تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
رشد بهای طلا؛

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۲۶

تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار طلا به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا سبب شد تا قیمت طلا در روز جمعه به بالاتربن رقم بیش از یک هفته گذشته برسد و رشد هفتگی ۰.۸ درصدی را تجربه کند.

 طلای جهانی

رویداد۲۴  تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار طلا به دلیل نگرانی از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا سبب شد تا قیمت طلا در روز جمعه به بالاتربن رقم بیش از یک هفته گذشته برسد و رشد هفتگی ۰.۸ درصدی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۵۸۴ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود ۰.۸ درصد رشد داشت. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۱۵۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جورج جرو تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «حتی اگر شیوع ویروس کرونا هم برطرف شود، احتمالا قیمت طلا در محدوده ۱۵۵۰ تا ۱۶۰۰ دلار باقی خواهد ماند، زیرا عوامل افزایشی دیگری همچون بالا بودن نرخ بهره در اقتصاد‌های بزرگ، سطح بالای تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و سایر تنش‌های سیاسی مانع از افت قیمت طلا می‌شود.»

تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا به ۱۵۲۳ نفر رسیده و تحلیلگران پیش بینی خودد از رشد اقتصادی چین را کاهش داده اند. همچنین به دنبال انتشار آمار‌های نه چندان امیدوارننده در مورد میزان خرده فروشی در آمریکا سوددهی اوراق خزانه داری این کور شاهد کاهش بوده و این مسئله نیز به رشد قیمت طلا کمک کرده است.

تحلیلگران موسسه یو بی اس در یادداشتی نوشتند: «ما همچنان انتظار داریم میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا کاهش یابد.

به علاوه ارزش دلار نیز احتمالا تضعیف خواهد شد. ما معتقدیم حتی اگر شاهد فضای عدم قطعیت در بازار‌های بورس نباشیم، این وضعیت موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.»

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت فلز پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴۱۷ دلار رسید، اما همچنان در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از هفته منتهی به ۱۷ ژانویه باقی ماند. قیمت پالادیوم در این هفته بیش از ۴ درصد رشد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طلا ، قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان