تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران:

ساعت کاری ادارات در تهران ۸ تا ۱۳ است

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان تهران گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه‌های عمومی تا اطلاع ثانونی و تغییر شرایط بیماری از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ است.
ساعت کاری ادارات در تهران
رویداد۲۴ علیرضا زالی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هماهنگی انحام شده با استاندار تهران و جلسات برگزار شده، کارگروهی برای رصد دائمی شرایط و تصمیم گیری‌های مقتضی تشکیل شد تا سیاست‌های مدیریت بیماری کووید ۱۹ در تهران مشخص و ابلاغ شود.

وی گفت: اهم این مصوبات برای کاهش تردد در استان و شهر پر جمعیت تهران این است که در تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی غیر دولتی که ۶ روز در هفته کار می‌کنند، ساعت کاری از ۸ صبح تا ۱۳ است.

وی افزود: فعالیت رستوران‌هایی که توزیع غذا را در ادارات انجام می‌دهند نیز ممنوع می‌شود و قرار بر این شد که این رستوران‌ها کار توزیع غذا را متوقف کنند.

زالی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند نیز بر اساس پروتکلی که خودشان تدوین می‌کنند می‌توانند از ظرفیت دورکاری پرسنل استفاده کنند.

وی گفت: این دستگاه‌ها می‌توانند با همکاری پزشک معتمد خود نسبت به دادن مرخصی به گروه‌های در خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، بانوان باردار و شیرده یا بانوانی که کودک زیر سه سال دارند یا بانوانی که همسر بیمار دارند، اقدام کنند.

فرمانده مدیریت بیماری کرونا در تهران افزود: افرادی که دیابت پیشرفته دارند و افرادی که دچار ضعف ایمنی یا سابقه ابتلا به سرطان دارند یا از داروی کاهنده سطح ایمنی استفاده می‌کنند یا مدتهاست دارو‌های کورتنی استفاده می‌کنند یا به بیماری کبدی مبتلا هستند و افراد دچار بیماری کلیوی مشمول این نوع مرخصی هستند که به صورت تقلیل ساعت کاری یا مرخصی استفاده می‌کنند.

وی گفت: جانبازان شیمیایی نیز مشمول مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات هستند. قرار شد مسئولان دستگاه‌هایی که جنبه‌های امدادی و درمانی دارند برنامه ریزی داشته باشند که ارائه خدمات امدادی دچار چالش نشود.

زالی افزود: در دستگاه‌های دولتی و عمومی تا اطلاع ثانونی این پروتکل را اعمال می‌شود و متناسب با شرایط در روز‌های آینده ممکن است تصمیمات جدیدی گرفته شود و با هماهنگی استاندار تهران سعی شد در ابلاغ این مصوبه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و وضعیت استان تهران در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با هماهنگی آموزش و صدا و سیما مدرسه تلویزیونی راه افتاده است. در این شرایط بحرانی می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که به نوعی ترویج عدالت آموزشی هم هست و قرار شد با هماهنگی آموزش و پرورش از ظرفیت آموزش مجازی هم استفاده شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که با وزیر ارتباطات داشتیم قرار شد از ظرفیت فناوری‌های نوین ارتباطی و تقویت این زیرساخت‌ها نیز در شهر تهران استفاده شود

وی گفت: با هماهنگی نماینده وزیر بهداشت قرار شد که از ظرفیت سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و ۴۰۳۰ که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجاد شده برای تقویت زیرساخت‌های حمایتی و آموزشی استفاده شود تا تردد مردم برای دریافت اطلاعات پیشگیرانه و درمانی به حداقل ممکن برسد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان