تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

زندانی مخوف با آزادی باند وحشت راه انداخت / پلیس تهران فاش کرد

معاون مبارزه با جرایم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند ۴ نفره سارقان خبر داد و گفت: سرکرده این باند با سپردن قرار وثیقه در زندان پس از آزادی، اقدام به سرقت‌های منزل و به عنف می‌کرد.

زندانی مخوف با آزادی باند وحشت راه انداخت / پلیس تهران فاش کردرویداد۲۴ سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" ، در تشریح خبر گفت: ساعت 1200 مورخه یکم بهمن ماه 4 نفر سارق در کلینیک پزشکی واقع در محدوده شهرک غرب اقدام به سرقت کرده بودند که یکی از سارقان توسط عوامل کلینیک دستگیر می شود.

وی افزود: با حضور مأموران کلانتری مشخص شد 4 نفر سارق با یک دستگاه خودروی تیبا با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس با نشان دادن احکام قضایی جعلی ، بیسیم و دستبند به بهانه پول شویی و کالای قاچاق برای سرقت یک دستگاه لیزر به ارزش یک میلیارد تومان وارد کلینیک شده که با هوشیاری کارکنان و مشکوک شدن به رفتار سارقان و پس از مقاومت کارمندان از سرقت ناکام مانده و در نهایت پس از سرقت چهار دستگاه گوشی، مقادیری ارز به ارزش دویست میلیون تومان اقدام به فرار کرده که در حین فرار یکی از آنها به هویت سهراب دستگیر و تحویل مأموران کلانتری می می گردد و در بازرسی بدنی صورت گفته از وی یک دستگاه بی سیم و یک دسته چک مسروقه کشف می شود.

عاون مبارزه با جرایم سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پرونده با موضوع سرقت بعنف تشکیل و به همراه متهم با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه دو تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نجفی در ادامه با اشاره به اینکه در تحقیقات صورت گرفته از سهراب ضمن اعتراف به جرم خود گفت: من و به همراه سه نفر دیگر از همدستانم که سرکرده باند اصغر بود با طراحی سرقت ها اقدام به سرقت تحت عنوان مأمور کردیم، افزود: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد سرکرده باند مجرم حرفه ای و سابقه داری است که به اتهام کلاهبرداری به ده سال حبس محکوم شده است و هر از گاهی با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد و اقدام به سرقت می نماید.

وی بیان داشت: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات خود با بررسی دسته چک مکشوفه دریافتند دسته چک متعلق به فردی است که در تاریخ سی ام آذر ماه امسال منزلش واقع در محدوده محلاتی مورد دستبرد سارقان قرار گرفته و از وی حدود 4 میلیارد تومان وسیله منزل را به سرقت برده اند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته متهم اصلی به همراه دو همدست دیگرش دستگیر و از آنها دو دستگاه بی سیم،دو رشته دستبند فلزی،یک عدد باتوم فنری،یک عدد اسپری اشک آور،احکام قضایی جعلی و حکم ورود به مخفیگاه جعلی و مهر بازرس ویژه اتباع خارجه کشف شد.

وی در خصوص اظهارات متهم اصلی این پرونده عنوان داشت: متهم در اعترافات خود گفت: پس از سپردن وثیقه از زندان آزاد شدم و به اتفاق همدستانم با تشکیل باند اقدام به سرقت تحت عنوان مأمور می کردیم که در آخرین سرقت موفق به فرار شدیم ولی همدستم سهراب دستگیر شد و پول حاصله را صرف خوشگذرانی کردیم.


بیشتر بخوانید: تیراندازی در آمریکا ۵ کشته و زخمی برجا گذاشت


سرهنگ نجفی با اشاره به دستگیری اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح به جرم خود همگی با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی می باشند.

منبع: رکنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
متاسفانه قضات در بررسی پرونده اشخاص فقط به محتویات پرونده نگاه میکنند و اصلا به سوابق شخص مذکور اهمیتی نمیدهند و این موجب تبرئه و یا احکام سبک براشون میشه و همین موجب گستاخ شدن و جری تر شدنشون میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
آیا بهتر نیست اصلا نذارید سارقین وارد خونه شما شوند تا اینکه بخواهید امیدوار باشید مثلا دوربین داشته باشید و سارقین هم ماسک نزده باشند و تصویر سارقین ثبت بشه که اگر گیر افتادند و جنسی کشف شد به شما برگردونند؟!!! خوب نوش دارو را قبل مرگ سهراب بخورید و قفل ضد دیلم را قبل از اینکه سارقین سراغتون بیان روی در نصب کنید و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن، پنجره، پاسیو و نورگیر که دیگه حتی اگر سارقین تا پشت در و پنجره خونه شما هم رسیدند، امکان نداشته باشند وارد شوند که نه تنها اموالتون را حفظ کنید بلکه مشکلات روحی و روانی ناشی از سرقت را هم به زن و بچه هاتون تحمیل نکنید.

در مورد سرقتهای به عنف اینچنینی با لباس پلیس و احکام جعلی و یا حتی سرقتهایی که توسط سرایدار، نظافتچی، مامورین جعلی آب و برق و ... هم باید یک گاوصندوق ضد دیلم داشته باشید که مجهز به قفل ضد زورگیری باشه که نه تنها این نوع سرقت هم غیر ممکن بشه بلکه مورد ضرب و شتم و تهدید و ... هم قرار نگیرید
نظرات شما
پیشخوان