تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
آخرین اخبار از کرونا

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شد/ تعداد مبتلایان کرونا در ایران به ۵ نفر رسید

سخنگوی دولت از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد و گفت: دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
کرونا در ایران
رویداد۲۴ سخنگوی اورژانس درباره ویدئوی منتشرشده از انتقال یک بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان فرمانیه توضیحاتی ارائه کرد.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: فیلمی در فضای مجازی در حال پخش است و درباره آن اعلام می‌شود که فردی از شهروندان تهرانی مبتلا به بیماری کرونا است؛ اما واقعیت این است که این فرد به بیمارستان فرمانیه تهران مراجعه کرده است و به دلیل علائم مشکوک به کرونا او را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل می‌کنند.

او گفت: علت این انتقال این است که بیمارستان مبدأ دارای بخش ایزوله نیست و تا مشخص شدن جواب آزمایش فرد بیمار به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شد.

خالدی افزود: افراد مشکوک به بیماری کرونا در بخش ایزوله منفی بستری می‌شوند و جواب آزمایش این بیماران حدود ۱۲ ساعت بعد مشخص می‌شود.

تصمیم درباره اطرافیان دو فوتی مبتلا به کرونا / تعداد بیماران احتمالا بیشتر است

پس از اعلام خبر قرنطینه اعضای خانواده دو مرحوم مبتلا به ویروس کرونا عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرده است که فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که احتمالا افراد دیگری از نزدیکان آن‌ها نیز به این ویروس مبتلا شده و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

بر اساس گفته مسعود مردانی ظاهرا قبل از فوت این دو بیمار از آن‌ها آزمایش گرفته شده است، اما جواب آزمایش نهایی بعد از فوت آن‌ها مشخص می‌شود. افرادی که با دو فرد فوت شده در تماس بوده‌اند باید به سرعت شناسایی شوند.

وی گفت: این افراد حتما باید جداسازی شوند و تحت درمان قرار بگیرند تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران مشاهده و گزارش نشده است.

دکتر حامد روحانی زاده با بیان اینکه هیچ مورد ابتدا به ویروس کرونا در استان مازندران مشاهده و تایید نشده است، از مردم خواست تا صرفا اطلاعات و اخبار مربوط به ویروس کرونا را از رسانه‌های رسمی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان پیگیری کنند.

وی همچنین به ۲ مورد مشکوک در استان اشاره کرد و گفت: این دو مورد اکنون در قرنطینه بوده و مراحل نمونه برداری را سپری می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از تحت نظر بودن مسافرین مازندرانی که اخیرا مسافرت خارج از کشور داشتند اشاره کرد و گفت: تمامی مراکز درمانی استان در حالت اماده باش قرار دارند.

روحانی زاده با اشاره به اینکه ویروس کرونا در ۱۴ روز ابتدایی انتقال هیچ علائمی ندارد، تاکید کرد: مردم از تماس لمسی و دست دادن با دیگران خودداری کنند.

وی به علائم ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این ویروس علائمی همانند سرماخوردگی و انفلوانزا داشته که همراه با گلو درد، کوفتگی و بدن درد، تب، علائم تنفسی و سرفه‌های خشک است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کانون اصلی این ویروس اکنون استان قم است، تاکید کرد: تمامی مسافرانی که اخیرا به استان قم سفر کردند و مسافرانی که از قم به مازندران سفر می‌کنند، حتما و سریعا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

موارد بهداشتی را رعایت کنند

روحانی زاده همچنین از مردم خواست تا از لمس کردن و دست دادن، روبوسی و استفاده از لوازم بهداشتی مشترک خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: بیمارانی که در روز‌های اخیر از استان‌های دیگر به مازندران سفر کردند از تماس با افراد عادی خودداری کنند.

به گفته او استفاده از ظروف غذای مشترک نیز اکیدا منع می‌شود و بهتر است که فعلا مردم تدابیر بهداشتی را رعایت نمایند.

مردم از مسافرت غیر ضروری به استان‌های دیگر خودداری کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از مردم خواست تا از مسافرت به استان‌های دیگر خودداری کرده و فعالیت‌های خارج از استان خود را به زمانی دیگر موکول کنند.

روحانی زاده هرگونه تردد در این ایام به خارج از مازندران را غیر ضروری توصیف کرد و گفت: بهتر است مردم از توصیه‌های پزشکی تبعیت و با مراکز درمانی همکاری داشته باشند.

وی همچنین گفت: تمامی اخبار مربوط به ویروس مذکور از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در روز‌های اینده به صورت مستمر اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی: به دستور روحانی، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شد

سخنگوی دولت از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد و گفت: دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

علی ربیعی روز پنجشنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: براساس دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود.

وی در این توئیت از شرکت بقیه دستگاه‌های اجرایی در جلسات بنا به ضرورت خبر داد و تصریح کرد: دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرز‌ها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را انجام داده بود. اکنون که علایمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع‌تر و همکاری همه شهروندان هستیم. دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. از هموطنان انتظار همکاری و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌رود.

وزارت بهداشت: هر مورد مشکوک دلیل بر وجود «کرونا» نیست

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره «شیوع بیماری کرونا در کشور»، گفت: موارد مشکوک با موارد قطعی فرق می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون هرکسی که ریه‌اش ذات الریه می‌کند، می‌گویند مشکوک به کروناست، اما باید آزمایش این موضوع را نشان دهد.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: هر مورد مشکوکی که وجود داشته باشد، دلیل بر این نیست که اعلام کنیم مربوط به بیماری کروناست؛ چراکه ممکن است ما ده‌ها آزمایش انجام دهیم، اما یک مورد آن مثبت باشد.

گویا متذکر شد: وزارت بهداشت هر روز آمار دقیق را اعلام خواهد کرد.

بیمارستان روحانی بابل: شایعه حضور ۲ بیمار مبتلا به کرونا در دست بررسی است / احتمال آنفلوآنزا نیز وجود دارد

مسئول روابط عمومی بیمارستان روحانی بابل از شایعه حضور دو بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان روحانی بابل در دست بررسی خبر داد.

علی عالمی در مورد شایعه حضور ۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان روحانی بابل اظهار کرد: ۲ فرد که در بیمارستان روحانی بابل بستری بودند، علائم مشکلات تنفسی داشته و شایعه به ویروس کرونا مطرح شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صحت و سقم این موضوع در دست بررسی است و این علائم از آنجا که به آنفلوآنزا هم شباهت دارد احتمال این بیماری نیز وجود دارد.

مسئول روابط عمومی بیمارستان روحانی بابل خاطرنشان کرد: هم اکنون جلسه‌ای در بیمارستان روحانی بابل در حال برگزاری است که خروجی جلسه تایید و یا رد خبر ابتلا این دو نفر به ویروس کرونا محرز شود.

عالمی گفت: ابتدا خبر توسط دانشجویی مطرح شد که در حال حاضر در دست بررسی است و نتیجه قطعی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
تایید ابتلای ۳ مورد جدید به کروناویروس در قم و اراک/ تعداد مبتلایان به ۵ نفر رسید
 
 دکتر کیانوش جهانپور، گفت: تا صبح امروز (پنجشنبه ۱ اسفند ۹۸) آزمایشات از ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید ۱۹ حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید ۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می‌رسد.

وی افزود: در این رابطه امروز صبح نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و ارتباط ویدیویی با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و موضوعاتی همچون ساختار پیشگیری، شناسایی و مدیریت این بیماری و هم‌چنین آمادگی مراکز فوریت‌های پزشکی و تیم‌های واکنش سریع، آمادگی تخت‌های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتکل بهداشتی پیشنهادی برگزاری انتخابات دوم اسفند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس یادآور شد: با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی روسا و معاونین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی لغو و مقرر شد که تمامی ماموریت‌های خارج از کشور نیز از دستور کار، خارج شود.

دکتر جهانپور اضافه کرد: پیشنهاد محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی و محال تجمع در شهر قم، ارائه شده و امیدواریم که با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این موضوع عملیاتی شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: توصیه وزارت بهداشت، لغو اردو‌های سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش آموزی و همچنین لغو تمامی سمینار‌ها و همایش‌ها در شهر قم تا اطلاع ثانوی است و این موضوع به اطلاع نهاد‌های ذیربط رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد انتخابات دوم اسفند و برگزاری شکوهمند آن در سراسر کشور، گفت: ملاحظه خاصی در این زمینه وجود ندارد و پیشنهادات و توصیه‌های پیشگیرانه و بهداشتی برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور و به ویژه حوزه انتخابیه قم، به اطلاع ستاد انتخابات کشور رسیده و وزارت کشور ضمن استقبال، این موارد را در دستور کار خود قرار داده است.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان