌های غیررسمی شده است یکی از این معظلات بحث انتخابات و فضای سیاسی کشور است. شرایط و ساختار مدیریتی موجود و قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به آن مانند یخچال خرابی است که هرچه در درون آن می‌گذارید خراب می‌شود.

قالیبافی‌ها لیست جدا از ائتلاف اصولگرایان ارائه می‌دهند

بیادی با اشاره به اینکه اصولگرایان هم مانند اصلاح‌طلبان اختلافات درون گروهی دارند، تصریح کرد: تا جایی که اطلاع دارم و به نظر می‌رسد، بعید است که اصولگرایان فقط با دو لیست برای انتخابات مجلس یازدهم وارد رقابت شوند. جبهه پایداری، ائتلاف اصولگرایان، جبهه پیشرفت و عدالت، نزدیکان و مسئولین دوره احمدی‌نژاد و احزاب... امکان دارد لیست ارائه کنند و با خبر‌هایی که به گوش می‌رسد، احتمال دارد که نواصولگرایان یعنی طرفداران آقای قالیباف هم که خواسته‌های آنان تامین نشده، لیست جداگانه‌ای از ائتلاف اصولگرایان ارائه کنند.

اصولگرایان بزرگتر ندارند

عضو پیشین شورای شهر تهران، ادامه داد: از آنجایی که لوازم وحدت در میان اصولگرایان وجود ندارد، باعث شده اصولگرایان نتوانند به وحدت برسند و یک لیست مشترک ارائه کنند. این اختلافات نشان می‌دهد که در زمینه فرایند رسیدن به نتیجه و تعیین مصداق‌ها و نظارت بر تحقق این اهداف دچار مشکل هستند. نکته بعدی هم نبود یک بزرگتر سیاسی است که بتواند این احزاب را دور هم جمع کند و به وحدت برساند. در یک کلام باید بگویم اصولگرایان بزرگتر ندارند و جامعه روحانیت هم اقداماتی را انجام و جلساتی را هم مشترکاً برگزار کرده ولی به دلیل تمامیت‌خواهی بعضی از این گروه‌ها، تاکنون نتواسته است که این جایگاه را بدست بیاورد.

اصولگرایانی که به مجلس بروند هم بعد از مدتی باز به اختلاف می‌خورند

بیادی با بیان اینکه معتقدم اگر همه این هماهنگی‌ها انجام و اختلافات درون گروهی هر دوجناح اصولگرا و اصلاح‌طلب هم حل شود تا ساختار کلی مدیریت اجرایی کشور تغییر و اصلاح نشود هر لیستی که وارد مجلس شود دردی را دوا نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: با افرادی که اکنون مطرح هستند و با توجه به بیانات غیرکارشناسی و بعضاً مغرضانه‌ای که دارند، مجلس آینده ما جز اینکه اپوزیسون در مقابل دولت ایجاد کند، کار مفید دیگری قرار انجام نخواهد داد. پیش‌بینی می‌کنم مجلس یازدهم یک مجلس ترکیبی از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها خواهد بود.  

البته توجه داشته باشید همین اصولگرایانی که اکنون قرار است وارد مجلس شوند هم پس از گذشت ۵ تا ۶ ماه حضور در مجلس بازهم به اختلاف شخصی و گروهی خواهند خورد. مثال سالی که نکوست از بهارش پیداست مصداق شرایط اصولگرایان بعد از ورود به مجلس است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان