تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سخنگوی سازمان مدیریت بحران تشریح کرد:

تمهیدات مدیریت بحران برای مقابله با سیل و کرونا

سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور به بیان توضیحاتی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور برای مقابله با سیل و کرونا در آخر هفته جاری پرداخت.
مقابله با سیل و کرونا
رویداد۲۴ علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، به بیان توضیحاتی درباره تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور برای مقابله با سیل و کرونا در آخر هفته جاری پرداخت.

بختیاری گفت: اطلاعیه هشدار سیل را روز یک شنبه ۴ اسفند از سازمان هواشناسی دریافت و متعاقب آن رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هشداری را خطاب به استانداران استان‌هایی که تاحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند صادر کرد. در همه استان‌ها و شهرستان‌های تابعه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و آماده باش کامل به تمام فرمانداریر‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی صادر شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: کشیگ ۲۴ ساعته در این استان‌ها برقرار شده و تاکید شده که تمام تمهدات لازم انجام شود تا در حوزه‌ها تحت امر آن‌ها آب، برق، گاز و تلفن قطع نشود.

بختیاری در ادامه گفت: بارش‌ها سنگین بوده است و در شهرستان‌ها هم وضعیت به همین صورت بوده است. در چهار محال و بختیاری بارش‌ها بیش از ۲۰۰ میلیمتر بوده و ایلام هم به همین صورت بوده است. استان‌های لرستان، خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان و تبریز تحت تاثیر این سامانه بارشی هستند. این سامانه باعث وقوع خساراتی هم شده است.

بیشتر بخوانید:
تلاش برای مقابله با«سیل»در خرم‌آباد
وی در ادامه درباره آموزش‌ها به مردم ساکن در این مناطق برای جلوگیری از گرفتار شدن در سیل اظهار کرد: از همان روز به مردم این مناطق هشدار داده ایم به این دلیل که وقتی پیش بینی انجام شود امکان برنامه ریزی در سطح ملی و محلی در حال اطلاع رسانی به مردم هستیم. به مردم پیامک داده شده و به مردمی که در حاشیه رودخانه‌ها هستند به وسیله پیامک و بلند گو اطلاع رسانی شده و به مکان‌هایی در معرض خطر دستور تخلیه داده ایم. مکان‌هایی نیز برای استقرار افرادی که اقدام به ترک خانه‌های خود کرده اند در نظر گرفته شده است.

بختیاری تصریح کرد: در لرستان ۸۵ نقطه پر خطر مشخص شد و از مردم خواستیم که خانه‌های خود را تخلیه کنند و در مکان‌های تعبیه شده استقرار یابند.

وی درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از ابتلای مردم به کرونا گفت: در این مکان‌ها مسائل بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در نظر گرفته شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت در این مناطق حضور دارند و به مردم آموزش‌های لازم را می‌دهند و این مکان‌ها را استلیزه می‌کنند.

بختیاری افزود: لایروبی رودخانه‌ها در جا‌هایی که احتمال بالا آمدن حجم آب وجود داشته انجام شده است. در مدیریت بحران در این برهه خاص فقط دو کار حفاظت از جان انسان‌ها و جلوگیری از خسارت اقتصادی مدنظر ما بوده است.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان