تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

پارکینگ پروانه به دلیل مشکلات ایمنی تعطیل می‌شود؟

شهردار منطقه ۱۲ در مورد تعطیلی جمعه بازار در پاساژ پروانه گفت: این پاساژ و پارکینگ نیازمند مقاوم سازی هستند و کسبه روزبازار به مکان دیگر منتقل می‌شوند.
پارکینگ پروانه
رویداد۲۴ علی محمد سعادتی گفت‌: پاساژ پروانه از نظر سازه، ایمنی لازم را ندارد و در مقابل حریق ناایمن است و هر لحظه امکان بروز حادثه در این پاساژ وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم مراجعه به پاساژ پروانه و پارکینگ آن در جمعه بازار در صورت بروز حادثه اثرات مخاطرات آن کمتر از حادثه پلاسکو نخواهد بود، گفت: مقام سازی و ایمن سازی پاساژ پروانه و پارکینگ آن در دستور کار قرار گرفته است و از آنجایی که قرارداد بهره بردار پارکینگ نیز به پایان رسیده، پروژه ایمن سازی این مکان در دستور کار قرار گرفته است.

سعادتی با اشاره به فعالیت جمعی از دست فروشان در پارکینگ این پاساژ در روز‌های جمعه تصریح کرد: قرارداد بهره بردار با شهرداری تهران به پایان رسیده است و ما مزایده‌ای برای این پاساژ و پارکینگ آن برگزار نخواهیم کرد. اما برای کسبه جمعه بازار در حال بررسی چند مکان هستیم که این افراد را در یک محل دیگر که ایمنی لازم را نیز دارد، مستقر کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از کسبه این جمعه بازار درخواست داشتند که بعد از ایام عید و در سال آینده این مقاوم سازی انجام شود، گفت‌: دقت داشته باشید که قرارداد بهره بردار بهمن ماه به پایان می‌رسد و کار مقاوم سازی با توجه به ویژگی این پاساژ باید هر چه سریعتر آغاز شود و باید بگویم همان اهمالی که در مورد ایمنی پاساژ پلاسکو اتفاق افتاد نباید در مورد مابقی مراکز خرید نیز صورت گیرد و دیدید که پلاسکو سال‌های سال، با وجود مشکلات ایمنی فعال بود، اما یک حادثه سبب شد که این اتفاق به فاجعه ملی تبدیل شود و اگر در این بازه‌ی زمانی تا ایمن سازی پاساژ پروانه اتفاقی رخ دهد که ناشی از عدم ایمنی باشد، چه کسی پاسخگو است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان