تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سکوت نویسنده اسرارآمیز/ داستان کتابی که چهل سال پیش ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود چیست؟

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی موضوع کتابی مطرح شده که گفته می‌شود گسترش ویروس کرونا را چهل سال قبل از این پیش بینی کرده است. برخی گفته‌اند این کتاب نشان می‌دهد که شوع این ویروس عمدی بوده و جنگی بیولوژیک است و برخی دیگر شواهدی آورده‌اند که نشان می‌دهد موضوع این کتاب با اتفاقات کنونی متفاوت است.
سکوت عجیب نویسنده اسرارآمیز/ داستان کتابی که چهل سال پیش ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود چیست؟
رویداد۲۴ یک رمان آمریکایی که در سال ۱۹۸۱ توسط دین کونتز نوشته شده، شیوع کرونا را پیش بینی کرده بود. نیک هینتون کسی است که برای اولین بار شباهت داستان این کتاب را با وقایع اخیر کشف کرده است. توییت او به سرعت در شبکه اجتماعی توییتر وایرال شده و به همه جای جهان مخابره شده است.
 
سکوت عجیب نویسنده اسرارآمیز/ داستان کتابی که چهل سال پیش ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود چیست؟
 
کتاب چشمان تاریکی درباره مادر سوگواری است که درباره شرایط رازآلود مرگ پسرش که گفته شده به دلیل ابتلا به ویروس کشنده «ووهان-۴۰۰» که نام شهر منشا این ویروس کشنده است، کشته شده تحقیق می‌کند. این کتاب ویروس ووهان-۴۰۰ را یک سلاح عالی بیولوژیک معرفی کرده است.
 
سکوت عجیب نویسنده اسرارآمیز/ داستان کتابی که چهل سال پیش ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود چیست؟
 
در بخشی از این کتاب یکی از کاراکتر‌ها می‌گوید: یک دانشمند چینی برای صدمه زدن به آمریکا یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های بیولوژیک ساخته شده در چین در یک دهه گذشته را با خود حمل می‌کرده است. نام این ویروس خطرناک ووهان-۴۰۰ است چرا که در آزمایشگاهی بیرون شهر ووهان ساخته شده است.
 
این کاراکتر کتاب می‌گوید: «ووهان ۴۰۰» یک سلاح فوق العاده است. این سلاح با این هدف تولید شده که یک شهر یا یک کشور را به کل نابود کند.
 
در این کتاب ویروس ووهان ۴۰۰، ۱۰۰ درصد کشندگی دارد. در نهایت در این کتاب این ویروس اشتبا‌ها همه جا پخش می‌شود و فجایعی به بار می‌آورد.
 
به گزارش رویداد۲۴ کونتز یک رمان نویس پرکار آمریکایی است که به آثار دیگرش نظیر «دیمون سید» و «آد توماس» شهرت دارد. داستان این کتاب که شباهت زیادی به شیوع ویروس کرونا دارد مورد توجه همه رسانه‌های جهان قرار گرفته است. از روزنامه ایندیپندنت انگلیس گرفته تا فاکس نیوز آمریکا و رسانه‌های چینی، گزارش‌هایی درباره پیش بینی عجیب و غریب نویسنده این کتاب نوشته‌اند.
 
فاکس نیوز در گزارش خود نوشته کونتز نویسنده کتاب چشمان تاریکی هنوز اظهار نظری درباره چگونگی این پیش بینی نکرده است.
 
یک کتاب فروش در هنک کنگ به روزنامه سوث چاینا مورنینگ گفته او از اینکه نویسنده نام ووهان به عنوان یک شهری که به تشکیلات تحقیقاتی در چین معروف است را به عنوان نام ویروس کتابش انتخاب کرده تعجب نکرده است. شهر ووهان هاب تحقیقاتی در زمینه‌های میکروبیولوژیک است.
 
آلبرت وان رییس این کتاب فروشی به روزنامه چینی گفته نویسنده‌های باهوشی نظیر کونتز همه این جزییات را جمع آوری می‌کنند تا داستانشان قانع کننده به نظر برسد. در نتیجه انتخاب ووهان-۴۰۰ عجیب نبود.
 
رسانه اسپانیایی «آلیو پرس» در گزارشی خبر داده در اسپانیا کتاب دین کونتز به قیمت ۵۰ یورو به فروش می‌رود. نیویورک پست در گزارش خود شباهت این کتاب به واقعیت را تا حد زیادی رد کرده است. این رسانه نوشته داستان چشمان تاریکی به جز نام شهر محل انتشار ویروس هیچ شباهتی به وضعیت کنونی ندارد چرا که ویروس ووهان-۴۰۰ صد درصد مرگ و میر داشته در حالی که ویروس کرونا تنها دو درصد احتمال مرگ دارد.
 
دیلی اگزمینر در گزارشی اشاره کرده که در نسخه اورجینال این کتاب در سال ۱۹۸۱ نام ویروس در ابتدا «گورکی-۴۰۰» یعنی نامی برگرفته از یکی از شهر‌های روسیه بوده و بعد از سال ۱۹۹۶ و پایان جنگ سرد نویسنده نام ویروس با به «ووهان-۴۰۰» تغییر داده است.
 
برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی تئوری توطئه شکل گرفته اطراف این کتاب را بسط داده و مدعی شدند تاریخ انتشار این کتاب هم رمز آلود است چرا که این کتاب در سال ۱۹۸۱ منتشر شده که جمع اعداد آن ۱۹ می‌شود و اشاره‌ای به سال ۲۰۱۹ یعنی سال انتشار ویروس کرونا دارد.
 
سکوت عجیب نویسنده اسرارآمیز/ داستان کتابی که چهل سال پیش ویروس کرونا را پیش بینی کرده بود چیست؟
 
این کاربر همچنین مدعی شده عدد ۴۰۰ در ویروس ووهان-۴۰۰ از ظرف دو ۲۰ به دست آمده که نشان دهنده سال ۲۰۲۰ است که این ویروس در آن شیوع پیدا کرده است.
 
او از این هم فراتر رفته و گفته اولین بار نام ووهان-۴۰۰ در فصل ۳۹ کتاب آمده که جمع اعداد آن می‌شود ۱۲ یعنی ماه دوازدهم سال (دسامبر) که در آن ویروس کرونا برای اولین بار در ووهان شیوع پیدا کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
1
کاری با اصل داستان این کتاب ندارم.اما در قسمتی از تحلیل کردن که جمع اعداد سال 1981میشود 19 مزخرف است
نظرات شما
پیشخوان