تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹

هرساله خودرو‌های مختلفی با اندازه و قیمت متفاوتی تولید می‌شوند و هر قشر از جامعه بسته به میزان بودجه خود انتخاب متفاوتی را از بین بازه گسترده خودرو‌های جهان انجام می‌دهند. تنوع گسترده در خودروسازی جهان موجب شده تا در پایان هرسال میلادی، شاهد ارائه فهرستی از گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال، اقتصادی‌ترین خودرو‌های سال یا امن‌ترین خودرو‌های سال باشیم که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.
رویداد۲۴ در این مطلب به بررسی گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت. خودرو‌های گران‌قیمت به طور معمول برای جلب توجه افراد مشهور و متمول ساخته شده و در تعداد محدودی به تولید می‌رسند. خودرو‌های گران‌قیمت تنها یک وسیله برای حمل‌ونقل نیستند، بلکه اثری هنری یا معیاری برای نمایش طبقه اجتماعی نیز به شمار می‌روند. در ادامه قصد داریم «گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹» را که در ایالات متحده قابل خریداری هستند، به شما مخاطبین عزیز معرفی کنیم؛ لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
 
شماره ده، رولزرویس کالینان با قیمت ۳۲۷، ۷۵۰ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
رولزرویس کالینان (Rolls-Royce Cullinan) در رده دهم گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ جای دارد و در عین حال گران‌ترین شاسی‌بلند ترکیبی جهان نیز محسوب می‌شود. رولزرویس کالینان تجسم لوکس‌تری از بنتلی بنتایگا را ارائه می‌دهد؛ بنابراین برای مشتریان سخت پسند بسیار مناسب خواهد بود. رولزرویس کالینان همان تصوری را در ذهن مشتری ایجاد می‌کند که از رولزرویس فانتوم دارید، در این میان تنها اندکی تصور ایجاد شده در ذهن شما ارتفاع بیشتری دارد!

پیشرانه ۶.۸ لیتری ۱۲ سیلندر تویین توربو کالینان، توان تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. چنین نیرویی از طریق یک گیریکس ۸ سرعته ساخت ZF آلمان به هرچهار چرخ این شاسی‌بلند لوکس منتقل می‌شود.

شماره نه، آستون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته با قیمت تقریبی ۳۳۵,۰۰۰ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
آستون مارتین DBS Superleggera Volante نهمین خودرو در لیست گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ است و با شماره دهم اختلاف قیمت چندانی ندارد. سوپرلگرا ولانته ظاهری اسپرت و شگفت‌انگیز دارد که در عین حال آن را به خودرویی زیبا و بی‌نظیر نیز تبدیل کرده است. موتور V۱۲ تویین توربو این خودرو توانایی تولید ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که باعث می‌شود این سوپر اسپرت زیبا در زمان ۳.۴ ثانیه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

شماره هشت، رولزرویس گوست با قیمت ۳۵۰، ۵۰۰ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
نسل دوم رولزرویس گوست خودرویی بسیار مجلل و چشم‌نواز است که پس از رولزرویس فانتوم در جایگاه دوم سبد محصولات این برند لوکس بریتانیایی قرار دارد. نسخه‌ای از این خودرو که فاصله محوری بیشتری دارد (Rolls-Royce Ghost Extended Wheelbase)، گران‌ترین نسخه رولزرویس گوست محسوب می‌شود.

رولزرویس گوست از یک موتور ۶.۶ لیتری ۱۲ سیلندر تویین توربو بهره می‌برد که توانایی تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. حداکثر سرعت این قصر متحرک ۲۵۱۷ کیلوگرمی، ۲۵۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز ۴.۷ ثانیه اعلام شده است.

شماره هفت، رولزرویس داون با قیمت ۳۵۱، ۱۵۰ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
رولزرویس داون نسخه کوپه رولزرویس گوست است که شخصیتی همچون یک قایق بادبانی لوکس دارد. تجربه رانندگی در فضای باز با کابینی لوکس به همراه رنگ و تزئینات فوق‌العاده تنها بخشی از ویژگی‌های بی‌مانند رولزرویس داون است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت مجسمه‌ای کوچکی که در بالای جلوپنجره این خودرو قرار گرفته است به تنهایی ۷۸۰۰ دلار است!

در زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه ۶,۵۹۲ سی‌سی ۱۲ سیلندر تویین توربو قرار دارد که با کد BMW N۷۴ شناخته می‌شود. همان‌طور که در بخش‌های ابتدایی مقاله نیز اشاره شد، این موتور قدرتمند در رولزرویس گوست و کالینان نیز مورد استفاده قرار گرفته است؛ البته در کالینان حجم آن اندکی افزایش پیدا کرده است.

شماره شش، فراری ۸۱۲ سوپرفست با قیمت ۳۶۶، ۷۳۰ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
همان‌طور که از نام فراری ۸۱۲ سوپرفست مشخص می‌شود، با خودرویی بی‌نهایت سریع روبرو هستیم. پیشرانه V۱۲ این خودرو با قدرت ۷۸۹ اسب بخار می‌تواند فراری ۸۱۲ را در عرض ۲.۸ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند. بنا بر ادعای فراری این خودرو قابلیت دسترسی به سرعت ۳۳۹ کیلومتربرساعت را دارد که این موضوع بخش اعظمی از قیمت این اسب سرکش را توجیه می‌کند.

شماره پنج، بنتلی مولسان با قیمت ۳۶۷، ۹۲۵ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹

باوجود تغییرات متعدد بنتلی در طی سال‌های گذشته، بنتلی مولسان همچنان با رویه قدیمی این شرکت بریتانیایی تولید می‌شود و نمادی از یک سدان لوکس انگلیسی است. مدل طویل این خودرو (Bentley Mulsanne Extended Wheelbase)، در کنار قیمت بالاتر، از صندلی‌های عقب راحت‌تر و فضای بیشتری برخوردار است که در مجموع می‌تواند آسایش بیشتری را برای سرنشینان این خودرو فراهم کند.

مولسان در بخش فنی به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶۷۵۲ سی‌سی تویین توربو مجهز شده است که توان تولید ۵۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۵.۵ ثانیه از دیگر مشخصات فنی بنتلی مولسان به شمار می‌آیند.

شماره چهار، فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر با قیمت ۳۹۴، ۳۲۴ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
فراری ۴۸۸ پیستا یک سوپر اسپرت ایتالیایی موتور وسط است که نسخه اسپایدر آن کمک می‌کند صدای موتور حیرت‌انگیز V۸ آن بهتر به گوش برسد. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری تویین توربو موجود در Ferrari ۴۸۸ Pista، ۷۱۰ اسب رام نشدنی را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌دهد که برای شتاب‌گیری فوق‌العاده فراری ۴۸۸ پیستا کفایت می‌کند. البته اگر مشتری نسخه اسپایدر این خودرو را بخواهد، باید ۴۰ هزار دلار بیشتر پرداخت کند.

شماره سه، رولزرویس فانتوم با قیمت ۴۹۷، ۵۲۵ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
چندین مدل از رولزرویس در این لیست قرار داشتند و تا اینجای کار بیش‌تر آن‌ها را برایتان مرور کردیم؛ با این وجود حضور رولزرویس فانتوم (Rolls-Royce Phantom) در لیست گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ باعث می‌شود تا دیگر مدل‌های رولزرویس همچون اسباب‌بازی به نظر برسند! در حال حاضر نسل هشتم رولزرویس فانتوم در حال تولید است و نقش پرچم‌دار محصولات رولزرویس را ایفا می‌کند. این خودرو در دو مدل استاندارد (standard) و با فاصله محوری طویل (Extended Wheelbase) در دسترس خریداران قرار دارد.

بدیهی است که اکثر خریداران جذب مدل دوم می‌شوند، چرا که رولزرویس فانتوم خودرویی لوکس است که خریداران آن ترجیح می‌دهند به جای قرارگیری در پشت فرمان، در قسمت عقبی خودرو نشسته و از امکانات متعدد و فضای جادار کاین لذت ببرد؛ مطمئنا در مدل Extended Wheelbase فضای بیشتری در اختیار سرنشین عقب خودرو قرار دارد!

شماره دو، لامبورگینی اونتادور SVJ با قیمت ۵۲۶.۸۶۵ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
لامبورگینی‌ها به طور معمول گران هستند و در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارند. با این حال لامبورگینی اونتادور SVJ بیش از حد گران بوده و این خودرو را به شماره دوم لیست گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ تبدیل کرده است. مدل SVJ از اونتادور معمولی قوی‌تر است و از یک موتور ۶۴۹۸ سی‌سی ۱۲ سیلندر با قدرت ۷۷۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است. حداکثر سرعت این سوپر اسپرت خشمگین برابر با ۳۵۰ کیلومتر بوده و برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد تنها به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

شماره یک، بوگاتی شیرون اسپرت با قیمت ۳، ۲۶۰، ۰۰۰ دلار

گرانترین خودرو ۲۰۱۹
بوگاتی شیرون اسپرت شماره نخست در بین گران قیمت‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۱۹ بوده و فاصله قابل توجهی با شماره دو در این لیست دارد. البته توقع نداشته باشید با پرداخت سه میلیون دلار چیزی بیشتر از یک اتومبیل با چهارچرخ، دو صندلی و یک فرمان به شما تحویل داده شود. با این وجود بوگاتی شیرون اسپرت تنها در تعریف رسمی یک خودرو تلقی می‌شود و با تمامی خودرو‌های لیست تفاوت قابل توجهی دارد.

موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش W شکل به همراه چهار توربوشارژر، نیرویی برابر با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌کند تا این هیولای جذاب بتواند طی زمانی در حدود ۲.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

چنین شتاب فوق‌العاده‌ای موجب ایجاد فاصله معنی‌داری بین خودرو‌های بوگاتی و دیگر سوپر اسپرت‌ها می‌شود. البته ویژگی‌های خاص بوگاتی شیرون اسپرت به همین‌جا ختم نمی‌شود، این ابر خودرو در یک بررسی پرهیاهو، به سرعت ۴۷۴ کیلومتربرساعت دست یافت که باعث شد کمپانی بوگاتی ادعا کند شیرون اسپرت ارزش پرداخت مبلغ سه میلیون دلار را دارد!

منبع: پردیس خودرو چیتگر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودرو ، اخبار خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان