تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

مسواک سکته مغزی را دور می‌کند!

نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است روزانه مسواک زدن از ابتلا به سکته جلوگیری می‌کند.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ این پژوهش که به تازگی صورت گرفته تأکید می‌کند: بزرگسالان مبتلا به بیماری لثه دو برابر بیش از سایر افراد ممکن است دچار سکته مغزی شوند.

تحقیقات هشدار داده‌اند، بزرگسالان مبتلا به بیماری لثه که می‌توانند با مسواک زدن از عارضه‌های بیماری دهان و دندان جلوگیری کنند، در معرض خطر سکته مغزی هستند.

محققان دریافتند افراد سالم با بیماری لثه دو برابر بیشتر احتمال انسداد شریان‌ها در مغز را دارند؛ اعتقاد بر این است که التهاب لثه با تأثیرگذاری بر جریان خون باعث روند کار شده و به آهستگی به عملکرد عروق خونی آسیب می‌رساند.

مطالعات همچنین نشان داده است که عفونت‌های لثه ۳ فاکتور مهم در بدن را بالا می‌برد و در واقع ریز فاکتور‌های مشترک که بین بیماری‌های قلبی و عروقی وجود دارد باعث تشدید این بیماری می‌شود و همچنین افرادی که به عفونت لثه مبتلا هستند بیش از ۲ برابر احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

براساس اعلام انستیتوی ملی تحقیقات دندانپزشکی و کرانیوفیزیال، یک نفر از هر ۱۲ بزرگسال آمریکایی در محدوده سنی ۲۰ تا ۶۴ ساله مبتلا به بیماری پریودنتال هستند.


بیشتر بخوانید: ۷ قسمت حساس بدن و چگونگی مراقبت از آن‌ها


بیماری لثه با بسیاری از عوارض سلامتی از جمله سکته مغزی، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است؛ مؤسسه بهداشت انگلیس می‌گوید: بیماری‌های لثه حتی ممکن است در دوران بارداری باعث ایجاد مشکلات در بارداری شده و در رشد زوال عقل نقش داشته باشد.

سوویک سن، نویسنده این پژوهش از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا اظهار داشت: بیماری لثه یک عفونت مزمن باکتریایی است که بر روی ساختارهای نرم و سخت دندان تأثیر می‌گذارد و با التهاب همراه است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان